Forsikringsspørgsmål
Fra : News

Dato : 11-09-03 20:47

Ved ikke om mit spørgsmål er helt OT, men here goes..

Jeg bor hjemme endnu, og hører under mine forældres forsikring.

Hvis jeg en dag kommer kørende på cykel, og styrter pga. kæden eller en sten
på vejen og
derved smadrer mine briller til 3000 kroner. Dækker forsikringen så og er
selvrisiko aktuelt her?
Hvilken forsikring hører det ind under?

Mvh Peter

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 11-09-03 22:12

"News" <no@reply.com> wrote in message
> [...]
> på vejen og
> derved smadrer mine briller til 3000 kroner. Dækker forsikringen så og er

inboforsikringen og selvrisiko skal betales medmindre der ikke er en?`

Allan Jørgensen

Fra : Karsten

Dato : 12-09-03 07:22

> derved smadrer mine briller til 3000 kroner. Dækker forsikringen så og er
> selvrisiko aktuelt her?

Lidt ujuridisk, men jeg prøvede selv at smadre nogle briller, og kontaktede
forsikringen. Jeg fik at vide at sådan noget dækkede de _naturligvs_ ikke
for så kunne alle der ville have nye briller jo bare smadre deres briller og
sige at det var et uheld.

Karsten

Fra : Peter Bo Madsen

Dato : 12-09-03 09:30

Øv, det er simpelthen for groft..

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-09-03 19:46

Karsten wrote:

> [...]
> _naturligvs_ ikke for så kunne alle der ville have nye briller jo
> bare smadre deres briller og sige at det var et uheld.

Dårligt forsikringsselskab.
Mine briller blev på et tidspunkt smadret under en tur til Prag med noget
folkeskole.. Et par gutter havde været oppe at slås (for sjov) og den ene
var faldet ned over brillerne så de var helt færdige.. Da vi kom hjem
undersøgte vi om deres forsikringer dækkede, og det gjorde de ikke.. Da vi
henvendte os til Tryg fik vi af vide at vores forsikring selvfølgelig
dækkede brillerne.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk