Undergravende virksomhed
Fra : Carsten

Dato : 11-09-03 19:42

Jeg har tidligere i år solgt mit firma med et tilhørende domæne
www.chiptech.dk til en forretningsforbindelse.

Jeg er nu blevet opmærksom på at en konkurrent, har registeret 2 domæner der
ligger meget tæt op af mit domæne, det drejer sig om www.chiptec.dk og
www.chipteck.dk

Konkurrenten www.modchip.dk og jeg har et meget dårligt forhold til
hinanden, da han har svinet mine produkter til og sagt andre usandheder for
at fremhæve sine egne produkter der kan det samme, men til en langt højre
pris, i et offentligt interesse forum www.konsolforum.dk som også er ejet af
konkurrenten uden at man kan se noget direkte tilknytningsforhold mellem
hans 2 sider.

Jeg mener at han prøver at undergrave mit tidligere firma og forsøger at
stjæle mine kunder.

Jeg har lovet den nye ejer at undersøge hvad vi smartest gør, hvad kan vi
gøre, skal vi køre en sag?
Kan vi vinde og få noget ud af det?

Mvh

Carsten

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 11-09-03 19:59

http://www.domaeneklager.dk/

>Kan vi vinde og få noget ud af det?

At dømme ud fra tidligere afgørelser, ja.

/Jesper

Fra : Jens

Dato : 11-09-03 20:01

> [...]

> www.chiptech.dk til en forretningsforbindelse.
>
> Jeg er nu blevet opmærksom på at en konkurrent, har registeret 2 domæner der

---snip---

> Jeg har lovet den nye ejer at undersøge hvad vi smartest gør, hvad kan vi
> gøre, skal vi køre en sag?
> Kan vi vinde og få noget ud af det?

Du skal klage til Klagenævnet for Domænenavne

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=63&action=cmsview&langua
ge=da#9

/ Jens
--