Findes der et Tv-tools til radeon kort ?
Fra : BTH [2600]

Dato : 11-09-03 19:22

Altså et lille program der gør det super nemt at skifte mellem tv og pc,
eller køre begge på en gang osv. ?

Gerne et med samme lette brugerflade som det Tv-tolls man kan få til nVidia
chip

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-09-03 19:36

"BTH [2600]" <juiceREDIGERE@juice.dk> wrote in message
> [...]
pc,
> eller køre begge på en gang osv. ?
>
> Gerne et med samme lette brugerflade som det Tv-tolls man kan få til

Det er sådan set indbygget i ATI Control Panel. Du kan lave en opsætning
som du vil have den og så give den en hotkey. Du kan have flere
opsætninger som hver kan have deres egen hotkey. Kig under Control
Panel->Display->Settings->Advanced->Display

Mere praktisk end tvtool

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-09-03 21:40

In news:3f60c075$0$24688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk ,
Bernhard Ege <bernhard.ege@mail.dk> typed:
> Mere praktisk end tvtool
>
> mvh Bernhard

Forstår stadig ikke hvad Nvidia folk (inkl mig selv) ser i Tvtool ?! Det er
da lige så hurtigt bare at bruge den funktion som er i driverne som
standart... Desuden har det lorte program brændt en af mine skærme af (nok
derfor jeg aldrig ville bruge det igen)
:)
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-09-03 22:06

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote in message
> [...]
> da lige så hurtigt bare at bruge den funktion som er i driverne som
> standart... Desuden har det lorte program brændt en af mine skærme af

TVTool er genialt til nvidia kort fordi nvidia's egne drivere ikke
tilbyder en nem måde at skifte frem og tilbage mellem monitor og tv-out
(man er tvunget til at bruge den besværlige display control panel metode
og så er det altså meget hurtigere at trykke alt-f1 eller hvad man nu
har konfigureret tvtool til). Det gør tvtool og den brugte jeg selv da
jeg brugte mit geforce2.

Hvordan programmet kunne brænde en skærm af aner jeg ikke ud over at det
er muligt at få tvtool til at vise et samtidigt billede og at din
monitor måske ikke kunne lide den lave timing (som er nødvendig for
fjernsynet). Jeg har aldrig hørt om nogen anden der har fået brændt
deres skærm af ved at bruge tvtool.

Heldigvis har ATI på det punkt været smarte og lagt den ønskede
funktionalitet ind i driveren. Her kunne nvidia lære noget.

Åh ja, en anden ting som gør tvtool uundværlig: Det er muligt at få et
_meget_ bedre tv-out billede end hvad nvidia's egne driver tilbyder.
nvidia driver tvout er udtværet til ukendelighed men med tvtool kan man
få en skarphed som er meget svær at overgå (mit ATI 9700's tvout er mere
uskarp end mit gamle geforce2's tv-out). Jeg vil derfor bruge mit gamle
geforce2 i en ekstra pc som skal bruges til film-afspilning da den kan
levere det bedste billede jeg har set til dato.

mvh Bernhard

Fra : Brian Lund

Dato : 11-09-03 22:37

> [...]
> geforce2 i en ekstra pc som skal bruges til film-afspilning da den kan
> levere det bedste billede jeg har set til dato.

Det har jeg nu aldrig oplevet... Jeg har aldrig set TV-out fra et
nvidia-kort hvor man kunne læse teksten på et TV endnu! - Med mit gamle
Radeon 7500 kunne man læse teksten på TV'et selv i 800x600, jeg har ikke
fået TV-out til at virke på mit R9500 Pro endnu...

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-09-03 07:15

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> fået TV-out til at virke på mit R9500 Pro endnu...

Det kommer an på hvilken tv-out chip der er sat på geforce kortet. Mit
har en Brooktree BT869 chip og den giver suveræn billedkvalitet. Man
skal dog i tv-tool bl.a. sætte flickerfilter til DVD-N for at få det
skarpeste billede (men også det som flimrer en del, men ikke mest). Jeg
bruger selvf. svideo kabel. Teksten (f.eks. alm. windows menuer) står
meget flot og læseligt i 800x600 på tv'et.

Conexant 25871 der er en videreudvikling af BT869 er vist lige så god
(eller bedre).

Hvis man ikke bruger tv-tool til at justere tv-out på nvidia kort med,
så er det nærmest umuligt at læse tekst på tv'et. TVTool gør
underværker.

ATI tv-out er hæderlig, men ikke noget specielt godt. Det er ikke
ligesom med tvtool muligt at slå filtrering helt fra og det gør at
menuerne kan være lidt svære at læse.

mvh Bernhard

Fra : BTH [2600]

Dato : 11-09-03 22:35

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> Desuden har det lorte program brændt en af
> mine skærme af

Dette skyldes nok ikke programmet Tv-tools, men lyder nærmere som en kraftig
fejl 45

Fra : BTH [2600]

Dato : 11-09-03 22:39

Bernhard Ege wrote:
> [...]
> flere opsætninger som hver kan have deres egen hotkey. Kig under
> Control Panel->Display->Settings->Advanced->Display

Det ved jeg, men kan ikke få det til at virke på den måde... kan godt få
"skrivebordet" over på tv skærmen, men billedet er så alt for stort til
tv'et og man kan med musen rykke rundt på billedet

Og starter jeg feks. en film som kører fint på min TFT, tja så er der bare
sort mediaplayer skærm og resten af skrivebordet kan ses

Jeg kører via s-vhs på et Phillips matcline med s-vhs indgang

> Mere praktisk end tvtool

Ja hvis det ville virke

Fra : Anders

Dato : 12-09-03 00:32

Brug overlay kontrol istedet for. Dette kan indstilles i avancerede skærm
indstillinger.
Det blæser automatisk enhver videostream op i fuldskærm på fjerneren.

Anders

Fra : BTH [2600]

Dato : 12-09-03 01:26

Anders wrote:
> Brug overlay kontrol istedet for. Dette kan indstilles i avancerede
> skærm indstillinger.
> Det blæser automatisk enhver videostream op i fuldskærm på fjerneren.

Hvad og hvordan ?