Notebook som ftp-server?
Fra : hans

Dato : 11-09-03 17:28

Hej
Jeg har en ret gammel notebook som jeg ikke rigtig bruger til noget mere.
Jeg kunne imidlertid godt bruge en computer til noget ftp-server og derfor
tænkte jeg at sætte den gamle notebook op som ftp-server. Er den egnet til
det? Jeg mener kan den stå tændt 24/7/365 eller vil den sandsynligvis brænde
sammen?

En anden ting er at der er installeret windows 95 på den og jeg har tdc-adsl
forbindelse, men har et eller andet sted læst at man ikke kan få adsl til at
virke på en win95 maskine? Passer det og er der en patch som kan få det til
at virke?

Mvh

Hansi

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 18:01

hans wrote:
> [...]
> det? Jeg mener kan den stå tændt 24/7/365 eller vil den sandsynligvis brænde

Jeg har en IBM-laptop der stort set altid er tændt ... Den klarer
det fint, og har gjort det i ca. et års tid.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 11-09-03 20:12

> Jeg har en IBM-laptop der stort set altid er tændt ... Den klarer
> det fint, og har gjort det i ca. et års tid.

Jeg har samme erfaringer med en Acer bærbar der altid står tændt og står og
logger netværkstrafik.. no problems

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 20:29

Peter (8464) wrote:
> Jeg har samme erfaringer med en Acer bærbar der altid står tændt og står og
> logger netværkstrafik.. no problems

Oh ja .. og jeg kan oplyse at der inden i alle (eller de fleste) IBM
Mainframes sidder 2 laptops der kører 24/7 .. ganske normale
T-serie laptops som dem der sælges til forbrugere..

De kører OS/2 og bruges i forbindelse med hardware og remote adgang
til hovedsystemet..

Grunden til at der er 2 er at det skal være redundant..

// Hans
--
Russer MC (Ural/Dnepr 750cc med sidevogn) købes for rimelig pris!

Fra : hans

Dato : 11-09-03 21:02

Hej
Tak for jeres svar! Men kan I så også sige mig om det er muligt at have adsl
på en computer der har windows 95??
Har tdc adsl løsning!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 08:15

hans wrote:
> Hej
> Tak for jeres svar! Men kan I så også sige mig om det er muligt at have adsl
> på en computer der har windows 95??
> Har tdc adsl løsning!

Naturligvis .. du skal bare have TCP/IP installeret..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 12-09-03 10:46

In <3f6152b2$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "hans" <boschjac@hotmail.com> writes:

>Hej
>Tak for jeres svar! Men kan I så også sige mig om det er muligt at have adsl
>på en computer der har windows 95??
>Har tdc adsl løsning!

Du boer installeret et nyere operativsystem. Windows 95 er fuld af fejl.

/Martin

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 12-09-03 10:30

hans> Hej
hans> Jeg har en ret gammel notebook som jeg ikke rigtig bruger til noget mere.
hans> Jeg kunne imidlertid godt bruge en computer til noget ftp-server og derfor
hans> tænkte jeg at sætte den gamle notebook op som ftp-server. Er den egnet til
hans> det? Jeg mener kan den stå tændt 24/7/365 eller vil den sandsynligvis brænde
hans> sammen?

Det kan den sagtens. Og så har den jo endda sin egen "UPS".

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>