a:hovereffekt vil ikke gå væk på billeder.~
Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-04-01 12:08

Hej,
har lavet noget stylesheet som ændrer baggrundsfarven på link-teksten når
man bevæger musen henover den, men det gør den desværre også på de
gennemsigtige gif´er jeg har liggende...

det er jo ikke så kønt, så jeg har forsøgt mig med
a:hover img {background-color: none} men det ændrer slet ikke noget...

Nogen forslag?

Fænomenet kan opleves på http://netwerk.dk

takker for enhver hjælp

--
/Henrik
- Stay in the rhythm!

Fra : Lars Nyberg

Dato : 08-04-01 15:30

> [...]
>
> det er jo ikke så kønt, så jeg har forsøgt mig med
> a:hover img {background-color: none} men det ændrer slet ikke noget...

Der er ikke nogen farve som hedder none. Du skal definere en farve eller
skrive transparent.
I dit tilfælde skal du definere hvilken farve du ønsker som hover i stedet
for den allerede definerede og det nytter altså ikke at skrive transparent.
Altså: A:hover IMG {BACKGROUND-COLOR: #efefef}

du skriver også i din css følgende:
TABLE {
right-border: solid 1px black; left-border: solid 1px black
}
det hedder border-right og border-left

lars

Fra : Henrik Jensen

Dato : 10-04-01 10:42

Lars Nyberg <Lars@rnospamnyberg.gs> wrote in message

> [...]
> for den allerede definerede og det nytter altså ikke at skrive
transparent.
> Altså: A:hover IMG {BACKGROUND-COLOR: #efefef}

Takker - det hjalp en hel del!
Men hvorfor er det at transparent ikke virker her?

> du skriver også i din css følgende:
> TABLE {
> right-border: solid 1px black; left-border: solid 1px black
> }
> det hedder border-right og border-left

Det var vist sent da jeg skrev det
Det er rettet nu - tak!