Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp: InDesign 2
Fra : Misser007

Dato : 11-09-03 10:44

Jeg sidder og er rimelig newbie i InDesign 2. Jeg har et katalog fra word
som skal re-designes lidt i InDesign.

Mit "store" problem er tabellerne. Hvordan holder man nemmest styr på
tabellen, så man kan lave en skabelon som man kan genbruge på en
underliggende side, der er forskellige tabeller, som jeg gerne vil gemme og
kunne genbruge, bare tabellerne uden tekster i. Der skal udarbejdes mindst
100 sider med varer, som hver har en beskrivelse, samt en tabel med
størrelser, vægt, pris i kr. og i euro osv, men det er meget forskelligt,
hvor mange celler og rækker der skal være i hver tabel, så derfor tænkte jeg
på, om det var muligt, at lave diverse tabeller der skal bruges, og så på en
eller anden måde kunne importere dem der hvor den skal være og så udfylde
den selvf.

Nogen der kan hjælpe??

Trine

Fra : Villy Erichsen

Dato : 11-09-03 14:09

In article <3f604411$0$54827$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Misser007
<misskat@FJERNmail.dk> wrote:

> [...]
> eller anden måde kunne importere dem der hvor den skal være og så udfylde

Det er da ret enkelt - gem hver tabel som et selvstændigt dokument - så
kan du altid åbne det og trække det over i det aktuelle dokument.

Eller endnu bedre opret et bibliotek hvor du har tabellerne til at
ligge.
Du trækker bare dokumentets indhold over i biblioteket og navngiver.
Så kan du bare trække tabellen hen hvor du skal bruge den.
Du kan have utallige forskellige tabeller i biblioteket.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Misser007

Dato : 11-09-03 14:18

> [...]
> Så kan du bare trække tabellen hen hvor du skal bruge den.
> Du kan have utallige forskellige tabeller i biblioteket.

Tjaaah måske enkelt for dig Men ikke for lille newbie mig Men
tak...troede bare der var en smartere metode...Man må gøre det The Hard Way
så.

Men takker...det var da lidt en hjælp.

Trine

Fra : Villy Erichsen

Dato : 11-09-03 14:30

In article <3f60762a$0$54814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Misser007
<misskat@FJERNmail.dk> wrote:

> Tjaaah måske enkelt for dig Men ikke for lille newbie mig Men
> tak...troede bare der var en smartere metode...Man må gøre det The Hard Way
> så.
>
> Men takker...det var da lidt en hjælp.

Du kan også bruge de tilrettede tabeller fra Word dokumentet.
De vil være i en selvstændig boks - som du kan trække over i et
bibliotek.
Skal de være uden tekst - skal de først over i et nyt dokument hvor du
så fjerner tekset o.s.v.
Det er måske lidt nemmere

--
Venlig hilsen