Rabatten - bondehusvinduer
Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 11-09-03 07:03

Var der nogen der så "Rabatten" sidste uge. Der var en der gjorde et
godt køb i østeuropæiske bondehusvinduer hos et firma i Horsens.
Prisen var 14-1500 kr stk.
Min tømrer stiller sig tvivlende overfor kvaliteten. Nogen der har en
mening.
Jeg skal skifte mindst 14 stk, så besparelsen ville være mærkbar.

MVH Jon

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 09:00

selvfølgelig er din tømmer skeptisk, det er jo hans levebrød

købte selv nogle ikke-bondehus i 120x120 for 999 stykket ved GN i Herning.
Jeg var sgu også skeptisk, men kvaliteten er i top. De var bare produceret i
østen.

Fra : Tømreren

Dato : 11-09-03 12:56

"Skodbjarne" <brianSNABELskodbjarne.dk> skrev i en meddelelse
> selvfølgelig er din tømmer skeptisk, det er jo hans levebrød

Tømreren tjener ikke det store på at købe et vindue for en kunde,rabatterne
er ikke mærkbare i forhold til katalogpriser,han tjener sine penge på
monteringen.

Der er nu ret stor forskel på div vinduer.. jeg nægter at sætte visse
fabrikater i hos folk,da jeg skal kunne stå inde for mit arbejde og jeg er
den første der bliver ringet til hvis vinduet rådned væk.

Jeg bruger kun vinduer der har en høj kærnetræs % over 90 og fra firmaer
hvor jeg ved at man kan ringe til firmaet hvis der er problemer,,og få
hjælp..

Jeg så ikke programmet og kender ikke firmaet I taler om,men man skal altid
sikre sig at et vindue er lavet af kærnetræ og ikke "lægtetræ" der er jo en
grund til at gl. vinduer holder i over 100 år.

Mvh
Tømreren

Fra : Keld Nygaard

Dato : 11-09-03 09:17

> [...]
> mening.
> Jeg skal skifte mindst 14 stk, så besparelsen ville være mærkbar.

Jeg har ikke set programmet, og ved derfor ikke om det er helt det samme
firma, men;
Jeg købte et par år siden nogle vinduer hos J.P. Hem i Horsens
(www.jphem.dk), og dem har jeg været godt tilfreds med. Det eneste der var
at bemærke var at der enkelte steder var mærker i træet efter bearbejdningen
af træet. Men prisen taget i betragtning var det værd at bruge en aften med
spartel og sandpapir på at rette de småfejl op.
Så vidt jeg ved bliver deres vinduer fremstillet i Litauen.

/Nygaard

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 11-09-03 11:25

>Jeg købte et par år siden nogle
>vinduer hos J.P. Hem i Horsens
>(www.jphem.dk), og dem har jeg været
>godt tilfreds med.

Hej

Tak for svarene. Det var faktisk præcis det firma der blev nævnt.
Vil overveje at gå videre.

Hvor lang var leveringstiden?

MVH JE

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 15:30

typisk 6 uger :-/

Fra : Keld Nygaard

Dato : 12-09-03 07:50

> Hvor lang var leveringstiden?

Den varierer lidt efter hvor mange ordre de har... Så snart der er
produceret et helt lastbil læs bliver de sendt fra Litauen. Jeg ventede 3
uger - hvorefter de stod 6 mdr. i værkstedet før jeg fik dem sat i
Typist vil jeg tro 2-5 uger.

/Nygaard

Fra : Calle.

Dato : 12-09-03 14:38

Hodja fra Pjort wrote:

> Hej
>
> Tak for svarene. Det var faktisk præcis det firma der blev nævnt.
> Vil overveje at gå videre.

De er nu ikke billigere end NB vinduer. Jeg har fået en hel del, og der
er ikke noget at pege fingre af. En kammerat har ligeledes fået til en
hel ejendom, og er meget imporneret. Hans bror havde købt hos et af de
dyre firmaer, og de var ringere, så han blev skuffet
--
Calle