Valutaspekulation.
Fra : Herman Persson

Dato : 11-09-03 05:14

Er der en eller flere hjemmeside(r), hvor man kan se købs- og salgskurs samt
evt. gebyrer. Sådan at man kan beregne tab og gevinst.
Ja, jeg ved at bankerne oplyser købs og salgskurs, men det ser ud til at
være, når man skal have pengene i hånden.

Herman.

Fra : Jacob Riis

Dato : 11-09-03 09:39

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja, jeg ved at bankerne oplyser købs og salgskurs, men det ser ud til at
> være, når man skal have pengene i hånden.

Jeg forstår ikke rigtigt spørgsmålet. Vil du have en side hvor du kan kan
lave en kontrakt om salg af valuta i fremtiden.

Valuataspekulation kræver lave omkostninger. Du kan under ingen
omstændigheder begynde at købe og sælge valuta gennem din egen bank.
Omkostningerne i kursspead (forskel mellem købs og salgskurs) vil simpelthen
være for store. Hvis du har mange penge kan du muligvis få nogle vilkår.

http://www.saxobank.com tilbyder valutaspekulation for lave omkostninger.
Vær helt sikker på hvad det er du går ind i og om du er i stand til at
konkurrere med de professionelle. Vær også opmærksom på skatten for
valutaspekulation.

--
Jacob

Fra : Bamse

Dato : 12-09-03 12:35

hold dig væk fra valutaspekulation....det er alt for risikabelt....men hvis
du endelig skal, så gør det
gennem en engelsk broker (de danske er alt for dyre)
og lav trades på spotmarkedet (det marked har praktisk talt døgnåbent og er
meget effektivt)

lav handler på valutakryds som euro mod USD og japanske yen mod dollar eller
euro..

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-09-03 15:59

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
> hold dig væk fra valutaspekulation....det er alt for risikabelt....
[Klip]

Er det mig eller Herman der skal holde sig væk fra det. Du svarede jo på mit
indlæg...

Med hensyn til risikoen så er det vist mere risikabelt at investere i aktier
(der er større udsving) Men jeg valutaspekulering er ikke en noget der egner
sig til den private investor med begrænsede midler og erfaring. Jeg vil sige
at mn er ret sikker på at lide tab efter at omkostninger er betalt.

--
Jacob (svar venligst i bunden af det indlæg du svarer på)

Fra : Bamse

Dato : 12-09-03 21:39

det var til Herman...

Ved valutaspekulation hæfter du ubegrænset. Det gør du ikke ved spekulation
i aktier. Så aktiehandel er relativt mere sikkert, selvom jeg ikke vil
anbefale nogen hverken det ene eller det andet..

Jord og fast ejendom derimod...det er en anden sag

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-09-03 22:06

> [...]
> i aktier. Så aktiehandel er relativt mere sikkert, selvom jeg ikke vil
> anbefale nogen hverken det ene eller det andet..
[klip]

Hvad mener du helt præcist med "hæfter du ubegrænset"

Ved aktiehandel risikerer du i princippet alle de penge du indskyder.

Det samme sker ved valutaspekulation. Jeg ved godt at det er almindeligt at
"geare" sine investeringer ved valutaspekulation. Altså at man låner nogle
penge til sine handler. Dermed risikerer man at man mister mere end det
indskudte kapital. Det er dog også muligt at geare sine aktieinvesteringer.

--
Jacob

Fra : Herman Persson

Dato : 13-09-03 02:53

> spekulation
> [klip]
>
> Hvad mener du helt præcist med "hæfter du ubegrænset"
>
> Ved aktiehandel risikerer du i princippet alle de penge du indskyder.

Da kun hvis Norge, Japan, USA eller andre går konkurs

> [...]
> penge til sine handler. Dermed risikerer man at man mister mere end det
> indskudte kapital. Det er dog også muligt at geare sine

Jeg er alt for meget tøsedreng til at låne penge til valutaspekulation.

Herman.

Fra : Herman Persson

Dato : 13-09-03 02:47

> [...]
hvis
> du endelig skal, så gør det
> gennem en engelsk broker (de danske er alt for dyre)

Har du et link?

Herman.

Fra : Herman Persson

Dato : 13-09-03 02:46

> [...]
>
> Jeg forstår ikke rigtigt spørgsmålet. Vil du have en side hvor du kan kan
> lave en kontrakt om salg af valuta i fremtiden.

Næh ikke helt. Jeg står for at arve nogle hundrede tusinde og tænkte at lidt
valutaspekulation kune være interessant Og spørger derfor helt uden
forkundskaber.
I givet fald skulle investeringen selvfølgelig fordeles på adskillige
valutaer.

Faldt over:

http://www.sparnord.dk/invest/valuta/instrument/

Her er ikke den store forskel på prisen på salg og køb af valuta. Deres
gebyrer kan jeg dog ikke finde ud af, men der står noget om 0,5 % for
udenlandske værdipapirer.

> Valuataspekulation kræver lave omkostninger. Du kan under ingen
> omstændigheder begynde at købe og sælge valuta gennem din egen bank.

Hvorfor ikke?

> Omkostningerne i kursspead (forskel mellem købs og salgskurs) vil
simpelthen
> være for store.

Ikke i Sparnord - hvis jeg ellers har læst deres hjemmeside rigtigt.

> http://www.saxobank.com tilbyder valutaspekulation for lave omkostninger.

Jeg kan slet ikke finde ud af Saxobanks hjemmeside.

> Vær helt sikker på hvad det er du går ind i og om du er i stand til at
> konkurrere med de professionelle.
Det er jeg helt sikkert ikke

Vær også opmærksom på skatten for
> valutaspekulation.

Hvad er den?

Herman.

Fra : Bamse

Dato : 16-09-03 15:38

brug GNI i England...De er meget professionelle...