Dagpenge - surt opstød
Fra : jensen

Dato : 10-09-03 21:37

Jeg er blevet ledig fra 01.08.03 og har indsendt ledighedserklæring til min
A-kasse. Jeg har fået telefonisk besked på min sats osv.

Men nu skriver vi september måned, og jeg har stadig ikke fået nogen
udbetaling selv om alt skulle være OK.

Jeg ringede til A-kassen som kunne fortælle mig, at de ikke var nået til min
lønudbetaling pga. afviklende ferie!

Hvad kan jeg gøre rent lovmæssigt i denne forbindelse?
At leve uden penge til husleje osv. er ikke ligefrem, hvad jeg mener er
nemt. Det kan jo ende med, at der hvor jeg bor til leje opsiger min
kontrakt!

Yderlige kunne de hos A-kassen fortælle, at jeg måtte se tiden an i denæste
2-3 uger......helt ærligt....hvad fanden er det for en politik? Undskyld
ordsproget......

Det er ikke realistisk at vente med penge pga. ferie Jeg mener de har et
forklaringsproblem, og at de bare har at udbetale mine dagpenge!

Fordi jeg er berettiget til dagpenge, kan jeg jo ikke gå på kommunen er bede
om kontanthjælp til det løser sig!

Omvendt hvis jeg ikke betalte min kontingent skulle de nok gøre opmærksom på
sig selv og fortælle, at der er lukket ved kasse 1.

mvh. jensen

Fra : Uheldigsen

Dato : 10-09-03 22:02

Måske du skulle klage til deres hovedkontor. Det prøvede jeg engang i en
lignende sag, og det hjalp.

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 11-09-03 07:45

Jeg ved ikke hvor meget der er eat gøre - ud over af prøve at skifte A-kasse
ved lejlighed.

Min kone fik sine dagpenge fra MA med tre måneders forsinkelse - godt jeg
kunne forsørge os imens!

Hvis det virkelig kniber kan du måske få et lån på bistandskontoret?

mvh

Martin

Fra : jensen

Dato : 11-09-03 08:42

Det kniber!!!

mvh
Jensen

Fra : jensen

Dato : 11-09-03 10:44

Nu har jeg bitched sådan lidt over i den hårdefine ende og jeg vil have mine
penge senest mandag.......så får jeg jo at se om det holder stik......det
hjælper åbentbart at være grov engang imellem!

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-09-03 22:55

jensen wrote:

> Fordi jeg er berettiget til dagpenge, kan jeg jo ikke gå på kommunen er bede
> om kontanthjælp til det løser sig!

Det gjorde jeg. Jeg fik 5 ugers karantæne fra min A-kasse og kunne fint få
(tilbagebetalingspligtig) kontanthjælp i den periode.

Jeg skulle ikke engang ud at arbejde for den, da jeg var berettiget til
dagpenge. Jeg refererer her hvad sagsbehandleren sagde, jeg er ikke selv
inde i loven.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : anders majland

Dato : 12-09-03 13:47

> Men nu skriver vi september måned, og jeg har stadig ikke fået nogen
> udbetaling selv om alt skulle være OK.

Du er er ikke alene med at have de problemer. Min kone har været inde og
ude af "systemet" en del gang de sidste 1996, og så snart der skal
foretages ændringer i status går der næsten altid en lang tid mellem
mellem AF, akasse og evt andre involverede... Og det kan sagtens tage en
måned (uden penge) at få tingene på plads.

Men "man" er jo lidt tilbageholdende med at klage da "man" kan være lidt
nervøs ved sagsbehandlerens reaktion på en sådan ...

/A

Fra : Uheldigsen

Dato : 13-09-03 10:30

Jeg var kastebold i systemet i mange år. Det er imidlertid lykkedes mig, at
finde noget arbejde som jeg er glad for, og som forhåbentlig vedvarende.
Derfor meldte jeg mig ud af systemet for år tilbage, og det er en af de mest
rigtige beslutninger, jeg nogensinde har taget. Jeg har sparet ti tusindvis
af kroner og bjerge af papir og bekymringer. Farvel og tak A-kasse og AF. Nu
er det endelig mig der griner !!!.