Telefonproblemer
Fra : Stefan Garvig

Dato : 10-09-03 17:49

Har nogen været udsat for ulovlig og uautoriseret aflytning (altså ikke af
PET, FET og Echelon) af ens fastnettelefon? Hvad var jeres oplevelser, og
hvad gjorde I ved det?

Har nogen været udsat for unormalt høje telefonregninger fra teleudbyderen
kabelnettet.dk? Det har jeg nemlig. Desværre har gentagne henvendelser til
kabelnettet.dk været nyttesløse: De vender ikke tilbage i sagen trods
lovning herom.

Jeg oplever ydermere, at chikanerende opkald ledsages af indtastning af
numre (lyd af opkaldstoner). Hvad kan det være, jeg oplever? Kan det være en
mulig årsag til mine unormalt høje telefonregninger?

Er et muligt at hacke sig ind på en lokal telefonomstillingscentral i et
ejendomskompleks?

Glæder mig meget til at høre fra jer telefongutter.

Venligst

Stefan Garvig
--
**********
For direct reply only:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-03 18:11

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabelnettet.dk? Det har jeg nemlig. Desværre har gentagne henvendelser til
> kabelnettet.dk været nyttesløse: De vender ikke tilbage i sagen trods

Har de udleveret specifikationer på opfordring?

> [...]
en
> mulig årsag til mine unormalt høje telefonregninger?

Det kan jo være modparten der stadig hænger i den anden ende og sender
tonerne.
Hvis de kommer uden at du er koblet op til nogen kan det ganske rigtig
skyldes at nogen er "koblet på" din linje.

> Er et muligt at hacke sig ind på en lokal telefonomstillingscentral i et
> ejendomskompleks?

Kun en tåbe ville svare nej til denne.

Fra : Stefan Garvig

Dato : 10-09-03 22:09

> Har de udleveret specifikationer på opfordring?

Nej, men jeg har spurgt om muligheden for at møde op personligt på
kabelnettet.dk og ved selvsyn at konstatere kilden til et evt. overforbrug -
også fordi jeg har andre spørgsmål til mit kundeforhold. Det havde den
pågældende medarbejder på kabelnettet.dk ikke kompetence til at sige OK til.
Jeg afventer stadig at få OK til at besøge kabelnettet.dk, som flere gange
har lovet at vende tilbage vedr. mit personlige møde hos kabelnettet.dk.

> [...]
> Hvis de kommer uden at du er koblet op til nogen kan det ganske rigtig
> skyldes at nogen er "koblet på" din linje.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Men jeg her en ubehagelig formodning,
at min ca. 2,5 gange forhøjede telefonregning er opstået i forbindelse med
ulidelige og gentagne opringninger midt om natten. Jeg har efterfølgende
undgået opkaldende ved at aftage røret.

> Kun en tåbe ville svare nej til denne.

Godt, du er vist prof! Jeg arbejder selv med elektronik og digitalteknik,
men er ikke udpræget velbevandret inden for telefonteknik

Afslutningsvis vil jeg påpege, at jeg indtil videre har oplevet
kabelnettet.dk's kundeservice og tekniske kompetenceniveau som temmelig
foruroligende hhv. mangelfuldt og lavt.
Har andre erfaringer med kabelnettet.dk - gode som dårlige?

Jeg glæder mig til at høre dine kommentarer. På forhånd mange tak.

Venligst

Stefan Garvig
--
**********

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-03 19:16

> Nej, men jeg har spurgt om muligheden for at møde op personligt på
> kabelnettet.dk og ved selvsyn at konstatere kilden til et evt.
overforbrug -

Det var et lidt mystisk ønske. Bed om udspecificering af dine kald, det har
du antageligvis krav på.

> [...]
> ulidelige og gentagne opringninger midt om natten. Jeg har efterfølgende

Du kan ikke få en stor regning ved at modtage kald, medmindre du har en
særlig telefoni-aftale.

> Godt, du er vist prof! Jeg arbejder selv med elektronik og digitalteknik,
> men er ikke udpræget velbevandret inden for telefonteknik

Min pointe var at det ville være hybris at sige at et givet system var
fuldstændig sikkert

Fra : Jane

Dato : 11-09-03 17:37

Stefan Garvig skrev i <news:bjnkm5$1moo$1@news.cybercity.dk>:

> Har nogen været udsat for ulovlig og uautoriseret aflytning (altså
> ikke af PET, FET og Echelon) af ens fastnettelefon? Hvad var jeres
> oplevelser, og hvad gjorde I ved det?

Er ret sikker på at min mor engang fik telefonen aflyttet, da
vi havde nogle "særlige" mennesker på besøg (lang og privat
historie jeg ikke vil ud med her) i kombination med jeg lige
havde ledt efter en klassekammerat som vistnok boede et sted
på Blekingegade (var oppe og kigge efter hendes navn i alle
opgangene, men fandt hende ikke).

Der var diverse mystiske ting i telefonen, og nogle gange afbrød
de os der talte og spurgte "who are you" og den slags (især hvis
en samtale indeholdt ord som Blekingegade, så det blev en sport
at folk skulle tale om den adresse når de ringede til mig).
Det varede cirka en måneds tid så vidt jeg husker.

Vi gjorde ingenting ud over at grine af dem, og til sidst gik det
væk igen. Jeg vil tro de enten fandt ud af hvem vi var, eller fik
spat over at høre på vores kedelige pigefnidder i timevis.

Jeg aner ikke om det var ulovligt eller ej, men et par aftener
fik jeg da eskorte af en politibil med tre personer og en hund
i gåtempo hele vejen hjem, så jeg vil tro politiet havde en
finger med i det, på den anden side talte personerne i telefonen
ikke dansk (hvilket må have været besværligt, når de ville
aflytte en dansktalende familie)...

Da jeg ikke havde noget at skjule, var jeg faktisk ret ligeglad.
Helt ærligt har jeg sgu ondt af dem der måtte aflytte min
telefon eller læse mine breve.

Jane

Fra : Henning

Dato : 11-09-03 17:57

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Da jeg ikke havde noget at skjule, var jeg faktisk ret ligeglad.
> Helt ærligt har jeg sgu ondt af dem der måtte aflytte min

Hej Jane.

Det er helt sikkert at den aflytning du omtaler ikke er foretaget af
politiet. Du ville nemlig aldrig opdage hvis de aflyttede dig.

Hilsen
Henning ( som ikke udtaler sig på vegne af TDC )

Fra : Jane

Dato : 12-09-03 08:49

Henning skrev i <news:3f60a987$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Det er helt sikkert at den aflytning du omtaler ikke er foretaget af
> politiet. Du ville nemlig aldrig opdage hvis de aflyttede dig.

På den anden side så er det lige politiets stil at sige fjollede
ting som "who are you" med gebrokkent engelsk. Det kunne være med
vilje de "afslørede" at det blev aflyttet (jeg er sikker på at
hvis de ikke ville man skulle opdage dem, ville jeg næppe opdage
det).

Engang jeg sad hos en veninde ringede det på dørtelefonen "det er
det store stygge politi", vi antog det var en dum spøg og lagde
røret på og ignorerede opkaldet, muligvis sagde vi noget om at de
tre små grise ikke gad lege.
Trods alt får man underlige ting i sin dørtelefon i København om
natten når man bor nær værtshuse. Omvendt kan man ikke rigigt bo
på femte uden dørtelefon.
Få minutter efter kom en flok på 5-6 politibetjente stormende, og
var pissesure over vi ikke havde lukket dem ind. De var ude efter
min venindes mand. Senere på året vandt han en retssag og fik en
lille erstatning fordi politiet generede ham.

Jeg var ret nylig flyttet til byen fra Jylland, og var chokeret
over at politiet kunne finde på at præsentere sig på den måde i
en dørtelefon. Jeg lærte meget det år i København.

Jane