Ingen interrese for gamel Mac - jeg undres~
Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 10-09-03 17:53

Jeg har netop i markeds gruppen forsøgt at "sælge" en Mac med skærm og
diverse drev og software for et par poser slik, men uden resultat og det
undre mig.

Som det nok anes af prisen så er det ikke fordi jeg vil tjene på sagen,
men blot finde et godt hjem til tingesten da jeg synes det er synd hvis
den skal skrottes.

Det er min overbevisning at havde det været en PC så ville der sikkert
være nogen som havde sagt "hit med den", men der er åbenbart ingen brug
for gamle Mac's. Nogen bud på hvorfor der er den forskel?

Mvh

Bruno

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 10-09-03 19:14

On Wed, 10 Sep 2003 18:53:00 +0200, iddqdATworldonline.dk wrote:

> [...]
> være nogen som havde sagt "hit med den", men der er åbenbart ingen brug
> for gamle Mac's. Nogen bud på hvorfor der er den forskel?

Hej Bruno

Der er vel (desvære) ca. 10 gange så mange PC brugere i dette land, og
derfor er der også færre Mac bruger der lige har set din "annonce" på
dk.marked.privat.edb.mac, som jeg kan se du har indrykket den 7. sep.

Så du skal blot have lidt tålmodighed, kunderne er der.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Perlsø

Dato : 10-09-03 19:05

> [...]
> være nogen som havde sagt "hit med den", men der er åbenbart ingen brug
> for gamle Mac's. Nogen bud på hvorfor der er den forskel?

Kom tiL MacWOrkshop i slutningen af Sepåtember, i Herlev og bortgiv dyret.

Se detaljer om arrangementet:

www.macbruger.dk

Fra : Aces High

Dato : 11-09-03 00:19

Hej Bruno.

Ja, interessen for mac er vist ikke stor blandt den brede skare af
computer freaks. For tiden er jeg på CCNA kursus, og vi har en PC hver
at arbejde på, men der var een G3 mac, som vi måtte lege med
interessen for det var ikke stor(en af deltagerne sagde at vi kunne
smide den op i bunken af gammelt token-ring netudstyr), men jeg blev
lidt interesseret. Jeg har en kammerat, der er uddannet grafikker, og
han er "selvfølgelig" mac tosset. Det har smittet mig en smule, og jeg
må indrømme, at jeg er blevet så nysgerrig, at jeg har bestemt mig for
at jeg skal have mig en mac at lege med. Så hvis du stadig har din
(eller andre) billigt til salg, ja så er jeg i al fald interesseret.

PC folk siger at MAC'en er død, men jeg tror der viser sig store
muligheder med de nye G5'er og OSX som er baseret på unix. Bare det at
det er Microsoft frit område er godt, men det er sikkert også det der
holder mange mennesker væk fra at skifte til mac.

Jeg har også lige et par spørgsmål om mac. Skal man formatere
harddisken minimum hvert kvartal for at computeren kører bare
nogenlunde? Er der en alt ødelæggende registreringsdatabase i en mac
som det kendes fra PC'en? Hardwaren er dyr, hva?

Mvh

Aces High

acceptit@hotmail.com

Fra : Terje Rydland

Dato : 11-09-03 08:04

Aces High <acceptit@hotmail.com> wrote:

> Jeg har også lige et par spørgsmål om mac. Skal man formatere
> harddisken minimum hvert kvartal for at computeren kører bare
> nogenlunde?

Nei. Finnes det systemer der man trenger det?

> Er der en alt ødelæggende registreringsdatabase i en mac
> som det kendes fra PC'en?

Nei.

> Hardwaren er dyr, hva?

Nei.

Terje

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-09-03 14:48

Aces High wrote:
> [...]
> at jeg skal have mig en mac at lege med. Så hvis du stadig har din
> (eller andre) billigt til salg, ja så er jeg i al fald interesseret.

Det vil ikke give et retfærdigt billede af Mac, hvis du forsøger dig med
en maskine som Brunos, den er mildest talt et stykke antik.
styresystemet der følger med er fra midt halvfemserne, altså snart ti år
gammel, hvis jeg forsøgte mig med en win-baseret maskine af samme alder
så ville jeg vel få en 66Mhz maaskine med windows 3.11 eller noget i den
stil, og det ligner sikkert heller ikke det windows XP der er dagens
standart.

> [...]
> det er Microsoft frit område er godt, men det er sikkert også det der
> holder mange mennesker væk fra at skifte til mac.

Hvis du har lyst til at forsøge dig med Mac så er der netop nu en eMac
G4 700 Mhz til salg på dk.marked.privat.edb.mac den vil kunne køre Mac
OSX uden problemer og du vil få et reelt billede af Apples soft-hardware

> Jeg har også lige et par spørgsmål om mac. Skal man formatere
> harddisken minimum hvert kvartal for at computeren kører bare
> nogenlunde?

Nej.

> Er der en alt ødelæggende registreringsdatabase i en mac
> som det kendes fra PC'en?

Nej.

> Hardwaren er dyr, hva?

Ikke efter min mening, hvis du vil have en kvali win-baseret maskine så
koster de også.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 11-09-03 21:55

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Nej.

Tja, OS X har jo sin NetInfo database. Den indeholder kun netværks- og
brugeroplysninger, og den bliver derfor ikke pillet i af alle mulige
programmer. Jeg har faktisk smadret min en gang, men det var nok lidt
min egen skyld... Heldigvis laver OS X selv en backup, som jeg kunne
lægge ind igen.

Programregistreringer ligger i selvstændige "proferences"-dokumenter.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 11-09-03 08:55

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> være nogen som havde sagt "hit med den", men der er åbenbart ingen brug
> for gamle Mac's. Nogen bud på hvorfor der er den forskel?

Nu er der i hvert fald vist interesse for sagen (af mig selv) - se i den
oprindelige tråd i markedsgruppen...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-03 15:04

Hej Bruno

Jeg så godt din 'annonce', og jeg er da også interesseret, men jeg har
desværre ikke muligheden for at kunne afhente sagerne, da jeg hverken har
bil eller kørekort.... - Jeg har også selv haft en annonce i fornylig, -
den er der heller ingen reaktion kommet på, - og det er endda på en
PopwerMac noget nyere end dit udstyr...

Men nok en væsentlig grund til den manglende interesse er, at folket -
altså Mac-folket - idag er blevet så fikseret på hurtige hastigheder og Mac
OS X, så de helt og aldeles glemmer de gode gamle maskiner, som der jo står
mange af rundt omkring i landet og som bruges og bruges og bruges - uden
problemer af nogen art. - Jeg har da også stadig min nu 10 år gamle
PowerBook 165, - og den kører bare derud'a'...

Jeg véd godt, det her er at kaste benzin på et i forvejen flammende bål,
men at Mac brugerne er ved at blive lige så hastighedsfikseret som PC
brugerne har været det i mange år efterhånden, - det synes jeg er en skam!

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-03 18:24

> [...]

> Jeg har netop i markeds gruppen forsøgt at "sælge" en Mac med skærm og
> diverse drev og software for et par poser slik, men uden resultat og det

Gamle Macs [og PCere] giver man bort, hvis de ellers fungerer. Under
forudsætning af at de er virkelig gamle.

Jeg har selv en LCII stående, med skærm, tastatur, acceleratorkort,
ethernet gennem scsi, 12M RAM og snart også en farveprinter [DeskWriter
560C] med en phonenet/ethernet bro. Jeg regner med at forære den til en
af dem i ejendommen, når vi forhåbentlig snart får internet gennem
fællesantennen.
--
Per Erik Rønne

Fra : thomas t

Dato : 25-09-03 00:04

> From: per.ronne@invalid.dk (Per Rønne)

> har netop i markeds gruppen forsøgt at "sælge" en Mac med skærm og
> diverse drev og software for et par poser slik

Hvis den bor i Odense og virker fint, så henter jeg den gerne.
Guldkarameller og Vampyrer?