Yiieppiee!! Ny "kværn"
Fra : RasmusZX9R

Dato : 10-09-03 15:43

Hej NG!
Så fik jeg nyt legetøj..
Yamaha SRX 700. En 3 cylindret 2 tagger med 145 hypper.
Det må blive sjovt..((-:
Så skal der bare lige falde noget sne.....((-:
Jeg håber ikke min zx9r hjemme i DK bliver alt for misundelig
Mvh
Rasmus ZX9R-C P.T bosiddende i Ilulissat,Grønland hvor en snescooter er
lidt mere anvendelig end 2 hjul.

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 15:53

RasmusZX9R wrote:
> Yamaha SRX 700. En 3 cylindret 2 tagger med 145 hypper.

Hmm .. Hvad mon sådan en motor koster ... ? hvordan virker det ? har
den gear eller ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Pwh

Dato : 10-09-03 16:53

Hans Joergensen wrote:

> Hmm .. Hvad mon sådan en motor koster ... ? hvordan virker det ? har
> den gear eller ?
>
> // Hans

Hmm.. er der en der pludselig går og bikser med tanken
om at mosle den ind i RD'er stellet
Skidt pyt med om den har gear, du laver bare udvekslingen
så den går en 200 stykker og har et kanon optræk med et gear

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 20:58

Pwh wrote:
> Hmm.. er der en der pludselig går og bikser med tanken
> om at mosle den ind i RD'er stellet
> Skidt pyt med om den har gear, du laver bare udvekslingen
> så den går en 200 stykker og har et kanon optræk med et gear

Måske ikke lige RD-stellet ... :) men hvad med et eller andet
alu-stel fra en ældre sportsmc .. og så en lettere tuning af
maskinen .. ;)

Det er set før, fx. var der ham dér rumskibs-teknikeren der havde
bygget en roadracer af en 2cyl. Polaris-motor der vist nok var på
700cc, og havde en potientiel ydelse på ca. 200hk.. (cyklen vejede
vist nok omkring 120-130kg)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Pwh

Dato : 10-09-03 22:14

Hans Joergensen wrote:

> Måske ikke lige RD-stellet ... :) men hvad med et eller andet
> alu-stel fra en ældre sportsmc .. og så en lettere tuning af
> maskinen .. ;)

Ja det er jeg jo sådan set selv leveringsdygtig i fra Kwakken.
Og så kunne jeg jo samtidig flytte motoren fra KR'eren over i min
vinter Puch Maxi, det må sateme kunne lade sig gører ;)

/Jens

Fra : RasmusZX9R

Dato : 11-09-03 10:13

" > Hmm .. Hvad mon sådan en motor koster
En ny SRX koster ca 95000 kr heroppe,men man kan da få en der er 3-4 år
gammel for måske 20000.
Der burde nok også ligge en del motorer rundt omkring,da snescooterne
har det med at leve et ret hårdt liv heroppe(læs:trille ned af
meget,meget lange klippesider o,lign.) ..((-:

... ? hvordan virker det ? har
> den gear eller ?

Gearingen på sådan en er det man kalder "milliongear" d.v.s en variator
der regulerer op ad efterhånden som hastigheden og omdrejningerne
stiger,men den har jo en udgangs aksel inden under..((-:

Mvh
Rasmus ZX9R-C + SRX 700

http://www.kandu.dk/

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-09-03 10:33

"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C P.T bosiddende i Ilulissat,Grønland hvor en snescooter er
Hva faén,har du fået arbejde hos grønlandfly eller hvad.
Hej Palle

Fra : RasmusZX9R

Dato : 11-09-03 13:21

> Hva faén,har du fået arbejde hos grønlandfly eller hvad.
> Hej Palle

Hej Palle!
Ikke helt,men næsten.
Jeg har fået et par års orlov fra verdensfirmaet(læs:SAS) og er nu ansat
hos Air Alpha Greenland, hvor jeg laver Cessna Caravan og Bell 222
helikoptere.
Lidt afveksling i hverdagen kan jo ikke skade..((-:
Men så var det at jeg jo fandt ud af at mit behov for misbrug af
hestekræfter ikke helt kunne dækkes af den Toyota Hilux som vi kører
rundt i som arbejdsbil...((-:
Mvh Rasmus ZX9R-C + SRX 700

http://www.kandu.dk/