Optage TV på HD?
Fra : Falcon

Dato : 10-09-03 15:40

Jeg har lige købt et Pinacle TV kort i Bilka til kr 299, og vil lige
høre om nogen ved hvor meget 1 times TV fylder i GB? Er det muligt
at vælge flere opløsninger altså hvor god kvalitet man vil have?
Hvilket kabel skal jeg bruge for at optage en analog VHS optagelse og
så gemme den i SVCD kvalitet så den kan gemmes på en DVD skive.
(jeg ved godt det kræver en DVD Brænder eller....?)

Falcon

Fra : Jesper

Dato : 10-09-03 15:55

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så gemme den i SVCD kvalitet så den kan gemmes på en DVD skive.
> (jeg ved godt det kræver en DVD Brænder eller....?)

Du skal starte med at skaffe noget ordentligt software. Det er følger med
kortet er MEGET begrenset.

1 timer kan fylde fra 500mb til mange mange gigabyte

/jesper

Fra : Falcon

Dato : 10-09-03 19:47

On Wed, 10 Sep 2003 16:55:09 +0200, "Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> wrote:

>Du skal starte med at skaffe noget ordentligt software. Det er følger med
>kortet er MEGET begrenset.

OK, hvad kan du anbefale?

>1 timer kan fylde fra 500mb til mange mange gigabyte

Kvaliteten ved de 500Mb er den acceptabel, og hvilken opløsning
snakker vi om (800x600 eller 320x200)

mvh Falcon