Hjælp til nye numre
Fra : Søren

Dato : 10-09-03 13:23

Hejsa

Jeg spiller i et kopiband, der godt kan lide rock, men vi er ved at løbe tør
for gode idéer til nye numre. Vi spiller blandt andet:

Rage Against the machine: Know your enemy
Rage Against the machine: Killin' in the name of
Audioslave: Cochise
Blur: Song 2
Red hot chili peppers: Give ot away
Red hot chili peppers: Suck my kiss
Presidents of the united states of America: Lump
Kashmir: Miss you
Lenny Kravitz: Are you gonna go my way
Beastie Boys: Sabotage
Cult: She sells sanctuary
Offspring: Come out and play
Foo Fighters: Monkey Wrench

Vi vil gerne spille numre i samme stil som ovenstående, men vi er gået hen
og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og synes at du kender
et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

På forhånd tak

Søren

Fra : Christian Muus

Dato : 10-09-03 13:35

"Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote in message
> [...]
> og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og synes at du kender
> et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

Ok, der er da en milliard bands at tage fat på!

Prøv med noget Incubus fx. Eller Deftones. Eller Papa Roach.

Fra : Søren

Dato : 10-09-03 14:02

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote in message

> tør

> Ok, der er da en milliard bands at tage fat på!
>
> Prøv med noget Incubus fx. Eller Deftones. Eller Papa Roach.

Tak for forslaget - er der nogle specifikke numre - de omtalte har et pænt
bagkatalog?

PFT

Søren

Fra : Christian Muus

Dato : 10-09-03 14:19

> Tak for forslaget - er der nogle specifikke numre - de omtalte har et pænt
> bagkatalog?

Tja, så må jeg vælge ud fra min egen smag:

Incubus - "Pardon Me", "Nice to know you" eks.

Papa Roast - "Broken Homes", "Last Resort", "Infest"

Deftones - der kender jeg ikke lige sangtitlerne så godt

Fra : Troels

Dato : 10-09-03 15:54

> Deftones - der kender jeg ikke lige sangtitlerne så godt

Change (in the house of flies) og My own summer er i hvert fald gode.

/Troels

Fra : -V-

Dato : 10-09-03 13:40

Søren wrote:
> Jeg spiller i et kopiband, der godt kan lide rock, men vi er ved at
> løbe tør for gode idéer til nye numre. Vi spiller blandt andet:
[snip]
> Vi vil gerne spille numre i samme stil som ovenstående, men vi er
> gået hen og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og
> synes at du kender et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

Mark Knopfler - Irish Boy

-V-

Fra : Mads Breddam

Dato : 10-09-03 15:19

> [...]

> og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og synes at du kender
> et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

Ikke at jeg kender ret meget til de nævnte numre men...

Slash's Snakepit.
Live.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Esbjerg fører superligaen! Kimi vinder.

Fra : Don G.

Dato : 10-09-03 15:30

"Søren" skrev...

> Jeg spiller i et kopiband, der godt kan lide rock, men vi
> er ved at løbe tør for gode idéer til nye numre.

Jeg skal gerne bidrage lidt konstruktivt! Hører selv det meste af det i
spiller, men har derudover en forkærlighed noget af det gamle rock, som
bestemt kan rykke lige så vildt, når de bliver spillet nutildags.
Her er lidt blandet inspiration, som indeholder lidt af det hårde og lidt af
det mere bluesy - men stadig uptempo!

¤¤¤ Post-puddel-rock ¤¤¤
Bullring Brummies - The Wizard (Black Sabbath cover)
D'Lay - Going Wild
Infinite Mass - Bullet
Clawfinger - Nigger
Anthrax - Got the Time (Joe Jackson cover)
Fiona Apple - Criminal
Rammstein - Du Hast
Faith No More - The Real Thing
White Zombie - Children of the Grave (Black Sabbath cover)

¤¤¤ Old School ¤¤¤
Black Sabbath - Paranoid
Deep Purple - Space Truckin'
Queen - Stone Cold Crazy
Led Zeppelin - Immigrant Song
Led Zeppelin - Communication Breakdown

Hvor spiller i henne når det er live??? Held og lykke med projektet!

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : sune vuorela

Dato : 10-09-03 15:41

En der kalder sig "Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> skrev:

>Vi vil gerne spille numre i samme stil som ovenstående, men vi er gået hen
>og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og synes at du kender
>et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

Adema - the way you like it

Fra : Dopedog

Dato : 10-09-03 20:51

> [...]
> og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og synes at du kender
> et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

Nirvana - In Bloom, Sappy, Come As You Are, Rape Me og Sliver.
Papa Roach - Binge og Last Resort.
Deftones - Back To School.
P.O.D. - Alive.
Foo Fighters - Everlong og Next Year.
Weezer - Say It Ain't So.

Mange at vælge imellem men der var da lidt ...

Fra : Invader Zim

Dato : 11-09-03 05:09

Søren wrote:
> [...]
> gået hen og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og
> synes at du kender et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

hvad med noget soundgarden? :)
f.eks. fell on "fell on black days", "rusty cage" og "ty cobb".
hvad med sådan noget som Faith No More's "Ugly In The Morning" eller noget
fra Tomahawk?
eller Queen Adreena (man kunne sagtens udskifte den kvindelige vokal med en
mandlig) med "X-ing Off The Days" og "Razorblade Sky".
I kunne også prøve at se på Curve's "Hell Above Water" og "Come Clean".
og evt. ministry's "Brick Windows" og "Vex & Siolence"
eller 16 volt's "I Fail Truth", "The Enemy" og "Everyday, Everything"

-Invader Zim

Fra : zcully

Dato : 11-09-03 21:56

> [...]
> og blevet idéforladte - så hvis du kan se et mønster og synes at du kender
> et fedt nummer, ja så vil det være en stor hjælp.

En masse Puddle of Mud.
She hates me, control, Blurry osv...

Godsmack: Voodoo eller I am

/Zcully