Bruf af snorkel i dk-svømmehaller
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 10:37

Hej,

Er der nogen der har kendskab til svømmehaller i københavns området,
hvor det er tilladt at benytte snorkel? Som alm. offentlig bruger af
svømmehallen.

Er det svømmehallen selv, der bestemmer om man må eller ej, eller er
det ved lov?

Mvh

Allan

Fra : JSC

Dato : 10-09-03 11:53

<Allan> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen der har kendskab til svømmehaller i københavns området,
> hvor det er tilladt at benytte snorkel? Som alm. offentlig bruger af
> svømmehallen.

Hej Allan

For nogle år siden trænede jeg lidt i Lyngby svømmehal. Jeg talte med
livredderen før jeg gik i vandet, og der var ingen problemer - Det var helt
fint at bruge deres springbassin til lidt maske af/på øvelser på bunden....

/Jørgen

Fra : Søren Frost

Dato : 11-09-03 17:28

Jeg har personligt så sent som igår svømmet i Lyngby svømmehal med finner og
maske. Her fik jeg også mulighed for at øve lidt maske af/på.
Jeg spurgte bare livredderen først, og her var ingen problemer.
Dog kan det nok anbefales at komme i de mindre befærdede tidsrum på døgnet.

M.v.h.
Søren Frost

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 10-09-03 12:01

For et par år siden var det ok i Vestbadet.

Hvis du spørger livredderen, hænder det at man kan få ekstraordinært lov til
at svømme med snorkel. Fx. sætter de et banetov op, og du må så svømme med
snorkel inden for banetovet.

Så det afhænger af livredderen og af den enkelte svømmehal.

Mvh.
Jesper

Fra : Søren Reinke

Dato : 10-09-03 17:42

Allan <> wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen der har kendskab til svømmehaller i københavns området,
> hvor det er tilladt at benytte snorkel? Som alm. offentlig bruger af
> svømmehallen.

Jeg har brugt både finner,maske og snorkel i DGI byen, gentagende gange.

> Er det svømmehallen selv, der bestemmer om man må eller ej, eller er
> det ved lov?

Nok dem selv.

Hilsen Søren Reinke

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 12-09-03 23:07

Det er svømmehallens ledelse der bestemmer om det er tilladt eller ej...
Ofte får man ikke lov... men det er mere signal-værdien der er årsagen til
dette... (hvorfor må han ... når jeg ikke må )...

Jeg har arbejdet i en svømmehal ... og det er betydeligt nemmere at
generalisere reglerne så man ikke skal diskutere med alle kunderne....

nøj

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 21-09-03 22:42

Det kan godt være det her er et dumt spørsmål men hvorfor må man ikke det
der er vel ikke nogle der kan ha et problem hvad andre laver i en svømmehal

Fra : TJOR

Dato : 22-09-03 10:51

"Kent Sune Mikkelsen" <kent@nospam.mikkelsen.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være det her er et dumt spørsmål men hvorfor må man ikke det
> der er vel ikke nogle der kan ha et problem hvad andre laver i en
svømmehal
> Den lidt uviden

Det er fordi livredderen ikke kan se om du har problemer hvis du evt. bare
ligger stille og tæller fliser.

Tjor

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 24-09-03 16:15

muligvis er det bare et levn fra gamle dage...... men sagen er at det gør
livet lettere for svømmehallens personale....

De fleste livreddere aner sikkert intet om snorkler... og jeg har da set
nogle der forsøgte at trække vejret gennem en knækket "hula-hop-ring" ----
og hvor lang er det lige den er ???? 1.5 - 2 meter.... hvor længe går det
godt for en 8 årrig knægt.....

//nøj