Fast sidehovede med CSS ved print
Fra : Jan R

Dato : 10-09-03 09:47

Hej NG.

Er det muligt med CSS at tvinge f.eks. et <div> til at blive printet ud
øverst på samtlige sider?

Jeg har behov for at følgende webside
----------
OVERSKRIFT
[laaang tabel]
----------

....bliver printet ud i et format der skulle se nogenlunde sådan ud:

Print Side 1:
----------
OVERSKRIFT
[tabel]
----------

Print Side 2:
----------
OVERSKRIFT
[forsættelse af tabel]
----------

Print Side 3:
----------
OVERSKRIFT
[resten af tabellen]
----------

Det ville selvølgelig være nogenlunde enkelt at gå til, hvis tabellens
længde var statisk, men det er den ikke - nogen gange kan tabellen være på
10 rækker andre gange på 1000 rækker.

Er der nogen der har erfaringer med en sådan problemstilling (og evt. har et
konkret eksempel på en løsning)?

Mvh

Jan R.

Fra : Jan R

Dato : 10-09-03 10:04

"Jan R" <SLET.janromme@SLET.hotmail.com.SLET> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Er det muligt med CSS at tvinge f.eks. et <div> til at blive printet ud
> øverst på samtlige sider?

Jeg må hellere lige pointere, inden der er nogen der svarer, at jeg spørger
ikke til den sidehovede som f.eks. IE indsætter automatisk øverst på hver
side. Spørgsmålet er, om man man tvinge et element til at blive gengivet på
samtlige udskrevne sider?

Mvh

Jan R.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 10-09-03 11:48

"Jan R" <SLET.janromme@SLET.hotmail.com.SLET> wrote in

> Hej NG.
>
> Er det muligt med CSS at tvinge f.eks. et <div> til at blive printet ud
> øverst på samtlige sider?

[SNIP eksempel]

> [...]
> på 10 rækker andre gange på 1000 rækker.
>
> Er der nogen der har erfaringer med en sådan problemstilling (og evt.

Prøv at markere din overskrift med <thead> og se hvad der sker. Det har nok
meget at gøre med hvilken browser du bruger da print generelt er op til
browseren.

Eks.

   <thead>
   </thead>
   <tbody>
    [...]
   </tbody>

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jan R

Dato : 10-09-03 12:40

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

nok
> meget at gøre med hvilken browser du bruger da print generelt er op til

Hvis så bare IE understøttede brugen af <thead>, så ville det jo være en let
sag, men IE kan ikke finde ud af noget så avanceret som at sætte
overskrifter på toppen af tabeller på hver ny side. Desværre.

Men mange tak for forslaget!

Mvh
Jan R.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-09-03 13:27

Jan R skrev:

> Hvis så bare IE understøttede brugen af <thead>, så ville det
> jo være en let sag, men IE kan ikke finde ud af noget så
> avanceret som at sætte overskrifter på toppen af tabeller på
> hver ny side. Desværre.

Den eneste sikre måde er nok at lave en PDF. HTML og CSS er ikke så
gode til at arbejde med papirmediet.

Hvis det skal laves i HTML/CSS vil jeg tro at du skal splitte
tabellen op i mindre tabeller - med én på hver side. Her kan du
måske have gavn af @page-rules i CSS, jf. siderne om paged media i
css-definitionen: <http://www.w3.org/TR/CSS21/page.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan R

Dato : 10-09-03 13:45

> [...]

nok
> meget at gøre med hvilken browser du bruger da print generelt er op til

For at det også skal virke i IE (har kun prøvet med version 6) er det ikke
tilstrækkeligt at tilføje <thead>...</thead>
Der skal tilføjej følgende for at det virker: style="diplay:
table-header-group;" Dvs. at for at det virker både i IE og Mozilla skal
koden se ca, sådan ud:

<thead style="diplay: table-header-group;" >
</thead>
<tbody>
[...]
</tbody>