iframe med transparent baggrund?
Fra : Torben Jensen

Dato : 10-09-03 09:37

Hej NG!

Jeg kan se, at der har været et tidligere indlæg af samme type, men kan ikke
finde det længere. Derfor spørger jeg igen:

Hvordan sørger man for at ens iframe får en gennemsigtig baggrundsfarve?

Jeg har en side1, med et baggrundsbillede. På side1 laver jeg en iframe
indeholdende side2. Nu overskriver side2 min side1 baggrund - også selvom
side2 ikke fylder hele iframen.

Jeg har forsøgt mig ved at sætte style på min iframe til:
style="background-color: transparent;", men min baggrund er fortsat en stor
hvid kasse og min baggrund på side1 er stadig bagved iframen.

Tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-03 14:49

"Torben Jensen" <no@spam.dk> skrev :

>Hvordan sørger man for at ens iframe får en gennemsigtig baggrundsfarve?

Hvis det er i IE, du har problemet, så

<iframe allowtransparency="true" src=....>

Virker fra IE 5.5

Ellers ville et link til siden være en fordel.
--
Knud

Fra : Torben Jensen

Dato : 11-09-03 07:07

> <iframe allowtransparency="true" src=....>
>
> Virker fra IE 5.5

Tak for hjælpen. Har testet det i den nyeste version af opera, men der
virker det desværre ikke - havde ellers håbet at de havde taget det med, så
det ikke kun er IE 5.5 og opefter. Det kan jeg dog godt leve med.

M.v.h.
Torben