Lerindskud / beton
Fra : Per H

Dato : 09-09-03 19:41

Er der nogen de har hørt om at der skal støbes et betonlag, hvis man
fjerner et lerindskud i et gulv?

Jeg har da aldrig gjort andet end at isolere. med alm isolering.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Tømreren

Dato : 09-09-03 20:02

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen de har hørt om at der skal støbes et betonlag, hvis man
> fjerner et lerindskud i et gulv?

Det har jeg godt nok aldrig hørt at man skal,hvad skal der være i rummet?
badeværelse?

> Jeg har da aldrig gjort andet end at isolere. med alm isolering.

Ditto,,, og et par gange har jeg lavet brandsikring med fibergips og
brandfuge.
Men der er vist,så vidt jeg husker nogen særlige regler hvis det er fordi
rummet skal bruges til røngenapparater.. men er ikke sikker

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 09-09-03 20:50

On Tue, 9 Sep 2003 21:02:11 +0200, "Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det har jeg godt nok aldrig hørt at man skal,hvad skal der være i rummet?
>badeværelse?

Nej det er alm beboelse, her, stue.
Det skulle være nogle nye regler der er dukket op. men problemet er
bare at indskudsbrædderne slet ikke kan bære beton, så det bliver en
bekostlig affære.

Nå men det er sikkert også en and.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 10-09-03 09:34

> Er der nogen de har hørt om at der skal støbes et betonlag, hvis man
> fjerner et lerindskud i et gulv?

Nej ikke før nu, men det lyder ikke som en sindsyg ide(kun næsten , men
meget omstændigt at skulle støbe. Der vil vel også komme revner med tiden og
så er det nok ikke helt så effektivt, som ler der hele tiden sætter sig. Dog
er det lettere og smartere at, lægge to lag gips i forbandt, fuget med
akryl, oven på de gamle indskuds brædder eller nye 1*2" lister sømmet på
langs af bjælkerne.

> Jeg har da aldrig gjort andet end at isolere. med alm isolering.

Hvis gulvet skal have de samme evner efter indgrebet, som det havde før, er
det ikke godt nok. Ved at fjerne lerindskuddet og lægge isolering forringer
du gulvets lydisolerende egenskaber.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Tømreren

Dato : 10-09-03 13:22

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det ikke godt nok. Ved at fjerne lerindskuddet og lægge isolering

Mener du at lerindskud lydisolerer bedre end minaraluld?
Jeg ville da mene at minaraluld helt op til gulvbrædderne ville gøre gulvet
mere lyddødt,og så er der også brandisoleringsværdien som bonus..

Mvh
Tømreren

Fra : Morten DH

Dato : 10-09-03 15:59

> [...]
er
> det ikke godt nok. Ved at fjerne lerindskuddet og lægge isolering

Har du en kilde til det? Det lyder ikke logisk i mine ører....