TV out problem
Fra : Michael Andersen

Dato : 09-09-03 19:00

Jeg har kan kun få Sort/hvid frem på mit TV (Jeg kan se, jeg ikke er den
eneste) men jeg har S-VHS indgang i front, men stadigvæk kunne sort/hvid. To
scartstik som også begge viser alt fra min computer i sort/hvid. Det er
altså træls! Hvad skal jeg prøve. Benytter XP og har et Radeon 9000
grafikkort!

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-09-03 21:00

"Michael Andersen" <michaelnakel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> scartstik som også begge viser alt fra min computer i sort/hvid. Det er
> altså træls! Hvad skal jeg prøve. Benytter XP og har et Radeon 9000

Har du sat de rigtige kabler de rigtige steder. Til mit 9700 Pro baserede
kort er der en slags stik i kortet som ender ud i et andet stik som passer i
mit stik i fronten på TV.
Jeg ved ikke hvad de forskellige stik hedder, for der kommer nye navne til
alt efter hvad de skal bruges til, men det der sidder i TV er for mig et
phonostik (han) og i den anden ende er der et hun phonostik som er sat
sammen med et andet kabel med et han phono stik i den ene ende og et stik
jeg ikke kender navnet på, men der er flere ben og er rundt i den anden
ende.

Kim Larsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-09-03 09:54

> [...]
> scartstik som også begge viser alt fra min computer i sort/hvid. Det er
> altså træls! Hvad skal jeg prøve. Benytter XP og har et Radeon 9000

Du har formentlig både S-video OG composite i fronten ikke ?
I så fald har din indgang 2 indstillinger.
Der skiftes typisk mellem de 2 ved at trykke på knappen på
remoten en ekstra gang.
Alternativt kan det skyldes den står til NTSC og ikke PAL
i drivreren - hvis ellers dit TV ikke understøtter NTSC.
--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-09-03 10:23

Sorry - så ikke det var dig fra dk.edb.hardware
Bare ignorer mit indlæg
--
Peter J

Fra : MA

Dato : 12-09-03 13:44

> [...]
> scartstik som også begge viser alt fra min computer i sort/hvid. Det er
> altså træls! Hvad skal jeg prøve. Benytter XP og har et Radeon 9000

Havde tilsvarende problem, der blev løst ved at anskaffe en
"Colorfix-adapter til S-video på Scart (composite)", ja det er hvad der står
på pakken. Forhandleren kunne i.ø. oplyse at der dagligt var flere der
oplyste at de kun kunne se sort/hvid, og at alle (han havde kendskab til)
havde fået løst problemet vha nævnte adapter.