Skrive til en Access database
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-09-03 18:45

hejsa

Er der nogen her der kan give et eksempel på hvordan man skriver noget tekst
til en Acces database

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Anders Zuschlag

Dato : 09-09-03 19:52

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> Er der nogen her der kan give et eksempel på hvordan man skriver noget
> [...]

Hej
Her er et eksempel:
Vi forudsætter databasens sti og navn til c:\testdb.mdb og at databasen
indeholder en tabel kaldet tur-tabel.
Denne tabel har to felter (kolonner) der hedder hhv. dato og område.
Nedenstående sætter dags dato og området "hjemme" ind i en ny post i
tabellen.

'Sæt følgende i en formulars modul
Dim db As database
Dim rst As Recordset
Dim wks As Workspace

'Sæt følgende ved en eller anden hændelse i formularen - en knap eller
......:

Set wks = DBEngine.Workspaces(0)
Set db = wks.OpenDatabase("c:\testdb.mdb")
Set rst = db.OpenRecordset("tur-tabel")
rst.AddNew
rst![dato] = date()
rst![Område] = "Hjemme"
rst.Update
rst.Close
db.close

VH AZ

Fra : Anders Zuschlag

Dato : 09-09-03 20:00

> Dim db As database
> Dim rst As Recordset
> Dim wks As Workspace
Husk en reference til microsoft dao3,6 i referencer!
vh AZ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-09-03 20:20

Jan Damkjær Dahl wrote:

> Er der nogen her der kan give et eksempel på hvordan man skriver
> noget tekst til en Acces database

Øhh, det kan bruge alm SQL
Insert Into MyTable (MyText) Values 'Test'

Er det et memo field?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Steinar

Dato : 21-09-03 23:24

hei

jeg kan ikke så mye om rutiner men på følgende adresse kan du bestille en
bok i Visual Basic som forklarer hvordan og med hvilken kode en skal bruke
for å lese i en database. den er på Norsk, men koden er selvfølgelig på
engelsk.

http://www.edbkunnskap.no/

Steinar Olsen

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i melding