Asus V7700 GF2 GTS - capture hvordan ?
Fra : Jørgen Hedetoft

Dato : 08-04-01 09:34

Hvordan får jeg Capture til at virke på mit, Asus V7700 GF2 GTS med TV ?
Når jeg forsøger med capture - enten SnapShot, Frame Recording eller Video
Recording, får jeg kun et grønt felt i Preview Files boksen.

Live delen virker fint, jeg kan se TV mv. - det er altså Capture delen der
driller.

Tak for hjælpen

Jørgen Hedetoft

Fra : DWM

Dato : 08-04-01 16:56

"Jørgen Hedetoft" <j.hedetoft@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Recording, får jeg kun et grønt felt i Preview Files boksen.
>
> Live delen virker fint, jeg kan se TV mv. - det er altså Capture delen der

Hent den sidste beta version af programmet her:
http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/softappb.html
Så skulle det gerne virke.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Tico

Dato : 08-04-01 22:09

Bruger du de originale drivere til grafikkortet, jeg har selv problemet når
jeg bruger detonator drivere fra NVidia

Tico

Fra : Jørgen Hedetoft

Dato : 08-04-01 22:58

Ja jeg bruger den originale software, der fulgte med kortet - jeg er meget
interesseret i hvordan du har løst problemet ?

Fra : DWM

Dato : 09-04-01 17:21

"Tico" <renes@city.dk> skrev i en meddelelse news:9aqk1r$13gr$1@news.cybercity.dk...
> Bruger du de originale drivere til grafikkortet, jeg har selv problemet når
> jeg bruger detonator drivere fra NVidia

Jeg bruger de nyeste asus drivere. Så vidt jeg ved kan det ikke lade sig gøre
at grabbe med Nvidia´s drivere. Desværre...

Fra : Jørgen Hedetoft

Dato : 10-04-01 11:32

Jeg hentede den nyeste driver igår, jeg havde dog lidt problemer da den
nyeste driver kun ligger hos Asus i Taiwan ! og ikke på nogen af Asus's
andre sider. Filen hedder : 631cw9x.zip - hvis andre har samme problem.

Men jeg har ingen lyd på det jeg gemmer ? Men måske er det blot et
indstillingsspørgsmål ?

Fra : DWM

Dato : 10-04-01 20:14

> Jeg hentede den nyeste driver igår, jeg havde dog lidt problemer da den
> nyeste driver kun ligger hos Asus i Taiwan ! og ikke på nogen af Asus's
> andre sider. Filen hedder : 631cw9x.zip - hvis andre har samme problem.

Har haft samme prob. Utrolig dårligt af Asus, IMO.

> Men jeg har ingen lyd på det jeg gemmer ? Men måske er det blot et
> indstillingsspørgsmål ?

Ja det er det hvis det er Asus VCR du bruger til det.
Der skal du ind i setup, video capture og vælge capture audio
og hvilken kvalitet det skal være i.
Selv bruger jeg forøvrigt Asus Live til at grabbe med.
Af en eller anden grund hakker filmene hvis jeg bruger Asus VCR
selvom den ikke mister frames.

Fra : Gerner

Dato : 10-04-01 20:22

On Tue, 10 Apr 2001 12:32:01 +0200, "Jørgen Hedetoft"
<j.hedetoft@mail.dk> wrote:

>Men jeg har ingen lyd på det jeg gemmer ? Men måske er det blot et
>indstillingsspørgsmål ?

Jeg har heller ikke lyd på capture.avi, men det kan skyldes at
lydkortet er optaget af at spille lyden fra kilden ?

Faktisk har jeg på fornemmelsen at lyden skal indspilles senere.

>"DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
>når

>gøre

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 10-04-01 22:09

On Tue, 10 Apr 2001 12:32:01 +0200, "Jørgen Hedetoft" <j.hedetoft@mail.dk> wrote
in dk.edb.hardware.grafikkort:

>Men jeg har ingen lyd på det jeg gemmer ? Men måske er det blot et
>indstillingsspørgsmål ?

Du skal have et kabel fra audio-out på dit kamera eller din VCR til
line-in indgangen på dit lydkort da det er denne vej lyden skal
fanges.

Du skal også have enabled audio capture i capture softwaren.

Så kan både ASUS capture programmet og det medfølgende ULEAD Video Studeo
fint capture både billede og lyd.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Gerner

Dato : 10-04-01 22:38

On Tue, 10 Apr 2001 23:09:00 +0200, Peter Bjoern
<PeterBjoern@image.dk> wrote:

> [...]
>
>Du skal have et kabel fra audio-out på dit kamera eller din VCR til
>line-in indgangen på dit lydkort da det er denne vej lyden skal

Elementært, Watson

>Du skal også have enabled audio capture i capture softwaren.

Elementært, Watson.

>Så kan både ASUS capture programmet og det medfølgende ULEAD Video Studeo
>fint capture både billede og lyd.

Næh.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-04-01 22:55

Hej Gerner

Gi den lille højttaler nederst tv et dobbelt klik. Under Mixerens
Indstillinger vælger du Egenskaber og under Egenskaber vælger du
Indspilning, og under Indspilning åbner du for Line-in. Det plejer at give
lyd på!

Elementært, ikk'?

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Gerner <gm@telefona.dk> skrev i en

Fra : Gerner

Dato : 11-04-01 13:13

On Tue, 10 Apr 2001 23:55:00 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<milux@image.dk> wrote:

> [...]
>Indstillinger vælger du Egenskaber og under Egenskaber vælger du
>Indspilning, og under Indspilning åbner du for Line-in. Det plejer at give

Joh, det er klart som blæk, men, og her kommer det !
Line in bliver brugt til at lytte til det der skal fanges.
F.eks. i det tilfælde der spørges om, som kun forekommer i asus live
video evt. i asus digital VCR.

Ligesom spørgeren har jeg ikke lyd med på capture.avi til trods for
alle indstillinger hvor man beder om at få optaget audio.

Så der er lyd på det man ser live, men ikke på det man optager.

Altså er dit forslag til at manipulere med lydkortmixeren ikke
nødvendig.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 10-04-01 23:48

On Tue, 10 Apr 2001 23:37:51 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote in