Tegltag PROBLEMER!
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-09-03 17:41

Hej!
Jeg er ved at lægge et nyt tegltag. Teglene er af tysk skifferler. Mit
problem er at jeg har tagvinduer, og at inddækningen stopper ca 2 mm fra en
tegl. Jeg er derfor nødt til at skære tegl til at lægge ovenpå
inddækningerne.
Men hvordan får jeg fastgjort dem? Jeg er godt klar over at jeg ikke må
sømme/skrue ned gennem inddækningen.
Min plan var at tage den halve tegl og klæbe den fast til "naboteglen", i
selve samlingen så fugen bliver skjult, med fliseklæber (til udendørs brug)
og så skrue hele herligheden fast med rustfri skruer.
Lyder det helt tosset? (OK, måske lidt utraditionelt...)

Mvh.
Thomas Nørgaard

Fra : //zigge

Dato : 09-09-03 18:52

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så skrue hele herligheden fast med rustfri skruer.
> Lyder det helt tosset? (OK, måske lidt utraditionelt...)

Det er nok ikke den oficielle løsning på problemet, men jeg har gode
erfaringer med at bruge Alfix fliseklæber til det selv samme, da jeg havde
et for gammelt tag med betontegl der knækkede hele tiden pga. for gamle
lægter.
Alfix (<-- Reklame er også glimrende til at sprøjte ind i revner i
murfacader og kældergulve der er utætte.
Jeg er ikke helt med på hvorfor du vil skrue skruer i? Kan du ikke bruge
normale bindere eller søm i de tegl der sidder normalt.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-09-03 20:52

"//zigge" <ziggeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er ikke helt med på hvorfor du vil skrue skruer i? Kan du ikke bruge
> normale bindere eller søm i de tegl der sidder normalt.

Nej, for der hvor binderne skal sidde klæber jeg jo den halve tegl på og
hvis jeg "sømmer" den hele tegl fast og klæber den halve tegl på bagefter
kan jeg ikke senere skille skidtet ad, og det er nok praktisk hvis man nu
skal ind og skifte fygesnefanget en dag....

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus