En speciel request: Dårlig kode
Fra : Dcasso

Dato : 09-09-03 17:15

Hej

Jeg skal i forbindelse med noget undervisning, argumentere for brugen
af god skik, hvad bl.a. angår kommentering og variabelnavngivelse.

Så derfor vil jeg høre, om der var en der ligger inde med et godt
skoleeksempel på dårlig skik og på god skik.

Gerne en som ingen mening giver ved dårlig skik og helst på et meget
simpelt niveau.

mvh
Dennis

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-09-03 20:21

Dcasso skrev:
> Så derfor vil jeg høre, om der var en der ligger inde med et godt
> skoleeksempel på dårlig skik og på god skik.
>
> Gerne en som ingen mening giver ved dårlig skik og helst på et meget
> simpelt niveau.

Tja... Hvis jeg skal være lidt ond
Dim Heltal As Single
versus:
Dim Heltal As Integer

-------
Tomas

Fra : Dcasso

Dato : 09-09-03 21:21

>Tja... Hvis jeg skal være lidt ond
> Dim Heltal As Single
>versus:
> Dim Heltal As Integer
>
>-------
>Tomas

Hæhæ, nu tænkte jeg godt nok et noget længere eksempel :)

mvh
Dennis

Fra : Ole Nielsby

Dato : 10-09-03 00:14

"Dcasso" <ikke@oplyst_pga_spam.dk> skrev:

> Hæhæ, nu tænkte jeg godt nok et noget længere eksempel :)

Prøv en google-søgning på freeware og VB.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-09-03 21:43

Dcasso skrev:
> Jeg skal i forbindelse med noget undervisning, argumentere for brugen
> af god skik, hvad bl.a. angår kommentering og variabelnavngivelse.

Tag et af dine egne programmer, hvor du virkelig synes at du har gjort et
godt stykke arbejde med at finpudse variabelnavne, indrykninger og
kommentarer.

Fjern nu alle kommentarer, alle indrykninger og alle blanke linier. Udskift
derefter nogle af variabelnavnene med navne på ét bogstav, og udskift andre
af dem med direkte misvisende navne. Voila - du har dine to skoleeksempler.

Fordelen ved denne metode er, at du ikke skal til at sætte dig ind i noget
ny kode, men bruger noget, som du selv kender til unds, og at du ret let kan
vise hvor lidt der nogle gange skal til, for at gøre et program læseligt
(eller det modsatte).

-------
Tomas

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 11-09-03 08:27

Dcasso <ikke@oplyst_pga_spam.dk> wrote in message news:<n0vrlvo9rffuo6rh2lmch5pm9jl83g1fpb@4ax.com>...
> [...]
> skoleeksempel på dårlig skik og på god skik.
>
> Gerne en som ingen mening giver ved dårlig skik og helst på et meget

Det her link indeholder godt nok ikke code ( og er rettet mod C++ )
men det er meget underholdende læsning :
http://mindprod.com/unmainnaming.html

Mvh

Kasper

Fra : Dcasso

Dato : 11-09-03 16:36

>Det her link indeholder godt nok ikke code ( og er rettet mod C++ )
>men det er meget underholdende læsning :
>http://mindprod.com/unmainnaming.html

Tja, man burde vel sortere i dem og uddele nogle af dem til mine
stud., tror det vil være lige så godt som et dårligt eksempel :)

mvh
Dennis

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-03 18:52

"Dcasso" <ikke@oplyst_pga_spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal i forbindelse med noget undervisning, argumentere for brugen
> af god skik, hvad bl.a. angår kommentering og variabelnavngivelse.

Kommentering på engelsk?
Spændende når kommentarer er på finsk...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Troels Thomsen

Dato : 12-09-03 14:52

> Så derfor vil jeg høre, om der var en der ligger inde med et godt
> skoleeksempel på dårlig skik og på god skik.
>
> Gerne en som ingen mening giver ved dårlig skik og helst på et meget
> simpelt niveau.

Hvis det må være c, er der jo
The International Obfuscated C Code Contest
http://www.de.ioccc.org/winners.html

også kendt som "least likely to compile" konkurrencen

Der er nogle grimme triks imellem:

Best one liner (1985/applin.c)
Strangest abuse of the rules (1989/jar.1.c)
Most obscure program (1985/august.c)
Best complex task done in a complex way (1986/august.c)
Most Obfuscated Algorithm (1992/buzzard.1.c)
Best abuse of the rules (2001/bellard.c)

mvh Troels

Fra : Henrik Alsing Peders~

Dato : 14-09-03 12:29