Gult stik på Sapphire Radeon 9000 Atlantis~
Fra : Kristian

Dato : 09-09-03 17:18

For et godt stykke tid siden prøvede jeg at få dette forum til at hjælpe mig
med at finde ud af, hvad det dog var for et gult stik, der sidder på mit
Sapphire Radeon 9000 Atlantis Pro 128Mb.

Der kom mange fantasifulde ideer, men ingen der virkede.
Jeg har også prøvet at kontakte Sapphire, men uden held

Jeg har uploadet et foto af kortet i dk.binaer

Er der mon nogle, der kan hjælpe denne gang?

MVH

Kristian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-09-03 17:50

Tue, 9 Sep 2003 18:17:49 +0200, skrev Kristian, på 16 linier, i
<3f5dfd2d$0$97159$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

Composite TV out

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Kristian

Dato : 09-09-03 18:07

> Composite TV out
>
> --
Hej Karsten

Prøv lige at se på foto'et én gang til...............det er det gule stik
der sidder i højre øverste hjørne.

Kristian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-09-03 08:33

Tue, 9 Sep 2003 19:07:03 +0200, skrev Kristian, på 11 linier, i
<3f5e08b7$0$97258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

? ikke noget jeg bruger

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-09-03 21:18

"Kristian" <kristianrasmussen@NOSPAMprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har uploadet et foto af kortet i dk.binaer
>
> Er der mon nogle, der kan hjælpe denne gang?

Det er da vidst der kortet skal fodres med 12V.
Radeon kortene skal jo bruge en 12V tilførsel, da der ikke kan leveres nok
strøm gennem agp porten.
Jeg har et tilsvarende på mit Sapphire R9700, det er dog hvidt.

Fra : Esben

Dato : 10-09-03 09:07

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3f5e357c$0$97265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> strøm gennem agp porten.
> Jeg har et tilsvarende på mit Sapphire R9700, det er dog hvidt.

Det burde dog næppe være nødvendigt med ekstra 12v på et Radeon 9000.

--
Esben

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-09-03 09:38

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f5e357c$0$97265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det burde dog næppe være nødvendigt med ekstra 12v på et Radeon 9000.

Nææh og på disse billeder af R9000 Pro er der heller sådan et stik.
http://www.tech-report.com/reviews/2002q3/radeon-9000pro/index.x?pg=2
http://www.guru3d.com/review/ati/radeon9000pro/

Men layoutet på det kort der er billede af i dk.binaer, passer ikke sammen
med det layout der er afbilledet i de to artikler.
Er du sikker på at det er et R9000 Pro og ikke noget andet?

Prøv evt også at spørge her, i deres forum.
http://www.rage3d.com/
De ved alt der kan vides om ATI.

Fra : Kristian

Dato : 10-09-03 13:34

> Er du sikker på at det er et R9000 Pro og ikke noget andet?

Jep, det indkøbte kort ER et Sapphire Radeon 9000 Atlantis Pro, indkøbt i
Computercity Næstved, de er blevet kontaktet uden held.
Jeg ved godt, at det foto som jeg har lagt i dk.binaer IKKE er viser det
samme kort som mit, men det var det eneste foto jeg kunne finde med det gule
stik på.
Til orientering kan jeg nævne, at stikket ikke passer til det ekstra stik
der er i min computer til diskettedrevet,.................hvad passer det så
til?
Min computer har også, under enhedshåndtering, genkendt kortet som et 9000
Pro kort.
Vil det mon give mig mere grafikydelse, hvis jeg tilslutter 12v. til
stikket?
Hvad hedder stikket, hvis jeg skal ud og købe et?

Kristian

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-09-03 14:31

> [...]

> stikket?
> Hvad hedder stikket, hvis jeg skal ud og købe et?

Det vil være en god ting hvis du kunne nuppe et billede af dit kort.

Hvis det er et stik til 12V vil det ikke give ekstra ydelse at tilslutte
det.
Mit R9700 vil for eksempel slet ikke virke uden det stik.
Det kan også give problemer med stabilitet hvis det ikke er tilsluttet.
Men lad være med at tilslutte noget hvis det hele virker.

Prøv evt. at spørge i det forum jeg linkede til tidligere.

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-09-03 18:07

> [...]
>
> Jeg har uploadet et foto af kortet i dk.binaer
>
> Er der mon nogle, der kan hjælpe denne gang?

Mysteriet er opklaret, det er en lyd indgang.
Den benyttes når man udnytter kortets Video capture muligheder.

Se denne tråd jeg startede om emnet.
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?s=&postid=35951#post35951

Fra : Kristian

Dato : 11-09-03 08:06

> Den benyttes når man udnytter kortets Video capture muligheder.
>
> Se denne tråd jeg startede om emnet.
> http://www.short-media.com/forum/showthread.php?s=&postid=35951#post35951

Hej Martin

Du skal dælme have tusinde tak for dit store arbejde med at opklare mit
spørgsmål.
Jamen..................jeg kan da godt se nu, at det er et lydstik .

Det er da bare mærkeligt, at mit kort er udstyret med stikket, det burde det
jo ikke være ifølge både ATI og Sapphire.
Gad vide om jeg overhovedet kan stole på, at kortet er et Pro kort, men det
er dog udstyret med blæser (som et pro).
Og Computercity har jo ikke været til stor hjælp i denne sag

Mange hilsner

Kristian

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-09-03 11:00

> [...]
det
> er dog udstyret med blæser (som et pro).
> Og Computercity har jo ikke været til stor hjælp i denne sag

Har det ViVo?
Video-in og Video-out? evt. tv-tuner?
Hvis det ikke har det, er det en smule underligt.
Men, det kan være det er billigere, at sætte det på kortet end at lade være?

Fra : Kristian

Dato : 11-09-03 14:20

> [...]
> Hvis det ikke har det, er det en smule underligt.
> Men, det kan være det er billigere, at sætte det på kortet end at lade

Nej, ingen TV-tuner, jeg kommer pludselig i tanke om, at da jeg installerede
kortet, registrerede "Enhedshåndtering" to ukendte enheder på kortet, og jeg
forsøgte ALT for at få disse to enheder til at fungere, men nej intet
virkede. Jeg installerede ALLE de drivere der fulgte med kortet, men de to
enheder ville bare ikke virke.(nu har jeg deaktiveret dem)
Sidste gang jeg spurgte om det gule stik her i gruppen, nævnte jeg også de
to enheder der ikke virkede, men der kom ingen ideer om hvad de to enheder
skal bruges til.
Jeg husker dog, at der var andre, der havde samme problem som mig, og de
kunne heller ikke finde ud af, hvad enhederne skal bruges til.
Kunne de to IKKE fungerende enheder og det gule stik mon have noget til
fælles?

Næste gang jeg lukker min computer ned, vil jeg tage et foto af mit
grafikkort, og lægge det op i dk.binaer (om en times tid).

MVH

Kristian

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-09-03 14:27

"Kristian" <kristianrasmussen@NOSPAMprivat.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
>
> Næste gang jeg lukker min computer ned, vil jeg tage et foto af mit
> grafikkort, og lægge det op i dk.binaer (om en times tid).

Hvor mange ind/udgange er der på kortet?

Fra : Kristian

Dato : 11-09-03 15:28

> Hvor mange ind/udgange er der på kortet?

Nu er mine 3 foto's uploadet til dk.binaer.

Kik selv

Kristian

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-09-03 20:04

> Nu er mine 3 foto's uploadet til dk.binaer.
>
> Kik selv

Nu har jeg sendt billederne videre til samme sted som jeg spurgte sidst.
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?s=&postid=35951#post35951
Nu er der ikke nogen der forstår noget som helst.
Stikket skal som sagt benyttet i forbindelse med evt. VIVO muligheder.
Men dem har du ikke nogen af og derfor bør du ikke have stikket.

Fra : Kristian

Dato : 12-09-03 13:36

> Stikket skal som sagt benyttet i forbindelse med evt. VIVO muligheder.
> Men dem har du ikke nogen af og derfor bør du ikke have stikket.

Det vil sige, at mit kort IKKE eksisterer
Tja........, det lyder mærkeligt, men jeg kan vel næppe være den eneste i DK
der har købt denne model hos Computercity.

Kristian

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-09-03 16:27

> Det vil sige, at mit kort IKKE eksisterer
> Tja........, det lyder mærkeligt, men jeg kan vel næppe være den eneste i
DK
> der har købt denne model hos Computercity.

Tjaa det kunne noget tyde på.

Det kan være du har fået et "hybrid" kort.
Et med lidt af hvert på.

Nææh, der er sikkert flere der har købt samme besynderlige kort.