Tilbehørs hjælp
Fra : Thomas

Dato : 09-09-03 16:31

Hej

Jeg har inviteret 10 mennesker til spisning på lørdag. Til hovedret vil jeg
lave en oskesteg, har endnu ikke bestemt mig for udskærring, som skal
marineres. Marinade består af rødvin, finthakket løg, timian, hvidløg, olie,
salt og pebber. Saucen bliver så skyen fra stegning.

Jeg har tænkt på at servere hasselback kartofler til, men hvordan pokker
laver man det til 10 mennesker når man kun har 1 ovn ? Kan de laves i
forvjen og varmes uden at de bliver bløde og trælse ?

Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre et par bud på, hvad jeg kunne
servere af grønt til ?

Tak for hjælpen

Thomas

Fra : Vittrup

Dato : 10-09-03 07:26

Hvad med at tage nogle gode håndfulde bønner - give dem en hurtig tur på
panden i olie og tilsætte godt med salt og ikke-for-lidt-hvidløg?! Jeg vil
tro du kan lave af et par gange i forvejen og derpå sætte en skål i ovnen
inden servering. Enkelt og godt - og jeg synes det passer til oksestegen og
de hasselbakte.

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 10-09-03 10:49

> [...]

> forvjen og varmes uden at de bliver bløde og trælse ?
>
> Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre et par bud på, hvad jeg kunne

Kartoffelspørgsmålet kan jeg desværre ikke svare på, men hvad med en gang
broccolisalat som noget af det grønne? Eller en god tomatsalat med rødløg,
feta, oliven, persille og hvidløgsolie en masse?

/Kristina

Fra : Thomas

Dato : 10-09-03 11:11

Hej Thomas

Hvis du laver gammeldags oksesteg, kan du grydestege kødet, og så er der
rigeligt plads i ovnen.

Hvis det er en varmluftsovn, kan du sætte kartoflerne ind på rillen uder
stegen.

Et tip. Når du har snittet kartoflerne skal du skylle alle rillerne, og så
kan du gnide salt i kartoflerne. Herefter skal de ligge 20 min, og det
trække en del vand ud af dem.
Nu skal de i ovnen og du kan pansle dem i olie et par gange under
stegningen.

Ellers held og lykke med middagen.

Mvh
Thomas