Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TFT-konklusion coming up :o)
Fra : Rookie All Stars

Dato : 09-09-03 16:08

Hejsa ..

Altså, hvis man (som jeg) har en 17" TFT, der max kan køre i 1280*1024 ..
... så får man absolut INTET - NOTHING - NADA - BOGUS - THE BIG ZERO ud
af at skifte sit Geforce2 MX-400 (64MB) ud med et TI-4200 (128MB)
eller Radeon 9600 Value (128MB)???

Jeg mener, hvad er forskellen i RtCW, om jeg kører det i 1024*768 på det
ene eller det andet kort? Jeg er fløjtende med FPS - det skal bare glide og
se flot ud (og det gør det faktisk allerede nu) ..

... såå konklusionen er .. hvad?

Fra : Zulu

Dato : 09-09-03 16:54

"Rookie All Stars" <denne-adresse@duer-ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> se flot ud (og det gør det faktisk allerede nu) ..

- Kør det i din skærms "rigtige" opløsning (1280x1024.
- Hvis du køber et nyere kort vil du kunne sætte fx 4x antialiasing og 8x
anisiotropic filtrering på = meget pænere billede.

Zulu

Fra : Christian Spøer

Dato : 09-09-03 21:35

> - Kør det i din skærms "rigtige" opløsning (1280x1024.
> - Hvis du køber et nyere kort vil du kunne sætte fx 4x antialiasing og 8x
> anisiotropic filtrering på = meget pænere billede.
>
> Zulu

Meget pænere? jo tak! specielt i 1024*768 og derunder. der er verdener til
forskel!!! Hushjørner bliver til hjørner istedet for trapper, køretøjer
bliver til køretøjer istedet for skrot og træer bliver til træer istedet
for...? ja, nu kan man se det er træer. selvom FPS ikke stiger, så stiger
spilleoplevelsen altså væsentligt!

mvh Christian

Fra : Rookie All Stars

Dato : 11-09-03 09:22

> [...]
> for...? ja, nu kan man se det er træer. selvom FPS ikke stiger, så stiger

Hvilket GFX bruger du, der gør dette ved spillet?

Fra : Zulu

Dato : 11-09-03 12:52

"Rookie All Stars" <hvad-tror-du-selv@smarte.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket GFX bruger du, der gør dette ved spillet?

Det har ikke noget med grafikkortet at gøre, men med hvor god LCD-skærmen er
til at interpolere lavere opløsningerne op til skærmens "native" opløsning.

Zulu

Fra : Christian Spøer

Dato : 11-09-03 15:16

Jeg har Radeon 9500PRO. Og det ser dejligt ud.
Hvis du holder din skærm i den opløsning den er beregnet til, er der stadig
meget stor forskel på om du slår AntiAlias og Anisotropisk til/fra. Her er
det ligemeget om det er en TFT eller CRT.

Mvh
Christian