vibration i styr
Fra : Jens Jensen

Dato : 10-09-03 01:06

motorcyklen snurrer eller vibrerer i styret og kåben, og det afhænger ikke
af farten, da den gør det i alle gear, bare den når omkring 5000 omdr. har
hørt der ikke er noget at gøre ved det, men kan det passe ?
cyklen er en gsx1100f fra 89.

mvh jens

Fra : Moller

Dato : 09-09-03 16:17

"Jens Jensen" <jj@jj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af farten, da den gør det i alle gear, bare den når omkring 5000 omdr. har
> hørt der ikke er noget at gøre ved det, men kan det passe ?

Barsnake, små blykugler i styret, osv... der er en del som kan gøres :)

VH
Lars Molnit
Som skal ud og købe hagl så snart jeg er i DK igen, så jeg kan fjerne de
vibrationer :)

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 21:41

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> "Jens Jensen" <jj@jj.dk> skrev i en meddelelse
har

> Barsnake, små blykugler i styret, osv... der er en del som kan gøres
:)

Du ku' nu også lige have refereret til den streng om "Barsnake"(*) der
fornyligt har kørt p.g.a. dine egne prob's!

Hvad angår Jens' GSX'er, så er den kendt for at vibrere så voldsomt at det
formedelst kan give kåben revne-skader - Men er generne alene koncentreret
til styr-vibrationer er rådene i Barsnake-strengen ganske relevante!

Hvis man befinder sig jævnligt ved det omdrejningstal hvor problemet er
værst kan man være så radikal at vælge at køre et gear lavere, og derved øge
omdrejningerne til over det kritiske område. Alternativt: Geare voldsomt om
på kædegearingen (minus 3-5 tænder på bageste tandhjul), så omdrejningerne
falder betragteligt!

(*):
"BarSnake... eller lignende produkt ????"
Link: news:3f4f717e$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk

--
Armand

Fra : Anet

Dato : 09-09-03 18:40

> [...]
> af farten, da den gør det i alle gear, bare den når omkring 5000 omdr. har
> hørt der ikke er noget at gøre ved det, men kan det passe ?

(klip)

Det lyder som om at det er lejet i kronrøret som trænger til at blive
skiftet. Men det er bare ikke altid at mc-mekanikeren er opmærksom på det.

hilsen

Annette
Fazer 1000

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 22:16

Anet <anet49@hotmail.com> skrev i en

> [...]
>
> Det lyder som om at det er lejet i kronrøret som trænger til at blive
> skiftet. Men det er bare ikke altid at mc-mekanikeren er opmærksom på det.

Stel-relaterede årsager vil følge hastigheden, og Jens påpeger netop at
vibrationerne følger motoromdrejningerne i alle gear => motorbetingede
vibrationer!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-09-03 22:36

Psst Armand- tjeck din dato, du er bagud for din tid, med mindre det er
Cybershitty's server som er

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 10-09-03 16:59

Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>
> Psst Armand- tjeck din dato, du er bagud for din tid, med mindre det er
> Cybershitty's server som er

Tak - Er nu udført!
Næh nej, det er såmænd hér at hardwaren svigter og skal genindstilles hver
gang der startes op; men det er første gang at datoen har skulle trimmes så
det snød mig !!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-09-03 21:02

Du skal nok lige have indstillet din dato korrekt.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.