EU land med lavest moms?
Fra : Carsten

Dato : 09-09-03 13:12

Hvilket EU land har laveste moms?
Jeg tænker på forbrugs vare som tøj, elektronik ikke fødevare.

Carsten

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-09-03 22:12

"Carsten" <news@FJERNdigitalforum.dk> wrote in message
> Hvilket EU land har laveste moms?
> Jeg tænker på forbrugs vare som tøj, elektronik ikke fødevare.

Luxemburg har en momssats på 15% og er den laveste i EU. Danmark og Sverige
topper med 25%.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : morten sorensen

Dato : 10-09-03 07:51

Anders Vind Ebbesen wrote:
> "Carsten" <news@FJERNdigitalforum.dk> wrote in message

> Luxemburg har en momssats på 15% og er den laveste i EU. Danmark og Sverige
> topper med 25%.

Er Grækenlands virkelig ikke lavere ? Indtil for få år siden havde de
ingen moms.

morten sorensen

Fra : /Mogens Knudsen...

Dato : 10-09-03 07:50

On Wed, 10 Sep 2003 08:50:53 +0200, morten sorensen
<morten@invalid.mortens.net> wrote:

> [...]

Jep

>Er Grækenlands virkelig ikke lavere ? Indtil for få år siden havde de
>ingen moms.

EU-landenes momssatser skal tilnærmes hinanden

Momssatserne varierer fra det ene EU-land til det andet, men følger
dog alle en fælles struktur, nemlig en obligatorisk normalsats, som
eksisterer i alle lande, og muligvis en eller to lavere satser.
EU-landene har besluttet at indføre minimum-satser, som alle lande
mindst skal opkræve i moms: 5% for lavmomsvarer og 15% som normalsats.
I tilfælde, hvor der i dag gælder en sats på under 5% for bestemte
varetyper, kan denne videreføres i nogle år.

De normale momssatser i EU-landene er følgende:

DK
25.0 %

25.0 %

FIN
22.0 %

IRL
21.0 %

21.0 %

20.6 %

20.0 %

20.0 %

GR
18.0 %

GB
17.5 %

NL
17.5 %

17.0 %

16.0 %

16.0 %

15.0 %

/Mogens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-09-03 15:36

Hej

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote:

>Luxemburg har en momssats på 15% og er den laveste i EU. Danmark og Sverige
>topper med 25%.

Portugal har kun 13 %. (Ihvertfald på Madeira, om de har særstatus ved
jeg ikke).

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"