Spirituskørsel på knallert?
Fra : Peter Graff

Dato : 09-09-03 12:15

Nu har vi fået det med cyklen på plads.
Men hvad med en knallert( ikke indregistreret).

MVH
Peter Graff

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 12:18

> Nu har vi fået det med cyklen på plads.
> Men hvad med en knallert( ikke indregistreret).

Det samme. Du kan ikke få frataget et kørekort, hvis du kører på noget der
ikke kræver et kørekort. Derfor kan du køre så tosset du vil på knallert 30
uden risiko for kortet, mens på knallert 45 ryger det hurtigt.

Hvis det er specielt grelt, kan de dog godt tage dit kørekort hvis du kører
vanvittigt på knallert, men det er hvis de vurderer at du ikke er egnet til
at have kørekort, f.eks. hvis du er altid er beruset.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Wheeler

Dato : 09-09-03 12:54

Martin Sørensen wrote:

> Det samme. Du kan ikke få frataget et kørekort, hvis du kører på noget der
> ikke kræver et kørekort. Derfor kan du køre så tosset du vil på knallert 30
> uden risiko for kortet, mens på knallert 45 ryger det hurtigt.

[KLIP]
På en uregistreret (men typegodkendt) Øvert ryger kortet + du får en bøde
(afhængig af promillestr).....så det med "bare" at pille pladerne af en
øvert og køre den som en knallert kan have vidtrækkende konsekvenser,
fremfor "blot" en tuning af en 30-knallert =

Wheeler
VFR 750 F
TDR 125 R

Fra : BoS.

Dato : 09-09-03 14:36

> [...]
> pladerne af en øvert og køre den som en knallert kan have
> vidtrækkende konsekvenser, fremfor "blot" en tuning af en 30-knallert

Hvad nu, hvis man havde en Yamaha 4gear der var honet på til 60 ccm?

Er det så en tunet knallert eller en mc uden typegodkendelse?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 14:38

> Hvad nu, hvis man havde en Yamaha 4gear der var honet på til 60 ccm?
>
> Er det så en tunet knallert eller en mc uden typegodkendelse?

Det er en tunet knallert, hvorfor de ikke kan tage kørekortet.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 08:38

BoS. wrote:
> Hvad nu, hvis man havde en Yamaha 4gear der var honet på til 60 ccm?

boret... man honer ikke en cylinder op.. (med mindre man har meget
god tid)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-09-03 15:07

> [...]
30
> uden risiko for kortet, mens på knallert 45 ryger det hurtigt.

Dette forklarer hvorfor de lokale alkoholikere altid kører på knallert-30,
når de skal til og fra "arbejde" (dvs. til og fra "bænken under halvtaget
henne ved døgneren").

Det forklarer også hvorfor pedal-modeller (altså fx. puch maxi) er særligt
foretrukne. Bøden er nemmelig mindre hvis motoren er deaktiveret og der kun
benyttes pedaler i gerningsøjeblikket.

Den gule mælkekasse på bagagebæren sørger samtidig for at der ikke smadrer
så mange øl, fx. når posen ryger ind i forhjulet, og man når kører over
kantstene, eller slingrer for meget o. lign.

Alkoholikere er slet ikke så dumme endda

Mvh.
Jesper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 15:11

> Dette forklarer hvorfor de lokale alkoholikere altid kører på
> knallert-30, når de skal til og fra "arbejde" (dvs. til og fra
> "bænken under halvtaget henne ved døgneren").

De plejer så sjældent at være tunede, så det er kun sprit-kørsel de kan
sigtes for. Jeg tror dog ikke at spritkørsel på knallert giver så høje bøder
som i bil.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-09-03 21:23

"Martin Sørensen" wrote:

> Det samme. Du kan ikke få frataget et kørekort, hvis du kører på noget der
> ikke kræver et kørekort. Derfor kan du køre så tosset du vil på knallert 30
> uden risiko for kortet, mens på knallert 45 ryger det hurtigt.

Det ved jeg sgu ikke hvad man skal sige til. Da jeg for 22 år siden tog
kørekort var der to med der skulle generhverve. Den ene havde mistet det ved
kørsel med hest og vogn. Den anden havde gået bag en håndstyret vejtromle. En
betjent som ikke kunne lide manden, og vidste han sikkert havde en lille skid
på alkotestede ham. Den havde været i retten. Og manden havde tabt.

Ib Jakobsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 21:41

> [...]
> håndstyret vejtromle. En betjent som ikke kunne lide manden, og
> vidste han sikkert havde en lille skid på alkotestede ham. Den havde

For 22 år siden kunne man sikkert godt miste kortet på andre forseelser, men
det har man ikke kunnet de sidste år. Der skete en ændring for ikke så længe
siden, så det ikke kunne lade sig gøre mere. Jeg kan ikke huske hvor længe,
men det er >5 år.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-09-03 22:47

"Martin Sørensen" wrote:

> [...]
> siden, så det ikke kunne lade sig gøre mere. Jeg kan ikke huske hvor længe,

Hva'. Så er man måske også holdt op med at bruge fjerpen og blæk?.
Det er ikke utænkeligt man lavede noget om da man ændrede promillegrænserne.

Ib Jakobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-03 10:16

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
skid
> på alkotestede ham. Den havde været i retten. Og manden havde tabt.

Jeg håber da ved gud at det kræver en form for bevis at tage en hestevogn ud
i trafikken, og desuden at det er strafbart at føre den påvirket! Vejtromlen
er jeg lidt mere i tvivl om..

Torben - der nødig vil møde en løbst hestevogn med brandertslumrende
vognstyrer på H.C. Andersens Boulevard.

Torben