import af husqvarna
Fra : Henrik Bruhn

Dato : 09-09-03 09:51

Hej.

Er der nogen, der har erfaring med vurdering af husqvarna te 610.

Jeg har meget lyst til at hente en, men kan ikke finde ud af hvor
stor afgiften mon bliver.
Jeg har kig på en pæn 94'er (17000 km). På toldskat.dk er der et enkelt
eksempel: en 97'er med afgift=13500. Det er ikke så slemt.
Jeg har også set en forhandlerpris for en 97'er: 65000. Så bliver afgiften
omkring 40000!

Jeg vil derfor blive meget glad for at høre fra andre, som har et gæt.

Henrik Bruhn

Fra : Jakob D

Dato : 09-09-03 16:34

"Henrik Bruhn" <hebr@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen, der har erfaring med vurdering af husqvarna te 610.
>
> Jeg har meget lyst til at hente en, men kan ikke finde ud af hvor

Nu er det godt nok en TE og ikke en TC.
Men kan du få dokumentation for at den har kørt cross,
så får du sikkert nærmest "smidt" afgiften i hovedet, med motorcyklens
alder in mente
Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 09-09-03 17:19

Hej Jakob.

Tak for dit svar. Det kan blive rigtig nyttigt!!

> Men kan du få dokumentation for at den har kørt cross,
> så får du sikkert nærmest "smidt" afgiften i hovedet, med motorcyklens
> alder in mente

Er det noget man får sælger til at skrive under på,
eller kræver det officelle dokumenter?

mvh
Henrik

Fra : perjuhlc

Dato : 09-09-03 18:31

Jeg har fundet følgende herinde, kræver jo så du kender en pris på DK
plader.

"En god tommelfingerregel på afgiften er mellem 61-63% af
gennemsnitsprisen for cyklen i DK"

MVH Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 12-09-03 08:16

> [...]
> Jeg har kig på en pæn 94'er (17000 km). På toldskat.dk er der et enkelt
> eksempel: en 97'er med afgift=13500. Det er ikke så slemt.

Jeg fik afgiften (depositum) beregnet til knap 27000. Det var noget mere end
jeg havde håbet.

/henrik