Du ved du er en rigtig motorcykelist når..~
Fra : TheHobbit

Dato : 08-09-03 22:23

Jeg har selv fundet på lidt over 1/3 af sætningerne. Mange af den er
naturligvis helt klassiske/oplagte - men det er jo ikke sikkert alle er
enige, sååå tag det som min personlige udgave af - "Du ved du er en rigtig
motorcykelist når..."

Du kun gider handler hvis butikken er min. 20 km væk og varen kan være under
sædet eller i inderlommen.

Din kæreste undrer sig over at det kan tage dig over 1 time at køre ned og
hente en dåse flåede tomater.

Du farer vildt og er fuldstændig ligeglad.

Du håber din kæreste ikke vil have dig til at vælge mellem hende og MC'en -
for så skal du selv lave mad.

Du ikke kan mindes at have kørt på den MC du ikke har noget godt at sige om.

Du ser en annonce i lokalavisen for en billig Yamaha og bliver skuffet da
det viser sig at være et keyboard.

Du kører på en 90.000 kr motorcykel og har en 20.000 kr bil.

Du drejer hoved halvt af led hver gang du går forbi en motorcykel.

Alle biler begynder at ligne kørende fart-bump.

Du har den samme respekt for andres stilvalg som for dit eget.

Du altid husker at hilse.

Du skal fortælle andre om din seneste motorcykel tur og du ender med at
rejse dig op og lave gas-håndtag bevægelser ud i luften og lægge kroppen ned
til den ene side.

Du har et billede af din motorcykel i din pung.

Du ved enhver given lejlighed forsøger at dreje emnet over på noget
motorcykel-relateret.

Din bedste motorcykel-kammerat ligger på top 3 på din telefon regning.

Du læser dk.fritid.motorcykel religiøst.

Du afbryder en samtale for at lytte til lyden af en motorcykel i det fjerne.

Der er altid mindst to motorcykeler i dit liv - den du kører på og den du
drømmer om.

Når du, i din bil, sidder fast i trafikkn laver du gas-håndtag-bevægelser på
rattet og hidsige motorlyde med munden.

Du kører fra motorvejen for at få nogle bedre sving selvom det er en kæmpe
omvej.

Du sidder i to timer og ser en elendig film pga. nogle få scener med
motorcykeljagt.

Du læner dig ind i svinget når du kører bil.

Du læser sætningerne op for andre i håb om at de forstår bare to af dem.

Du gnider mere på motorcyklen i dit liv end kvinden i dit liv.
(...kæresten griner og siger ja den passer også!)

Du har to motorcykler fordi du ikke har råd til tre.

Folk tror at motorcykler er det eneste du har på hjernen - og de har ret.

Du ser blod på visiret som et god ting.

Du ikke rigtigt forstår meningen med spørgsmålet: "Hvor skal du HEN?"

Du overvejer om din motorcykle ikke ville stå bedre i soveværelset og
dropper det kun fordi du bor på 2. sal.

Du kører alene til udlandet på din motorcykle for at kigge på den næste du
skal importere.

Du kører med et bredt grin.

Du stiger af og allerede glæder dig til at du skal ud og køre igen.

Du læser sætningerne, nikker og smiler bredt.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

Fra : S.G

Dato : 08-09-03 22:55

ROFL
:D

Fra : Loonie

Dato : 08-09-03 23:49

hehe - det er vise ord !

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-09-03 01:58

Loonie wrote:
> hehe - det er vise ord !

Her er jeg helt enig

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Sjong

Dato : 09-09-03 05:10

Det tager 20 min at cykle på arb.
35 min når jeg løber.
55 min på Bimmeren.
Mvh.

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 09-09-03 07:14

.... hilser med venstre og har glemt at du tog cyklen den dag!

Fra : Thorstein

Dato : 09-09-03 07:53

Lige den detalje kan jeg kende....

Thorstein

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 19:33

Peter Sjong <sjong@mail.tele.dk> skrev i en
> Det tager 20 min at cykle på arb.
> 35 min når jeg løber.
> 55 min på Bimmeren.

Mage til useriøs motorcyklist!
Hvordan kan du kende tiden for cykle hhv. løbe ?!

--
Armand.
(pt. selv cyklist)

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-09-03 22:32

On Sun, 7 Sep 2003 20:33:14 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Mage til useriøs motorcyklist!
>Hvordan kan du kende tiden for cykle hhv. løbe ?!

Det er jo ikke alle der er motionsfornægtere

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Moller

Dato : 10-09-03 09:36

"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 7 Sep 2003 20:33:14 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> Hej Armand.

> Det er jo ikke alle der er motionsfornægtere

Ja, der er nogen Selvpinere i mellem.

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 08:11

Peter Sjong wrote:
> Det tager 20 min at cykle på arb.
> 35 min når jeg løber.
> 55 min på Bimmeren.

Du kører alt for pænt .. det er derfor det ta'r så lang tid på
bimmeren...

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-09-03 07:14

> Du kører på en 90.000 kr motorcykel og har en 20.000 kr bil.

Bil, har motorcyklister bil ?

Ellers passer det jo kanon!

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Moller

Dato : 09-09-03 08:32

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Bil, har motorcyklister bil ?

Ja, der er nogen Rige magelige folk iblandt MC folket :) som ikke vil
køre MC uden det ligger inden for 10-18C, og vindstille, ingen regn, og
sidst set salt for 1-2mdr. siden :)

> Ellers passer det jo kanon!

Kan man detsvære ikke sige nej til :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Og hvis jeg nu engang ku nosse mig færdig med at læse, så kan man nok
bruge en Fiat 127 om vinteren :)

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-03 09:53

> Bil, har motorcyklister bil ?

Kun fattigrøve kører MC i regnvejr

Kenneth S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-09-03 09:48

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> writes:

> Kun fattigrøve kører MC i regnvejr

Nej vi tager bussen.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : FooBar

Dato : 09-09-03 10:09

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in news:kkdbrtuibz8.fsf@rrnord.dk:

> Nej vi tager bussen.

Det kan da ikke stå helt skidt til med økonomien hvis man har råd til
"offjendtlige transportmidler" efterhånden..?! (Måske en indikator om at
man skal til at overveje at investere i en regnvejrs-MC?

/Claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-09-03 10:33

FooBar <noone@nowhere.undeliverable> writes:

> Det kan da ikke stå helt skidt til med økonomien hvis man har råd til
> "offjendtlige transportmidler" efterhånden..?! (Måske en indikator om at
> man skal til at overveje at investere i en regnvejrs-MC?

Nå ja. Jeg har da også offentligt proklameret at jeg _aldrig_ sætter mine
ben i *ffentlig transport igen.
Desuden er min tørvejrs og regnvejrs MC den samme Men nu må jeg vist
heller få sat gang i projekt vinterMC...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-09-03 09:51

> Kun fattigrøve kører MC i regnvejr

nej kun kyllinger kører bil i regnvejr, vi andre motorcyklister kører i al
vejr

Thomas Jensen (Som ikke gider køre i madkassekø i regnvejr )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-03 11:41

Thomas Jensen wrote:
> nej kun kyllinger kører bil i regnvejr, vi andre motorcyklister kører i al
> vejr

Faktisk har jeg efter et par studier her i København's indre by
fundet ud af at bilister slet ikke kører når det er regnvejr.. de
fleste af dem synes meget bedre om at holde stille...

Måske er det fordi mange biler har så dårlige ventilationssystemer
at de ikke kan holde forruden dugfri?

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : FooBar

Dato : 09-09-03 12:53

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Måske er det fordi mange biler har så dårlige ventilationssystemer
> at de ikke kan holde forruden dugfri?

Sært! Dårligt udsyn holder da ikke bilister fra at køre bil om vinteren?
(På dén årstid plejer de jo bare lige at skrabe et hul på størrelse med en
tokrone - og så kan de åbenbart sagtens se alting på vejene rundt om...)

/Claus (forvirret over hvor komplekst mærkværdig bilister er...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-03 13:04

FooBar wrote:
> /Claus (forvirret over hvor komplekst mærkværdig bilister er...

Well .. jeg er pt. glad da jeg vist nok har fået overbevist kæresten
om at det dér med biler er noget pjat .... :) jeg gider fanme heller
ikke bruge penge på at vedligeholde sådan en bøtte...

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 10-09-03 17:53

> [...]
>
> // Hans
> --
> RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Vi vender lige tilbage når du har fået børn ...

mvh
Bent Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 14:19

Bent Erik Thomsen wrote:
> Vi vender lige tilbage når du har fået børn ...

Det gør jeg ikke ...

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 10:27

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3f5d92c8$0$32444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kun fattigrøve kører MC i regnvejr
>

> Kenneth S

Hihi,du er modig, det turde jeg ikke skrive

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-03 11:40

Kenneth Sørensen wrote:
> Kun fattigrøve kører MC i regnvejr

Kun kyllinger og fakere er bange for en smule vand...

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 09-09-03 20:22

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3f5d92c8$0$32444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kun fattigrøve kører MC i regnvejr
>

> Kenneth S

Og kun tøsedrenge kører bil i godt vejr )

Jørgen

Fra : Jens U

Dato : 09-09-03 17:44

> Bil, har motorcyklister bil ?

Skal vi bare kalde det en madkasse eller måske et rugbrød

Bilen har gule plader og har plads til motorcyklen bag i.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-03 10:20

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message

> Bilen har gule plader og har plads til motorcyklen bag i.

Kan den da ikke køre selv? 0

Fra : Jens U

Dato : 10-09-03 17:53

Torben Scheel skrev ...

> Kan den da ikke køre selv? 0

Hvis man nu ikke har råd til at leje Ducati-plader hele tiden, så kan man
stadig køre en tur

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-03 11:38

TheHobbit wrote:
> [...]
> sædet eller i inderlommen.
> Din kæreste undrer sig over at det kan tage dig over 1 time at køre ned og

Ah .. det ved jeg nu ikke, jeg gider sjældent handle.. :)

> Du farer vildt og er fuldstændig ligeglad.

Jaaah ... :)

> Du kører på en 90.000 kr motorcykel og har en 20.000 kr bil.

Jeg kører på en 20000kr's MC, har ingen bil, men planlægger at købe
en sidevogns-cykel istedet ....

> Du drejer hoved halvt af led hver gang du går forbi en motorcykel.

Næh... den kan jeg ikke tilslutte mig.

> Alle biler begynder at ligne kørende fart-bump.

Nærmere kørende indsnævringer..

> Du altid husker at hilse.

Ikke altid, ihvertfald ikke på motorvejen..

> Du har et billede af din motorcykel i din pung.

Nej.. men jeg har en hjemmeside om dyret .. :) dog er jeg røvdårlig
til at opdatere den.

> Du ved enhver given lejlighed forsøger at dreje emnet over på noget
> motorcykel-relateret.

Jah .. men det er ikke bevist.. det sker bare.

> Du læser dk.fritid.motorcykel religiøst.

Well, jeg læser den da.

> Når du, i din bil, sidder fast i trafikkn laver du gas-håndtag-bevægelser på
> rattet og hidsige motorlyde med munden.

Hvad skal man med biler?

> Du kører fra motorvejen for at få nogle bedre sving selvom det er en kæmpe
> omvej.

Naturligvis .. motorveje er røvsyge..

> Du sidder i to timer og ser en elendig film pga. nogle få scener med
> motorcykeljagt.

Hvilken film? Indiana Jones 3?

> Du læner dig ind i svinget når du kører bil.

Nej, jeg keder mig bare af helvede til.. og hader at det er så
besværligt at overhale..

> Du gnider mere på motorcyklen i dit liv end kvinden i dit liv.
> (...kæresten griner og siger ja den passer også!)

Nope, jeg er meget dårlig til at vaske motorcykel og pudse.. men jeg
burde nok gøre det noget mere.

> Du har to motorcykler fordi du ikke har råd til tre.

Hm, du køber for dyre maskiner

> Du kører med et bredt grin.

Det gør alle :)

// Hans
Rigtige mænd soder! http://gallery.nathue.dk/2003-09-07/PICT8207.JPG
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-09-03 15:12

"TheHobbit" <stephan.hansenNOSPAM@stofanet.dk> writes:

> Du kører på en 90.000 kr motorcykel og har en 20.000 kr bil.

Nej, nej.. Årgang '85 Toyota Corolla, nysynet.. Pris: Omkring en 10K
(hvis den skulle sælges), MC: Suzuki SV650S, årgang 2000 pris 70K! :)

> Du drejer hoved halvt af led hver gang du går forbi en motorcykel.

Hmm.. Flere af mine venner er i hvert fald blevet slemt skuffet, når
man siger "wow" og er ved at dreje hovedet af led, og de så opdager
det er en motorcykel og ikke en kvinde man kigger efter! :)

> Du overvejer om din motorcykle ikke ville stå bedre i soveværelset og
> dropper det kun fordi du bor på 2. sal.

Nixen.. 4. sal! Puha, jeg havde det skidt med at min kære Sv'er
skulle stå ude i regnen før jeg fik mig en overtræks-garage! :)

> Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99

--
Ole Hansen

Fra : David B Wilby

Dato : 09-09-03 15:35

Aaaamen Broder; ) (Hvordan laver man en bredt grin med smileys?)
Er der ikke noget med at man kan få skatte fradrag når man bidrager til en
godtgørende formål? og motorcyklisme må alt andet lige have en godtgørende
formål.

--
mVFh, DavieB '84 Honda VF750F

http://www.wilby.dk/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=145

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-09-03 17:22

David B Wilby <david.broberg@wilby.dk> wrote:
> Aaaamen Broder; ) (Hvordan laver man en bredt grin med smileys?)
snup
;-]

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 18:56

> ;-]

Eller

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : SLP/JM

Dato : 09-09-03 16:01

"TheHobbit" <stephan.hansenNOSPAM@stofanet.dk> skrev
> Du overvejer om din motorcykle ikke ville stå bedre i soveværelset og
> dropper det kun fordi du bor på 2. sal.

Pjat med dig At slæbe en mc op ad trapperne er ingen hindring. Vi har to
stående i vores stue på 1. sal om vinteren
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=09092003165635.jpg&m=full

--
Mvh Susanne

Fra : TheHobbit

Dato : 09-09-03 16:20

MAXIMUM respekt!!

Hvordan får du den derop??

Fra : SLP/JM

Dato : 09-09-03 16:42

"TheHobbit" skrev >
> Hvordan får du den derop??

De fleste gange, vi har slæbt mc'er op, har de været splittet totalt ad og
er blevet samlet i stuen, så det har været nemt nok. Ellers skal der bare to
stærke mænd til at bære, hvis der er tale om en hel mc, selv om CBR'en så
vidt jeg husker var lidt besværlig at få op ad trapperne.

Når de skal ned i samlet stand, er det største problem at få dem slæbt ud på
trappeafsatsen, da de skal kantes gennem entréen. Det ville nok ikke gå godt
med en Goldwing.

Når mc'en først er kommet ud over det første trappetrin, kan man her hos os
køre den ned ad trinene og bare holde igen på forbremsen, selv om vi i
starten ved de forholdsvis tunge cykler som CBR og SV kunne finde på at
binde et tov i bagenden og rundt om trappegelænderet på afsatsen, så en
kunne stå oppe og holde igen, hvis nu mc'en fik for meget fart på på vej
ned, men vi har fundet ud af, at det ikke længere er nødvendigt. Øvelse gør
mester

--
Mvh Susanne
der har haft 2 x Aprilia RS 250, CBR 600 og SV 650 på visit i stuen.

Fra : TheHobbit

Dato : 10-09-03 12:56

TheHobbit wrote:
> min personlige udgave af - "Du ved du er en rigtig motorcykelist når..."

Fedt med så meget respons på sit indlæg!!