fzr 1000 for billig
Fra : Jess Mathiasen

Dato : 08-09-03 21:52

Jeg sidder jævnligt og savler lidt på www.mobile.de
Her har jeg lagt mærke til at Yamaha Fzr 1000 cykler er billigere end
sammenlignelige Honda'er, Suzuki'er eller Kawa'er.
F.eks. en Fzr 1000 fra 4/87 med 50k på klokken og 136 hk. Prisen er 1.050
euro !
Alle andre mærker i samme årgang og kubik, koster ca. 1.400 - eller endnu
mere.
Warum das ?
skyldes det de mange heste at cyklen er upopulær/billig i Tyskland ?
Mvh
Jess M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-09-03 07:01

> [...]
> sammenlignelige Honda'er, Suzuki'er eller Kawa'er.
> F.eks. en Fzr 1000 fra 4/87 med 50k på klokken og 136 hk. Prisen er

Hej Jess

Måske fordi FZR 1000 er en af de cykler det har det grimmeste ry for at
brænde olie? Den bliver kaldt oliefyret og værre i klubben. Vi har to med
Thunderace. Den kører med den samme motor, dog let modificeret, men de
bruger også olie. Ikke lige som min CBR 600, for selv om der er 110.000km på
klokken, og 12.000km mellem olieskiftene har jeg endnu ikke kunne aflæse et
olieforbrug.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-09-03 13:24

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> ...Ikke lige som min CBR 600, for selv om der er 110.000km
> på klokken, og 12.000km mellem olieskiftene har jeg endnu ikke kunne
> aflæse et olieforbrug.

Er der virkelig 12kkm mellem olieskiftene på CBR'en? Det lyder ret voldsomt,
når nu de fleste andre skifter ved det halve.

Oh well, så skal Fazeren til gengæld kun have stillet ventiler, for hver 42k

--
mvh Jes Vestervang