Må man låne penge til 5% rente af forældre~
Fra : Jan Pedersen

Dato : 08-09-03 21:38

Hejsa

Er der her nogle som ved om eks, om mine forældre må låne mig
100.000,- til 5% i rente ( altså under bank rente.. ) og hvad det
betyder for begge partner ?

--

Jeg bor i Sverige men har et lån her i DK!! derfor kan jeg ikke bruge
renten til meget,, er det noget med at man kan spare renterne sammen

På forhånd tak
Jan Pedersen - Sverige.

Fra : N/A

Dato : 08-09-03 21:49

Fra : Anders

Dato : 08-09-03 21:49

"Anders" <Xbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bjipu1$loa$1@sunsite.dk...

> "Jan Pedersen" <jan@hakker.dk> skrev i en meddelelse

> Ja selvfølgelig - også en "haj" må låne dig penge.

Det er da ikke under Nationalbankens discontorente

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-03 06:44

> [...]
> ??
> Eller kan man bruge DK rente i Sverige ??

Prøv evt. i dk.penge, måske sidder der nogen som kan hjælpe dig.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : anders majland

Dato : 09-09-03 13:03

Lad venligst hver med at bruge "-- " som adskiller mellem afsnit. Når
jeg trykker reply tror mit mailprogram at det under markeringen er en
signatur. Se evt www.usenet.dk

> Er der her nogle som ved om eks, om mine forældre må låne mig
> 100.000,- til 5% i rente ( altså under bank rente.. ) og hvad det
> betyder for begge partner ?

Dine forældre vil komme til at betale skat af renteindtægten.

Men der er ikke noget i vejen for at lave et rentefrit familielån.
Kravet fra told&skat er "kun" at det skal være et anfordringslån hvor
långiver kan kræve lånet indfriet med et kort varsel.

/A

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-09-03 19:48

Jan Pedersen wrote:

> Er der her nogle som ved om eks, om mine forældre må låne mig
> 100.000,- til 5% i rente ( altså under bank rente.. ) og hvad det
> betyder for begge partner ?

Mindsterenten er pt 2% pa, og det er laveste rentesats ved aftalt
afvikling over en periode.
Se andet indlæg om familielån.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-09-03 22:41

> [...]
> ??
> Eller kan man bruge DK rente i Sverige ??

Mig bekendt findes der da også noget om rentefrie familielån?´

Mvh Anders Christensen