Andet multimedie
bentjuul 3670
Konvertere en masse billeder på en gang ?
Fra : Mogens

Dato : 09-09-03 00:15

Hej

Er der nogen som kan foreslå et nemt lille program,
gerne freeware, som kan konvertere store mængder
af WMF filer til f.eks. GIF eller JPG ?
Hvis programmet så endda kan klare at medtage
diverse undermapper i et bibliotek vil det bare være
alle tiders.

På forhånd tak

mvh Mogens

Fra : emj

Dato : 09-09-03 03:06

On Tue, 09 Sep 2003 01:14:41 +0200, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

>Er der nogen som kan foreslå et nemt lille program,
>gerne freeware, som kan konvertere store mængder
>af WMF filer til f.eks. GIF eller JPG ?

Det bliver vist noget med at du selv skal sidde og bestemme, hvilken
størrelse (pixelxpixel), du ønsker hver enkelt wmffil skal konverteres
til. Wmf er jo en slags halvvektorformat.

>Hvis programmet så endda kan klare at medtage
>diverse undermapper i et bibliotek vil det bare være
>alle tiders.
Programmer (PSP eller Irfanview f.eks) kan sagtens stilles til at
tage undermapper med og batchkonvertere WMF-filer, men du slipper ikke
for manuelt at sidde og tage stilling til hver enkelt fils output.

Hilsen emj

Fra : Mogens

Dato : 09-09-03 08:32

On Tue, 09 Sep 2003 04:05:37 +0200, emj <emj@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>tage undermapper med og batchkonvertere WMF-filer, men du slipper ikke
>for manuelt at sidde og tage stilling til hver enkelt fils output.

Jeg har prøvet med PSP 4 som er den eneste jeg har.
Den kan fint konvertere WMF filerne på en gang, også
uden at jeg skal tage stilling til hver enkelt fil.
Til gengæld kan den ikke medtage undermapper og
det er derfor jeg søger et andet program som kan gøre
det. De WMF filer jeg skal have konverteret ligger nemlig
sorterede i et par hundrede mapper samt i diverse under-
mapper.

Når du siger at PSP kan tage undermapperne med, hvilken
version af PSP mener du så ?

mvh Mogens

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-09-03 10:07

Mogens wrote:
> [...] det er derfor jeg søger et andet program som kan gøre
> det. De WMF filer jeg skal have konverteret ligger nemlig
> sorterede i et par hundrede mapper samt i diverse under-
> mapper.

Tag et kig paa Thumbs+ fra http://www.cerious.com

Den kan konvertere filer fra undermapper og gendanne mappestrukturen,
hvis det er noedvendigt.

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-09-03 15:31

> [...]
> af WMF filer til f.eks. GIF eller JPG ?
> Hvis programmet så endda kan klare at medtage
> diverse undermapper i et bibliotek vil det bare være

XnView svigter kun sjældent til den slags opgaver. Og ja, den er naturligvis
gratis.
www.xnview.com

mvh
Kim Jensen