sikring af flash pens
Fra : dd@dd.dk

Dato : 08-09-03 19:00

er der nogen der har et bud på sikring af flash pens( usb tingene i
ved..)
Jeg vil gerne sikre mig at hvis den bliver tabt at så ikke dat umiddelbart
er tilgængelige..

søren

svar til gruppen..

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-09-03 19:03

<dd@dd.dk> writes:

> Jeg vil gerne sikre mig at hvis den bliver tabt at så ikke dat umiddelbart
> er tilgængelige..

Krypter data på den. Hvordan det gøres afhænger blandt andet af
hvilket styresystem du bruger samt hvor kritiske data på den er.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-09-03 19:07

<dd@dd.dk> writes:

> er der nogen der har et bud på sikring af flash pens( usb tingene i
>ved..)
>Jeg vil gerne sikre mig at hvis den bliver tabt at så ikke dat umiddelbart
>er tilgængelige..

PGP eller noget tilsvarende.

Men så kommer det omvendte spørgsmål: hvis data er så kritiske, at
man er bange for at tabe dem, hvorfor fræser man så rundt med dem i
en dims, der næsten er designet til at blive væk?

Spørgsmålet er, om det er besværet værd at installere PGP på alle
de maskiner, dimsen kan komme i nærheden af. Eller om man bør
revurdere datas vigtighed og/eller bruge et mere egnet medium til
transporten.

Mvh.
   Klaus.

Fra : dd@dd.dk

Dato : 08-09-03 20:52

Hmmm vigtige data ??

De er da vigtige nok til at en knægt der samler den op på gaden ikke skal
have adgang , men heller ikke så vigtige at nørden ikke skal kunne knække
sig frem til dataene..

det er lidt tlf nr , procedurer mm der skal ligge derpå .

det skal kunne bruges på alle maskiner den kommer frem til med den rigtige
kode

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-09-03 07:15

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>Spørgsmålet er, om det er besværet værd at installere PGP på alle
>de maskiner, dimsen kan komme i nærheden af.

Nu spoerger jeg sikkert dumt, men kan man ikke afvikle PGP
direkte fra pennen uden installation?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Gnistn

Dato : 09-09-03 18:47

Tja, man kunne f.eks. pakke sine data med winrar www.rarlabs.com i et
selvudpakkende arkiv (SFX arkiv) og sætte password på under fanebladet
advanced.

--
Gnistn

Fra : Alex Holst

Dato : 09-09-03 21:21

Gnistn <email@com.invalid> wrote:
> Tja, man kunne f.eks. pakke sine data med winrar www.rarlabs.com i et
> selvudpakkende arkiv (SFX arkiv) og sætte password på under fanebladet
> advanced.

Lyder som en god ide! Den korte krypteringsnoegle som bruges i denne
situation er nemlig helt ubrydelig! Ikke engang NSA kan brute force den!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-09-03 21:42

Alex Holst <a@mongers.org> enriched usenet with:

> Lyder som en god ide! Den korte krypteringsnoegle som bruges i denne
> situation er nemlig helt ubrydelig! Ikke engang NSA kan brute force den!

NSA kan faktisk godt. De bruger nemlig Military Grade decryption

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Dandy Warhols - Bohemian Like You

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-09-03 21:47

Lars Kyndi Laursen wrote:

> NSA kan faktisk godt. De bruger nemlig Military Grade decryption

.... Extreme Edition

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!