Hvad er de 4 % af hamburgerkød?
Fra : Bo Warming

Dato : 08-09-03 17:14

Dyrt hakket kød smager lidt bedre end de flade skiver man køber til at lave
hamburgers af - og der står 96% økosekød på disses emballage.

I 70erne solgte Irma oksekød tilsat soyaprotein-pulver og det smagte lidt i
samme stil.
Der er selvfølgelig noget klæbemiddel der får den runde skive til at hænge
bedre sammen end de hakkebøffer du selv former, men det er sikkert under 1%
og uden smag.
Hvis der var smagsforbedrende ting, fx det tredie krydderi ville de nok
skrive det på varedeklarationen.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 08-09-03 23:43

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev:
> [...]
>der får den runde skive til at hænge
>bedre sammen end de hakkebøffer du
>selv former, men det er sikkert under 1%

-- Ønsker du virkelig at vide hvad det er ??
Lisbeth

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 09-09-03 00:10

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> Dyrt hakket kød smager lidt bedre end de flade skiver man køber til at
lave
> hamburgers af - og der står 96% økosekød på disses emballage.

Jeg mener at man blandt andet kommer blod i. Det smager jo alt sammen.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 09-09-03 11:10

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Dyrt hakket kød smager lidt bedre end de flade skiver man køber til at lave
> hamburgers af - og der står 96% økosekød på disses emballage.

Hvis det er med 4% fedtindhold, så må kødindholdet vel være 96%...

Mvh. JIB