Rejse til Sri Lanka???
Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-09-03 17:18

Hej Alle

Min kæreste og jeg planlægger at rejse til Sri Lanka ultimo Februar.

Er der nogen der har erfaringer herfra ville det være dejligt?

1) Hvad skal vi se og hvor skal vi bo?

2) Er der noget at frygte mht. guirilla uroligheder?

3) Andre gode tips?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Jakob Andersen

Fra : Kevin & Tina

Dato : 08-09-03 19:48

d. 08/09/03 18:18 ytrede Jakob Andersen

> 1) Hvad skal vi se og hvor skal vi bo?
Der er rigtig meget at se, men køb en guidebog Lonely Planet er svær at
komme uden om, men hvis politikens visuelle guider er til sri lanka er dette
også en mulighed eller turen går til,
Men det er ikke et problem at finde overnatningsmuligheder vi var der en
måned i 2000 rigtig god tur nem infrasruktur og meget dejlig befolkning.

> 2) Er der noget at frygte mht. guirilla uroligheder?
Ikke i øjeblikket, men hold øje med situationen det er oppe nord på der er
flest problemer, med der kunne man ikke komme til dengang.

> 3) Andre gode tips?
Masser, men det kræver at du er lidt mere specifik, handler det om transport
oplevelser badning dykning mad eller...?

Hven skal du flyve med, og hvornår ankommer I. hvis du da er så langt i
planerne

Hvis du kan engelsk kan du med fordel sætte samme spørgsmål på "thorn three"
WWW.lonelyplanet.com så kommer der sansynligvis en mængde svar.

Vh Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Brian Ebbesen

Dato : 09-09-03 08:07

Hej Jakob

I har bestemt noget at se frem til.

Hvis I tager afsted på egen hånd så er Unawatuna et godt udgangspunkt til en
sol-ferie. Vi har selv været der 3 gange og selvom der kommer flere og flere
turister på stedet, så er det stadig en dejlig perle. Turen dertil foregår
nemmest med tog eller bus fra Colombo til Galle og derfra med Threewheel
eller taxi det sidste stykke.

Ellers prøv Tanggalla, der ligger noget sydligere. Her skulle der være en
helt fantastisk strand og ikke så mange turister, men vi har ikke prøvet
det - kommer der nok først til næste år

Derimod vil jeg ikke anbefale Hikkaduwa, som kun er en skygge af sig selv,
med for mange turister og for lidt Sri Lanka.

Skal I ud og se 'noget' er det nok en god idé at indkvartere sig hvor I nu
kommer til. Transporten på Sri Lanka er noget langsommelig og de FEDE
strande på sydøstkysten ligger ikke specielt godt i forhold til
seværdighederne.

Der er nok ikke en facit-lister over hvad I SKAL se på Sri Lanka, men når
det nu er i februar I skal afsted, så kunne en tur på Adam's Peak være noget
af en oplevelse. Det er hårdt - MEGET hårdt, men det glemmer du alt om, når
I ser solopgangen fra toppen af bjerget. Denne tur kan kun lade sig gøre i
nogle få måneder af året (januar/februar) og for srilankanerne er det at
være på Adam's Peak (Sri Pada) noget helt specielt.

Derudover anbefales de gamle hovedstæder i central Sri Lanka, Kandy og
dyreparken Yala i sydvest. Den har været lukket for turister pga. bomber i
flere år, men åbnede for 2-3 år siden igen.

Der er stortset ingen uroligheder i Jaffna længere. En våbenhvile mellem de
tamilske tigere og Regeringen ser ud til at holde. Vi var selv i Trincomalee
i februar sidste år og her var der ingen problemer. Jeg forventer at kunne
komme helt til Jaffna når vi skal derned næste år. Men har I de mindste
bekymringer, så hold Jer fra nord Sri Lanka - der er rigeligt at se og
opleve på resten af øen til mange ferier.

Jeg håber du/I kunne bruge mit svar og du er naturligvis velkommen med flere
spørgsmål. Vi har både kort og billeder fra stortset hele øen og vil gerne
hjælpe.

Mange hilsner

Brian Ebbesen
brianebbesen@fjerndetteemail.dk