Itunes,coverbilleder,ipod!
Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-09-03 17:13

Hej allesammen

Jeg har en pose blandet spørgsmål, er der nogle der vil dele med mig?
;-D

Problem som følger:
Jeg er ved at overspille nogle af mine LP over til AIFF filer. Vil så
også gerne have coverbilleder med, specielt bagsiden med tekst....

Har taget et prøvebillede, (Canon IXUS V3) med opløsning på 2048/1536??
Har en ide om at jeg måske ved høj opløsning, kan zoome ind så teksten
kan læses.

Importerede det til Graphic Conv. (har ikke forstand på GC,og slet ikke
på engelsk! ), men jeg satte så størelsen til 50% og zoomede ind og
kunne godt læse teksten.
Kan det gøres mindre, med zoom mulighed, på anden måde?

Så så jeg at der i menulinien står: copy file to ressource. Har lige
læst om at mp3 har en ressourcedel, gælder det også AIFF?
Er det sådan en ressource der menes i Grap.Conv.?

Hvordan beskærer man et billede, og fjerner det overflødige?

Men kan en musikfil bære så "stort" et billede, det fylder meget med høj
opløsning.

Og hvornår ser man ressourcedelen i gang, er det i itunes?

Og så ipod: Har en masse numre, har oprettet smarte spillelister hvor
kunstneren begynder med A-B-C osv.

Leder jeg så efter Aaron Neville, står hans navn ud for alle hans numre,
det virker irreterende på mig, kan man "gruppere" det,så hans navn kun
kommer ved første nummer?
Fik af vide at jeg i itunes kan "skjule" kunstnernavn, men hvad sker der
så i ipod?
Kan ikke komme til den nu, så har ikke mulihed for at afprøve.

Håber at I kan komme med en god løsning til hvordan jeg kan få
coverteksten "med"musikken
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-09-03 17:42

Lone Schmidt wrote:
> Hej allesammen
>
> Jeg har en pose blandet spørgsmål, er der nogle der vil dele med mig?
> ;-D

Selvfølgelig

> Hvordan beskærer man et billede, og fjerner det overflødige?

I GC skal du bare markere den del af billedet du vil bruge og så taste
æble+y og vupti så er det overflødige væk.

Har du prøvet at hente de ønskede covers på nettet ?
Prøv feks. http://covertarget.com/ct/1/0.html

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Holm

Dato : 08-09-03 21:19

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Har du prøvet at hente de ønskede covers på nettet ?
> Prøv feks. http://covertarget.com/ct/1/0.html
>
> --
>
> Mvh.
>
> Henrik Lindskou

jeg er blevet vild med Clutter http://www.sprote.com/clutter/

så kan man havde en masse cover liggende på skrivebordet og klikke på
dem når man vil spille dem desværre har de ikke danske cover..
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 08-09-03 18:25

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> [...]
> Er det sådan en ressource der menes i Grap.Conv.?
>
> Hvordan beskærer man et billede, og fjerner det overflødige?

Hent først GraphicConverter på dansk her (så du ikke skal slås med det
engelske):

<http://www.mothsoft.dk/lemkesoft.html>

I GC markerer du det ønskede udsnit med det rektangulære
markeringsværktøj og trykker æble-Y for at skære det overflødige bort.

Vælg herefter i menuen Billede->Billedestørrelse->Skaler, og brug
dialogen til at tilpasse størrelse/opløsning til den ønskede
størrelse/opløsning.

Menuemnet "Copy file to ressource"/Kopier dokument ind i ressource kan
du ikke bruge i denne sammenhæng. Formålet hermed at kunne indsætte
f.eks. et PICT-billede i et Tekst&Lyd-dokument.

Med den danske version følger en Brugerhåndbog som kort beskriver de
forskellige funktioner i GraphicConverter. Den er god at få forstand af,
selvom den danske Brugerhåndbog efterhånden er af noget ældre dato.

Der vil dog snart være en opdateret dansk Brugerhåndbog til
GraphicConverter klar.

--
mvh.
Mogens Thyregod