Spørgsmål om motionscykel.
Fra : Preben Olsen

Dato : 08-09-03 16:18

Hej.
Jeg har købt en motionscykel med pulsmåler.Som på mange ting man køber idag
dårlig brugsanvisning og ingen
ting om træningsvejledning,men det klarer jeg nok på nettet. Ledningen til
pulsmåling sættes fast i computeren.Den anden ende af ledningen er en
klemme.Hvor sættes den bedst fast for at måle hjerterytmen ? Det står ingen
steder (jeg tror ikke det er meningen at jeg skal pille hjertet ud )
Evt. tak for hjælpen Hilsen Preben

Fra : Anette

Dato : 08-09-03 17:34

"Preben Olsen" <nmb18399@vip.cybercity.dk>
> [...]
ingen
> steder (jeg tror ikke det er meningen at jeg skal pille hjertet ud )

Det er bare en lille klemme?? Så er den til øret (og nej jeg aner ikke,
hvor god målingen er der!)

Anette

Fra : ea

Dato : 09-09-03 16:47

står det ikke i manualen? måske på pegefingeren ligesom dem på
hospitalet

Fra : Steen

Dato : 09-09-03 17:03

Hej Preben

Den lille klemme er til at sætte i øret.
Prøv at kigge på dette link

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=raadogvejledning&fgrpsubkat=show&table=Raad&key=AID
&keyval=3

Der står beskrevet hvordan du laver fedtforbrænding ved pulstræning.

Hilsen Steen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 05:30

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=raadogvejledning&fgrpsubkat=show&table=Raad&key=AID
> &keyval=3
>
> Der står beskrevet hvordan du laver fedtforbrænding ved pulstræning.

Har fået advide inde på sports gruppen at det er forældet viden. De siger
man bare skal cykle til. Altså så meget "til" at man kan holde det ud i eks.
90min.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 05:31

Glem mit svar! Jeg troede de skrev at 50-60% var fedtforbrænding. Min fejl!