Tuning / justering af CB750K7 77'???
Fra : RadioMan

Dato : 08-04-01 01:48

Halllooooo...

- Det er jo lidt af en gammel svend, men til gengæld er der vel så flere
der kan hjælpe lidt.
Der bliver skrevet så meget om KN Jet-Kit, men så vidt jeg kan se, er det
mest til cykler med vakuumstyring, ikke sådna en gammel svend med
tvangsstyrede karbonader???

- Tager jeg felj, eller er der lidt og hente der???
Ellers kunne jeg godt finde på at montere "clamp-on" filtre, er der noget at
hente der???

Hvilken udstødning er best til sådan en, PT kører den med en marshal
4-i-een, ( der har et par rustpletter... )
Bare kom med forslag, jeg kan godt lide cyklen ( den er nymalet og
superflot ), og vil gerne ofre lidt på at gøre den lidt kvikkere!!!

RadioMan

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm just
a Dumb Blonde Danish Boy"

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 08-04-01 09:27

"RadioMan" <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> RadioMan
>
> --
> "Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm

Suk

Sådan en købte jeg brugt jeg omkring 1980 for 17000 kr. Den var jeg også
rigtig glad for.
Jeg kan ikke rigtig bidrage med KN-filter erfaring på den.
Dog justerede jeg accelerationspunpen til at være lidt mere rundhåndet.
Det hjalp meget på gas responsen.

-
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT

Fra : Cruiser

Dato : 08-04-01 09:49

Jeg havde en igennem 80érne og monterede nogle andre luftfiltre meget i stil
med KN, der skulle så nogle større hoveddyser i og nålen i gasspjældene
justerede jeg også lidt op, men så var der også mere bundtræk fra kælderen
og en mere rå lyd når der blev lukket op for sluserne. Der er alt for lidt
gennemtræk i den originale luftfilterkasse så du kan roligt skifte den.
mvh
Bjarne
92 cbr600

Fra : james

Dato : 08-04-01 14:38

....og hvad så Bjarne:

> Jeg havde en igennem 80érne

Vil du hellere igen ha' en god CB 750 i prima stand, lidt bedre bremser og
moderne suttere eller en

> 92 cbr600

???????

Spørgsmålet kommer af et svar jeg skrev til Radioman angående valget mellem
nyere, mindre og dyrere....eller ældre, moderniseret, større og billigere.

-james

Fra : Cruiser

Dato : 08-04-01 23:22

Hej James
Ja sådan af rent nostalgiske grunde kunne det da være sjovt med en K7 igen
men når nostalgien var dampet af efter den første uges tid ville jeg nu ikke
bytte alligevel. CBRén styrer og bremser så meget bedre at det alene ville
gøre udslaget og så er der jo endvidere lige det at den gamle 750 motor
virker tam ved siden af cbr ( ja jeg er næsten ked af at sige det stadigvæk,
for jeg var meget glad for min K7ér som jeg kørte Europa tynd på flere
somre, og efter at have været uden mc. i en årrække var det jo chokerende
at stige på cbrén for et par år siden og erkende at sådan en 600 kubik efter
få km fik K7éren til at blegne meget).
Nå men under alle omstændigheder er der jo tale om stabil Honda-kvalitet og
det er jo en ren fornøjelse uanset årgang.
mvh
Bjarne