Forvirringen er 2tal :o(
Fra : [Anders And]

Dato : 08-09-03 13:46

Troede ikke, der fandtes SÅ mange meninger om SÅ mange
forskellige kort *G* .. er der noget at sige til, man er lettere
forvirret?

Måske skulle jeg bare beholde min Geforce2 MX440 (64) - selv om
jeg er tændt på et Geforce4 TI-4200 (128) ..

... men vil den give noget eXtra i f.eks. RtCW, når jeg kører på en
17" TFT (1280*1024 at 75Hz)?

BTW : Min skærm kan max køre i 1280*1024 at 75Hz - men det
ovennævnte kort kan køre : 1280*1024 at 200Hz, så hvad
KAN jeg egentlig køre med!??!?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 14:54

> [...]
>jeg er tændt på et Geforce4 TI-4200 (128) ..
>
>.. men vil den give noget eXtra i f.eks. RtCW, når jeg kører på en
Der er en forskel mellem de 2 kort, jeg har selv lige solgt mit Palit
4200, og det rullede alle nuværende spil perfekt på min 18'1 fladskærm.

>BTW : Min skærm kan max køre i 1280*1024 at 75Hz - men det
>ovennævnte kort kan køre : 1280*1024 at 200Hz, så hvad
>KAN jeg egentlig køre med!??!?
Du kan køre med max 1280*1024 at 75Hz.
Ellers skal du over i en 'ctr' skærm, hvis du vil udnytte dit kort helt ud.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Villy Jensen

Dato : 08-09-03 18:57

> Måske skulle jeg bare beholde min Geforce2 MX440 (64) - selv om
> jeg er tændt på et Geforce4 TI-4200 (128) ..

Det kommer an på hvilken CPU, du bruger:
550 MHz: Behold dit GF2 - det er allerede overkill
1 GHz: GF2 er fint (glem GF4)
2 GHz: Overvej GF4 - (GF2 er fint)
3 GHz: GF4 er fint

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Christian Spøer

Dato : 09-09-03 15:52

Med al respekt er din oversigt da lidt ved siden af...

Den ser vist egentligt sådan her ud:
550MHz: Behold dit GF2
1GHz: GF2 er ok, overvej GF3
2GHz: Skift - nu! GF3 er ok. GF4 er meget bedre.
3GHz: God CPU - godt grafikkort. GFFX. Og så er det bare fuld knald på alle
indstillinger.

Christian

Fra : phg1

Dato : 08-09-03 20:16

"[Anders And]" skrev d. 08-09-03 13:46 dette indlæg :
> [...]
>
> BTW : Min skærm kan max køre i 1280*1024 at 75Hz - men det
> ovennævnte kort kan køre : 1280*1024 at 200Hz, så hvad

jeg syntes ikke at du skal beholde dit gamle kort gforces mx kerne er
noget skrammel du vil få en 3 dobbelt så høj ydelse på din grafik ved at
skifte jeg ved det har haft begge kort, med hensyn til dit andet
spørgsmål må jeg melde pas da jeg ingen anelse har om hvad rtCW er for
noget,3 spørgsmål du skal køre i den opløsning og hz din skærm er bygget
til ellers ødelægger du den det er derfor du får en advarsel i windows
når du skifter hz.
mvh poul

http://www.kandu.dk/

Fra : danni plougmann

Dato : 08-09-03 20:44

du får højere framerate med det noget hurtigere kort geforce 4 ti4200
framearten er især vigtig i spil, jo højere man sætter grafikdetaljer
opløsning jo mere krævende bliver det af dit grafikkort.

Fra : Søren Andersen

Dato : 09-09-03 01:28

> du får højere framerate med det noget hurtigere kort geforce 4 ti4200
> framearten er især vigtig i spil, jo højere man sætter grafikdetaljer
> opløsning jo mere krævende bliver det af dit grafikkort.

Som jeg og andre har skrevet længere nede, lægger TFT'en dog en dæmper på
framerate orgiet, så et gf4 er så alt rigeligt med et spil som wolfy :)

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Brian Lund

Dato : 08-09-03 21:26

> Troede ikke, der fandtes SÅ mange meninger om SÅ mange
> forskellige kort *G* .. er der noget at sige til, man er lettere
> forvirret?

Der er lige så mange meninger som der er kort!!

> Måske skulle jeg bare beholde min Geforce2 MX440 (64) - selv om
> jeg er tændt på et Geforce4 TI-4200 (128) ..

Kommer an på om du synes du har brug for det, eller regner med du får brug
for det... Jeg personlig havde længe opgraderet ;)

> .. men vil den give noget eXtra i f.eks. RtCW, når jeg kører på en
> 17" TFT (1280*1024 at 75Hz)?

Ja, det vil sandsynligvis give en del mere, men nu er det sådan at det er
ikke hvor mange Hz du kører der afgør om det hakker - Desuden, kører du
virkelligt RTCW i 1280*1024 på et geforce 2!? - Er det ikke bare den
opløsning du bruger i windows?

> BTW : Min skærm kan max køre i 1280*1024 at 75Hz - men det
> ovennævnte kort kan køre : 1280*1024 at 200Hz, så hvad
> KAN jeg egentlig køre med!??!?

Du KAN køre i max 1280*1024 @ 75 Hz, men husk nu at Hz ikke har noget med
din framerate at gøre!!

Det kan dog godt være at du kan køre en højere opløsning/refreshrate(Hz) men
de 1280*1024 @ 75 Hz er nok det maksimale skærm-producenten (Eller driverne)
garanterer(tillader).

Brian

Fra : Søren Andersen

Dato : 08-09-03 22:17

> Måske skulle jeg bare beholde min Geforce2 MX440 (64) - selv om
> jeg er tændt på et Geforce4 TI-4200 (128) ..

Narrrj de to kort kan slet ikke sammenlignes. Køb trygt et ti4200, de har
også en god pris lige nu.

> [...]
>
> BTW : Min skærm kan max køre i 1280*1024 at 75Hz - men det
> ovennævnte kort kan køre : 1280*1024 at 200Hz, så hvad

Så er det skærmen der sætter max refresh rate, dvs. 75 hz.
En ting er så refresh rate, noget andet er så hvor mange frames
(skærmbilleder) kortet rent faktisk kan rendere i sekundet.
Det optimale er helt klart at køre "vertical sync" , hvilket vil sige at
skærmkortet renderer en frame per. fysisk skærmbillede, dvs. optimalt 75
frames i sekundet.
Det tror jeg godt at et ti4200 kan klare, i hvert fald det meste af tiden i
RTCW 1280x1024.

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Rookie All Stars

Dato : 09-09-03 07:30

1.000 tak for alle jeres gode inputs - nu er forvirringen ikke
helt så stor længere .. og dog

Min TFT kan jo MAX klare 1280*1024 at 75Hz, hvilket giver et
rigtig flot og klart billede (til normalt computerbrug), men det
er IKKE dén opløsning, jeg kører RtCW (Return to Castle
Wolfenstein) i - den spiller jeg i 1024*768 -
hvilket også er flot og godt. Her er der ingen problemer med
mit Geforce2 .. den triller bare afsted.

Når jeg derimod sætter den op i 1280*1024, så kniber det en
smule - det kører oki, men hakker en anelse - derfor tænker jeg
på at skifte til evt. TI-4200 eller til Radeon 9600 Value ..

... har jo hørt rygter om, at både Half Life2 og Doom3 er på trapperne,
og at de begge vil trække tænder ud rent grafikmæssigt (læs:
gamespot.com) ..

... så det gælder om at ruste sig til de 2 NYE landeplager, der nok skal
give krampe i mangt en skyde-finger *Gg*

: In a few months, we're all DOOM'ed :