Import af Word i Power Point
Fra : Nielsen

Dato : 08-09-03 10:28

Hej NG

Jeg har fået tilsendt et Word dokument, der skal laves til en Power Point
præsentation, men jeg kan kun importere den første side. Er det ikke muligt
at importere de efterfølgende, eller skal det laves med "klip og klister"?

BN

Fra : pre

Dato : 08-09-03 11:51

Mon ikke det er nemmere at eksportere fra Word. I Filer menuen klik på Send
til og vælg Power Point.Teksten skal dog først stilles i
Dispositionsvisning, og derefter overføres tekst og formatering. Hver
sektion indsættes i et slide. Billeder overføres ikke.
pre

Fra : Nielsen

Dato : 08-09-03 13:49

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dispositionsvisning, og derefter overføres tekst og formatering. Hver
> sektion indsættes i et slide. Billeder overføres ikke.
Er prøvet, men da der ikke er brugt korrekt formatering i dokumentet
(Overskrift, Normal, osv.), men manuel tilpasset, skal dokumentet opsættes
påny.

BN

Fra : pre

Dato : 08-09-03 15:14

Og det er lige den slags som dispositionsvisningener god til. Indrømmet at
"man" lige skal vænne sig til teknikken - så er det den nemmeste måde at
gøre det på.
Princippet er at Overskrift 1 altid vil starte en ny slide, Overskrift 2
betyder Punktopstilling mens treeren leverer punktopstilling i andet
(indrykket) trin. Selvfølgelig kan (skal) der redigeres til slut.

At importere fra PP er sådan set nøjagtig det samme. For at få den samme
opdeling vælg Åbn og rul gennem filtyperne til Alle dispositionsvisninger
dukker frem.
Det hele går så hurtigt at det ikke spiller nogen rolle at kassere et
mislykket forsøg og begynde forfra.

Fra : Nielsen

Dato : 09-09-03 10:09

> [...]
> dukker frem.
> Det hele går så hurtigt at det ikke spiller nogen rolle at kassere et
Det vil jeg prøve at arbejde lidt videre på. Tak for hjælpen

BN