Erfaring med internetkøb
Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 08-09-03 09:09

Er der nogen i NG der har erfaring med køb af dykkerudstyr på
http://www.simplyscuba.com.

Hvor lang tid tager det før man typisk har produkterne og hvordan bliver de
sendt, med Post Danmark eller fragtfirma?
Bliver alle tingene sendt på samme tid, selvom der er forskellig
leveringstid?
Håber der er nogle der har erfaring med denne forretning.

mvh MNM

Fra : Henning

Dato : 08-09-03 10:00

On Mon, 8 Sep 2003 10:09:28 +0200, "Morten Mandrupsen"
<s011571@student.dtu.dk> wrote:

>Er der nogen i NG der har erfaring med køb af dykkerudstyr på
>http://www.simplyscuba.com.

Ja, ingen problemer, bortset fra at de er for dyre
Leveres med DHL dagen efter du har bestilt.

Jeg har lige købt
http://www.watersportswarehouse.co.uk/ishop/893/shopscr36.html
Dertil 17£ i porto, leveringstid med DHL 4 dage.

Hos Simplyscuba koster den 50£ mere plus 13£ ekstra i porto. Også en
slags penge.
Generelt er priserne lave i UK, Mares bl.a. kører med differentierede
priser til forskellige lande.
Søg evt. på Google på produktet efterfulgt af .co.uk så får du en lang
stribe forhandlere derovre

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-09-03 10:11

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0agolv47mhfvrin4qke7c24um7nsrqkvse@4ax.com...
> Søg evt. på Google på produktet efterfulgt af .co.uk så får du en lang
> stribe forhandlere derovre

En anden søgenøgle er Divebag:
http://www.divebag.co.uk/

Allan Hansen

Fra : jhyden

Dato : 08-09-03 13:47

Problemet er portoen.
Det kan virke meget billigt, når man ser priserne. Skuffet bliver man
dog, når prisen med porto beregnes til udlandet.
Portoen varierer dog meget fra forhandler til forhandler og produkterne
imellem.

Johnny Hydén.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning

Dato : 08-09-03 16:19

On Mon, 08 Sep 2003 12:47:19 GMT, "jhyden" <jhyden.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>dog, når prisen med porto beregnes til udlandet.
>Portoen varierer dog meget fra forhandler til forhandler og produkterne

Porto på ex. et par finner ligger på max. 200,- Nårr du sparer ca.
600,- på et par Mares Volo, er der stadig en gevinst at hente...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Søren Jensen

Dato : 08-09-03 18:27

Prøv dog www.diveinn.com, her er det billigt, og du har varen 5 dage efter.
Jeg har selv lige bestilt derfra

Hilsen

Søren

Fra : Jan Richardy

Dato : 08-09-03 18:48

"Søren Jensen" <rathje@vip.Cybercity(Fjernes).dk> wrote in message
> Prøv dog www.diveinn.com, her er det billigt, og du har varen 5 dage
efter.
> Jeg har selv lige bestilt derfra

5 dage? De gange jeg har handlet hos dem, er varene kommet 2 hverdage efter
bestillingen (via DHL Air, som var billigst). Det er sgu hurtigt!

diveinn.com kan ihvertfald varmt anbefales. Men man skal jo heller ikke
glemme sit lokale dykkercenter.

--

Jan Richardy
http://www.richardy.dk

Fra : Henning

Dato : 09-09-03 07:20

On Mon, 8 Sep 2003 19:27:25 +0200, "Søren Jensen"
<rathje@vip.Cybercity(Fjernes).dk> wrote:

>Prøv dog www.diveinn.com, her er det billigt, og du har varen 5 dage efter.
>Jeg har selv lige bestilt derfra

Billigt? Ovennævnte HUB koster ca. 2500,- mere hos Diveinn i forhold
til bl.a. watersportwarehouse.co.uk

Fra : Asger Nybo Larsen

Dato : 09-09-03 22:12

Jeg har erfaret et nogle hjemmesider opgiver priserne ex. moms. Det opdagede
jeg først for sent, da jeg havde tastet kontonummer mv. Heldigvis var der en
endelig godkendelsesknap. Der var jeg sørme heldig.
Det var i øvrigt på www.sportextreme.com at de havde undladt at nævne momsen
før til aller sidst.

Flere af mine Buddy's har i øvrigt med stor succes købt ind hos
www.scubastore.com . De er også flinke til at huske momsen.

Mvh. Asger

Fra : Henning

Dato : 10-09-03 19:19

On Tue, 9 Sep 2003 23:12:22 +0200, "Asger Nybo Larsen"
<dykning@indbakke.dk> wrote:

> [...]
>jeg først for sent, da jeg havde tastet kontonummer mv. Heldigvis var der en
>endelig godkendelsesknap. Der var jeg sørme heldig.

Præcis ovenstående oplevelse havde jeg også - nåede at annulere før
det var for sent!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 11-09-03 00:03

Asger Nybo Larsen skrev i Message-ID: <bjni9m$rv1$1@sunsite.dk>:

> Det var i øvrigt på www.sportextreme.com at de havde undladt at nævne
> momsen før til aller sidst.

Jeg tvivler på dette er lovligt!

,----- [ http://samspade.org/t/lookat?a=sportextreme.com ]
| Registrant:
| Tom Lund Jensen (TOMLUNDJ332)
| Moellegaarden 57
|
| Kibaek, , DK 6933
| DK
|
| Domain name: sportextreme.com
`-----

Ifølge Whois er sportextreme.com et dansk foretagende og i dette
tilfælde er der flere uoverenstemmelser med
<http://www.net-tjek.dk/ehandel/erhverv/opltekst.htm>:

* Priserne vises uden moms indtil checkout

* Jeg fandt intet CVR-nummer

* Det er svært at finde siden der oplyser om returret (hvilken
den giver 30 dage hvilket er bedre end loven) - men de skriver
"- when returning equipment, it must be returned in its
original condition. And please do return in the original
package." Sakset fra:
<http://www.sportextreme.com/Se_Shop/HelpDesk/Our_Return_Policy_is_Simple.page.KategoriID.210_index.html>
- hvilket ikke er lovligt.

--