Tabeller i CSS problem??
Fra : skodder

Dato : 08-09-03 07:16

Hej, jeg vil lige starte med at sige at jeg er helt ny på
html.dk, så kender ikke helt dette forum endnu, så i må undskylde
hvis jeg har gjort noget forkert =)

Men nu til spørgsmålet:

Jeg har fået stablet en hjemmeside sammen i HTML & CSS (det skal
lige siges at jeg kun lige er begyndt med det) og der lavede jeg
først siden i frames, men fik at vide at jeg skulle skifte det
ud, og svaret endte på tabeller i CSS. Så nu har jeg lodet lidt
med det (der ligger en artikel her på html.dk om det) og lavet en
start side.
Hvis jeg nu laver en menu ude i venstre side, og der skal være
nogle links på den, kan jeg så sige at den skal åbne den inde i
minten alle linksne, ligesom jeg har gjort da jeg kørte med
frames, eller hvordan virker det??
Det kan vel ikke være rigtigt at hele siden (med side menu og
overmenu) hele tiden, vel??

På forhånd tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-03 07:43

"skodder" <skodder@stofanet.dk> skrev

> Hej, jeg vil lige starte med at sige at jeg er helt ny på
> html.dk, så kender ikke helt dette forum endnu, så i må undskylde
> hvis jeg har gjort noget forkert =)

Først en rettelse af en misforståelse: Du er *ikke* 'her på html.dk'. du er
på news:dk.edb.internet.webdesign.html, som html.dk har etableret en port
til. Hav det i dine tanker, når du spørger, for det er ikke alle i denne
nyhedsgruppe, der læser den gennem html.dk.

> [...]
> ud, og svaret endte på tabeller i CSS. Så nu har jeg lodet lidt
> med det (der ligger en artikel her på html.dk om det) og lavet en

Tabeller er heller ikke det rigtige til at organisere sidernes indhold. Det
er meget bedre at indsætte sidernes forskellige elementer (evt. topbar, menu
og egentligt indhold) med <div> og så styre disse div's med float. Det kan
du læse mere om der på www.html.dk/tutorials/html.

> [...]
> frames, eller hvordan virker det??
> Det kan vel ikke være rigtigt at hele siden (med side menu og

Hvis du på din server har mulighed for at køre ssi, vil det være en god ide
at udnytte dette. Så har du kun en menufil at rette i, når du får flere
sider.
Også det emne behandler html.dk et eller andet sted, husker ikke adressen.
Men ellers kan du læse om det her:

www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : skodder

Dato : 08-09-03 20:56

Tak for det, jeg vidste ikke lige at det ikke lå på html.dk, men som sagt
første gang sker der jo altid en fejl =)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-03 22:59

"skodder" <skodder@stofanet.dk> skrev

> Tak for det, jeg vidste ikke lige at det ikke lå på html.dk, men som sagt
> første gang sker der jo altid en fejl =)

Ja, man skal lære, så længe man lever. Din næste lektion kunne så være at
citere det, du svarer på. Så er det lettere for alle at følge med i snakken.
Prøv at iagttage, hvordan jeg citerede dit indlæg, da jeg svarede på dine
spørgsmål.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin