Validation - Fejl
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 08-09-03 01:47

I følge http://validator.w3.org/check har jeg flg fejl i mine filer:
1.. Line 9, column 46: required attribute "TYPE" not specified
(explain...).
<script language="Javascript" src="../menu.js"></script>
^2.. Line 29, column 7:
required attribute "TYPE" not specified (explain...).
<script>MakeMenu()</script>
^Da jeg længe har kludret med at inkludere menu.js, er jeg ikke
meget for at lave dette om, fordi det nu virker!Må jeg så leve med at
validatoren ikke kan lide det, eller hvad gør jeg?MvhLisbet

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 03:26

"Lisbet Laursen" <lisbet@hotmail.com> skrev :

> [...]
>meget for at lave dette om, fordi det nu virker!Må jeg så leve med at
>validatoren ikke kan lide det, eller hvad gør jeg?MvhLisbet

Du skal skrive
<script type="text/javascript"> i stedet for.
--
Knud

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 08-09-03 16:11

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du skal skrive
> <script type="text/javascript"> i stedet for.

Det har jeg prøvet, og så virkede det ikke!

Mvh
Lisbet

Fra : jopa

Dato : 08-09-03 16:30

"Lisbet Laursen" <lisbet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har jeg prøvet, og så virkede det ikke!

<script language="JavaScript" type="text/javascript>

Prøv med denne virker hos mig

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 23:11

"jopa" <jopa@c.dk> skrev :

><script language="JavaScript" type="text/javascript>
>
>Prøv med denne virker hos mig

Vil da vidst ikke validere (har ikke tjekket).

Men under alle omstændigheder, så skal det så være

Fra : jopa

Dato : 08-09-03 23:49

> Vil da vidst ikke validere (har ikke tjekket).

Jo da

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-03 11:45

jopa skrev:

> Jo da

Som transitional - ikke som strict.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 09-09-03 11:51

> Som transitional - ikke som strict.

Nemlig
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-03 21:06

Lisbet Laursen skrev:

> Det har jeg prøvet, og så virkede det ikke!

Hvad gjorde du præcis, og hvad skete der?

Hvis du kan give et link til siden er det meget lettere at hjælpe.

Se også Lasse Reichstein Nielsens side om at få hjælp i gruppen
her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 09-09-03 00:52

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvad gjorde du præcis, og hvad skete der?

Undskyld, men jeg kan ikke svare på spørgsmålet. Jeg kiggede nemlig i
forskellige tutorials og afprøvede forskellige versioner og blev mere og
mere forvirret. Men denne fejl har jeg nu fået afhjulpet (se min
beretning andetsteds i tråden).

Jeg har stadig en enkelt fejl tilbage i valideringen: det drejer sig om
denne kommando, som jeg sætter ind på det sted, hvor menuen skal
skrives:

<script>MakeMenu()</script>

Den virker efter hensigten, men W3C altså er utilfreds med den.
Forklaringen er ret uklar, der henvises til, at det fx kan være sådan
noget som at man glemmer alt="" ved billeder.

Så nu sender jeg et link: http://www.varde-gym.dk

Tak for assistancen til alle der bidrager med forslag til løsning

Mvh Lisbet

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 08-09-03 09:38

Lisbet Laursen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> meget for at lave dette om, fordi det nu virker!Må jeg så leve med at
> validatoren ikke kan lide det, eller hvad gør jeg?MvhLisbet

Bare skrive <script type="text/js"></script> så skulle det virke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 08-09-03 16:18

Thomas Dybdahl osv wrote:

> Bare skrive <script type="text/js"></script> så skulle det virke

Hvis jeg (sådan som jeg har opfattet det, du foreslår) erstatter

<script language="Javascript" src="../menu.js"></script>

med

<script type="text/js"></script>

kommer menuen ikke frem?

Mvh.
Lisbet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-03 17:30

> [...]

> Hvis jeg (sådan som jeg har opfattet det, du foreslår) erstatter
> <script language="Javascript" src="../menu.js"></script>

Det, de prøver at forklare, er, at du i stedet for

<script language="javascript" ....

skal skrive

<script type="text/javascript" ....

eks.:

<script type="text/javascript" src="../menu.js"></script>

altså, overalt, hvor du plejer at skrive language="javascript" skal du i
stedet skrive type="text/javascript"

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 08-09-03 21:04

Thomas Dybdahl osv wrote:

> Bare skrive <script type="text/js"></script> så skulle det virke

Nå, nu skrev jeg sådan: <script language="Javascript"
type="text/javascript" src="menu.js"></script>
og det virker, jubii.

Men har stadig denne fejl, har nogen mon ide til, hvad jeg skal skrive
her?:

1.. Line 28, column 7: required attribute "TYPE" not specified
(explain...).
<script>MakeMenu()</script>
^Mvh Lisbet

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-03 01:11

> [...]

>her?:
>
> 1.. Line 28, column 7: required attribute "TYPE" not specified

Øhh, det samme.

<script language="Javascript"
type="text/javascript">MakeMenu()</script>
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-03 22:05

Lisbet Laursen skrev:

> Men har stadig denne fejl, har nogen mon ide til, hvad jeg
> skal skrive her?:
>
> 1.. Line 28, column 7: required attribute "TYPE" not
> specified

Det er præcis samme fejl som før.

> <script>MakeMenu()</script>

<script type="text/javascript">MakeMenu()</script>
- burde være nok. Men hvis det ikke virker i din browser kan du
prøve med language ved siden af type:

<script language="javascript" type="text/javascript"> MakeMenu()
</script>

Hvis det virker med language, men ikke med type alene, vil jeg
gerne vide hvilken browser du benytter.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 09-09-03 09:01

> [...]
> </script>
>
> Hvis det virker med language, men ikke med type alene, vil jeg

Tusind tak for hjælpen!
Begge versioner virker.

Mvh Lisbet