/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Søndag eftermiddag til Hadsten
Fra : TheHobbit


Dato : 07-09-03 21:42

Lige en hilsen jeg håber når frem til køreren af den Suzuki (med
dobbeltudstødning og nummerplade "EP 16.....") jeg kørte sammen med fra
Skanderborg til Hadsten i søndags! (Var det mon en SV650??)

Du har sgu da en nakke af stål - med den fart uden kåbe! (Altså vi kom jo
ikke over 110 km/t - det er klart!)

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996



 
 
Jacob Larsen (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 07-09-03 22:13

> Lige en hilsen jeg håber når frem til køreren af den Suzuki (med
> dobbeltudstødning og nummerplade "EP 16.....") jeg kørte sammen med
> fra Skanderborg til Hadsten i søndags! (Var det mon en SV650??)
>
> Du har sgu da en nakke af stål - med den fart uden kåbe! (Altså vi
> kom jo ikke over 110 km/t - det er klart!)

Skal vi tage det som om hondaen er kommet ud at rulle på vejen?
Jeg synes nu, at fartvinden er værre på sportsmc'er med kåbe end på min
GS'er. Alt fartvinden ledes jo lige op i bøtten, hvis det ikke er et
touring-wannabe-kåbeglas, der sidder på. (F.eks. double-bubble.)
--
mvh. Jacob Larsen - GS500R der er alt for lille



TheHobbit (08-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 08-09-03 07:36

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message
news:bjg6sr$on6$1@sunsite.dk...
> > Lige en hilsen jeg håber når frem til køreren af den Suzuki (med
> > dobbeltudstødning og nummerplade "EP 16.....") jeg kørte sammen med
> > fra Skanderborg til Hadsten i søndags! (Var det mon en SV650??)
> >
> > Du har sgu da en nakke af stål - med den fart uden kåbe! (Altså vi
> > kom jo ikke over 110 km/t - det er klart!)
>
> Skal vi tage det som om hondaen er kommet ud at rulle på vejen?

Ja og nej, jeg kørte Hondaen i vinterhi i søndags - så det er rigtigt
observeret - det var ikke med GS'erne jeg kunne følge en SV650.

> Jeg synes nu, at fartvinden er værre på sportsmc'er med kåbe end på min
> GS'er.
Jeg har selv en GS'er (uden R) - og jeg må understrege min uenighed lige på
det éne punkt.

> Alt fartvinden ledes jo lige op i bøtten, hvis det ikke er et
> touring-wannabe-kåbeglas, der sidder på. (F.eks. double-bubble.)
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500R der er alt for lille

Stephan



Martin Sørensen (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 07-09-03 22:43

> Du har sgu da en nakke af stål - med den fart uden kåbe! (Altså vi
> kom jo ikke over 110 km/t - det er klart!)

Nu ved jeg ikke hvor hurtigt i kørte (garanteret >110km/t), men jeg har selv
prøvet at køre 150km/t på min MC der heller ikke har kåbe. Det var der da
ingen problemer i, og hvis cyklen kunne klare det, så tror jeg heller ikke
det ville være problematisk at modstå vinden ved højere hastigheder
(170-180km/t). Det er mest af alt et spørgsmål om træning, da vinden kan
føles slem i starten. Over 200km/t, så tror jeg dog at det begynder at blive
spændende, men det har i nok ikke kørt, hvis det var en SV650. Dens topfart
ligger jo kun lige over de 200.

--
signing off.. Martin Sørensen



TheHobbit (08-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 08-09-03 07:43


"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote in message
news:3f5ba63c$0$15655$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Du har sgu da en nakke af stål - med den fart uden kåbe! (Altså vi
> > kom jo ikke over 110 km/t - det er klart!)
>
> Nu ved jeg ikke hvor hurtigt i kørte (garanteret >110km/t), men jeg har
selv
> prøvet at køre 150km/t på min MC der heller ikke har kåbe. Det var der da
> ingen problemer i, og hvis cyklen kunne klare det, så tror jeg heller ikke
> det ville være problematisk at modstå vinden ved højere hastigheder
> (170-180km/t).
Efter min mening er der stor forskel på 150 og 180 mht. vindmodstanden.

> Det er mest af alt et spørgsmål om træning, da vinden kan
> føles slem i starten. Over 200km/t, så tror jeg dog at det begynder at
blive
> spændende,
Ja!

> men det har i nok ikke kørt, hvis det var en SV650. Dens topfart
> ligger jo kun lige over de 200.
nej det er helt klart, ihvertfald slet slet ikke!

> signing off.. Martin Sørensen

Stephan



Oliver Bruchhaus (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 08-09-03 09:59

>> Du har sgu da en nakke af stål - med den fart uden kåbe! (Altså vi
>> kom jo ikke over 110 km/t - det er klart!)
> Nu ved jeg ikke hvor hurtigt i kørte (garanteret >110km/t), men jeg
> har selv prøvet at køre 150km/t på min MC der heller ikke har kåbe.
> Det var der da ingen problemer i, og hvis cyklen kunne klare det, så
> tror jeg heller ikke det ville være problematisk at modstå vinden ved
> højere hastigheder (170-180km/t). Det er mest af alt et spørgsmål om
> træning, da vinden kan føles slem i starten. Over 200km/t, så tror
> jeg dog at det begynder at blive spændende, men det har i nok ikke
> kørt, hvis det var en SV650. Dens topfart ligger jo kun lige over de
> 200.
------------------------------------------
Jaehhmmmmm....
Nu risikerer jeg jo århundredets sviner, men på en hornet med 230 (efter
spedo self.)
Syntes jeg ikke at det er et nakke problem mere, men mere et seriøst
spørgsmål om hvor godt at man kan lukke sine hænder sammen rundt om styret..

Og så bliver du desuden tæsket rundt og er helt følses løs på ryggen pga. at
jakken blafrer sådan..

Fik jeg sagt at det ikke var mig der kørte????
*fnis*


--
Med venlig hilsen:


--==>BIIIIIIIP<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



TheHobbit (08-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 08-09-03 10:30

> Jaehhmmmmm....
> Nu risikerer jeg jo århundredets sviner, men på en hornet med 230
> (efter spedo self.)
Ja!!! Bølle - rocker - børnelokker - selvmordspilot - osv osv osv

> Syntes jeg ikke at det er et nakke problem mere, men mere et seriøst
> spørgsmål om hvor godt at man kan lukke sine hænder sammen rundt om
> styret..
Nakken bliver nok først et probl. når du drejer hovedet og kigger dig til
siden - så dingler det altså som på et lille spædbarn!!

> Og så bliver du desuden tæsket rundt og er helt følses løs på ryggen
> pga. at jakken blafrer sådan..
Hmm, jeg synes ikke min jakke blafrer uanset hvilken fart jeg har... Hvis
jeg derimod har civile bukser på så kan de godt have tendens til at blafre
en hel del. Hvilken jakke kører du med?
Min er en lille tætsiddende Rukka:
"http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=07092003225449.jpg&m=full"

> Fik jeg sagt at det ikke var mig der kørte????
Nej det er klart!

Stephan

PS: Billeder fra "Honda i Vinterhi":
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=332



Oliver Bruchhaus (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 08-09-03 10:46

> Nakken bliver nok først et probl. når du drejer hovedet og kigger dig
> til siden - så dingler det altså som på et lille spædbarn!!
--------------
Der har jeg så den vane med at tage fat i hagen på hjelmen for ikke at det
siger knæk.
Jeg tror nu også at det er fordi at det er en okay hjelm jeg har fået mig.
det er en shoei, ved ikke hvad modellen hedder men det er den med
edderkoppen.. :)
Syntes heller ikke at der er de store problemer når man lige kort drejer
hovedet..
_______________________________________

> Hmm, jeg synes ikke min jakke blafrer uanset hvilken fart jeg har...
> Hvis jeg derimod har civile bukser på så kan de godt have tendens til
> at blafre en hel del. Hvilken jakke kører du med?
> Min er en lille tætsiddende Rukka:
> "http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=07092003225449.jpg&m=full"
------------------
Jeg har en ixs jakke...
Den sidder nok lidt for løst, men det der med at den blafrer sådan ser jeg
nu ikke som noget problem, da det ikke er til hverdag at jeg kører så
hurtigt..


--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Per Emborg (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 08-09-03 20:40

På de langture jeg har haft til Assen i Holland og Mûnchen og en del andre
steder i HØJ geear har jeg ikke haft problemer på min Naked Honda X- Eleven
, men der er meget stor forskel om man kører i texil =235 læder =270 km/t
alså på den fede måde :)

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus
"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:T7Y6b.67787$Kb2.3069079@news010.worldonline.dk...
> > Nakken bliver nok først et probl. når du drejer hovedet og kigger dig
> > til siden - så dingler det altså som på et lille spædbarn!!
> --------------
> Der har jeg så den vane med at tage fat i hagen på hjelmen for ikke at det
> siger knæk.
> Jeg tror nu også at det er fordi at det er en okay hjelm jeg har fået mig.
> det er en shoei, ved ikke hvad modellen hedder men det er den med
> edderkoppen.. :)
> Syntes heller ikke at der er de store problemer når man lige kort drejer
> hovedet..
> _______________________________________
>
> > Hmm, jeg synes ikke min jakke blafrer uanset hvilken fart jeg har...
> > Hvis jeg derimod har civile bukser på så kan de godt have tendens til
> > at blafre en hel del. Hvilken jakke kører du med?
> > Min er en lille tætsiddende Rukka:
> > "http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=07092003225449.jpg&m=full"
> ------------------
> Jeg har en ixs jakke...
> Den sidder nok lidt for løst, men det der med at den blafrer sådan ser jeg
> nu ikke som noget problem, da det ikke er til hverdag at jeg kører så
> hurtigt..
>
>
> --
> Med venlig hilsen:
>
>
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste