hmmm
Fra : Aragorn

Dato : 07-09-03 21:32

_Når man nu kigger herinde, så er der så meget bøvl med de ATI kort.

Jeg købte et Raedion9600Pro, men havde problemmer med freelancer!

Byttede til nVidia FX5600 256RAM POV. smækkede kortet i, hentet
nvidiadrivere, og computeren har køre perfekt, og stabilt i flere uger nu!
det er simpelthen et perfekt byttehandel i mine øjne

Så JEG synes: køb nVidia

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-09-03 22:37

"Aragorn" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nvidiadrivere, og computeren har køre perfekt, og stabilt i flere uger nu!
> det er simpelthen et perfekt byttehandel i mine øjne

Tja, det er som man tager det, har man tålmodighed og gider at sætte sig ind
i sagerne, så kan ATI kort og ATI baserede kort da godt komme til at køre
perfekt. Hvis du læser tilbage i tiden, så vil du finde ud af at jeg selv
har et ATI baseret kort, det har jeg så fået til at virke som jeg vil have
det, og jeg vil da ikke bytte.
Jeg tror den største fejl der er ved ATI og andre kort, er den der sidder
30-50 cm fra skærmen, her tænker jeg på folk selv. Folk køber, folk sætter
kort i, folk tror det virker med det samme, folk bliver skuffet.
Jeg kunne godt tænke mig at folk var ærlige hvis man spurgte dem om de havde
sat sig ind i manualen, og om kortet rent faktisk kører problemfrit med den
øvrige hardware de har i maskinen. Jeg tror de færreste gør det. Folk læser
her i nyhedsgruppen og ser hvad andre folk køber, og hvad folk syntes om det
kort de har købt, og så uden at gå i sin egen maskine for at finde ud af
hvad den kan bære af grafikkort, så køber de det alle andre har, og så er
det at det ender galt.

Kim Larsen

Fra : chipmand

Dato : 08-09-03 00:34

On Sun, 7 Sep 2003 23:36:41 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]

>hvad den kan bære af grafikkort, så køber de det alle andre har, og så er

Ja ja sådan er det. Nogen kan lide det ene andre det andet. Jeg havde
nu også et Radeion 9600 Pro på et tidspunkt. Jeg sendte også kortet
retur efter at have rodet med driverne i et par dage. Nu har jeg et
Fx5600 256 mb istedet. En ting skal nvidia have, det er at man som
ikke kyndig kan sætte et af deres kort i også bagefter lægge driverene
ind uden at skulle indstille en masse for at få det til at køre
optimalt. Der kunne ATI lære lidt når de laver deres drivere.

Og til det med at det er en fejl der sidder 30-50 cm bag skærmen er
ikke altid rigtig, jeg har rodet med computere siden de kom frem og
jeg har redet flere fra at lave en bomeret hvad grafikkort angår.

Til sidst til dig der har det fx5600 kort så se frem til omkring den
15 i denne måned der skulle der efter sigende komme en driver som
skulle sparke "bip"

Mvh
Chipmand

Please no spam to my maiboxl i hate it.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 14:49

>Jeg tror den største fejl der er ved ATI og andre kort, er den der sidder
>30-50 cm fra skærmen, her tænker jeg på folk selv. Folk køber, folk sætter
>kort i, folk tror det virker med det samme, folk bliver skuffet.
Tror, det skal da bare kører, i med kortet ind med driverne, og ikke mere
det er jo ikke et avanceret netværk der skal sættes op, et grafikkort skal
lige som bare virke med det samme
man kan ikke forlange at en almindelig bruger kan rette og fikse ting i
windows eller reg.basen for at få en driver op og rulle.

>Jeg kunne godt tænke mig at folk var ærlige hvis man spurgte dem om de havde
>sat sig ind i manualen, og om kortet rent faktisk kører problemfrit med den
For mange har haft probs med Ati, og hvor der er røg er der og........
Selv om der er blevet klart bedre, så har der været regelmæssigt flere
probs med den serie.

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-09-03 04:02

> [...]
> nvidiadrivere, og computeren har køre perfekt, og stabilt i flere uger nu!
> det er simpelthen et perfekt byttehandel i mine øjne

Tjaa, jeg ved nu ikke rigtig.

Jeg modtog mit R9700 i marts/april installerede Catalyst 3.5 (Nyeste driver
på det tidspunkt).
Ikke et eneste problem, har jeg haft.
Derudover må jeg sige at ATI bliver bedre og bedre for hver driver
opdatering, der bliver skisme rettet nogle fejl hver gang.

Lige nu, har jeg faktisk problemer med at finde driver til et TNT2.
Ligemeget hvad jeg kaster efter det, virker det ikke.

Fra : Olsen

Dato : 08-09-03 15:45

> Derudover må jeg sige at ATI bliver bedre og bedre for hver driver
> opdatering, der bliver skisme rettet nogle fejl hver gang.

Det er der problemet ligger. 'De' sagde også fra 10år siden at nu ville alt
snart køre og i fremtiden bliver det meget lettere mvt. standarder osv. huh.
Med al respekt det er ikke folk bag skærmene idag, men producenterne der
skal have skylden for problemerne;hvem ellers. Det SKAL jo bare virke og så
er den ikke længere. Og spørgsmålet er om der ikke altid vil være problemer
med nogle standarder/spil/directx/mv., så det ene eller det andet grafikkort
ikke kan køre det ene eller andet spil mv. Især når man ser tilbage på hvad
folk i 12-14år har lovet.
Da jeg købte min 486-25mhz og p-60mhz da de kom osv. kørte de en del mere
stabilt (og langsomt) dengang end hvad jeg ofter ser spyttet ud af
dual400mhz RAM, 3000mhz cpu'er osv. hovr fejlraten idag er langt større. Og
ikke kun fordi der er kommet flere brugere. Det er tit hvor en
lynhurtigmaskine er ustabil. Men måske er det bare et spørgsmål om at betale
nok for at få det til at virke. Og det går jo ikke engang særlig stærkt
endnu mht cpu og grafikkort. Det vil nogle måske sige men ok alt er jo
relativt.

Mvh Kaja

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-09-03 23:52

> [...]

> nok for at få det til at virke. Og det går jo ikke engang særlig stærkt
> endnu mht cpu og grafikkort. Det vil nogle måske sige men ok alt er jo

Ahhh, der må være noget der er blevet bedre, for ATI sælger stadig. Jeg er
stadig i den tro at det er folk der ikke sætter sig nok ind i sagerne, også
mig, for så ville mit ATI baserede kort virke dag et. Jeg vil da godt
indrømme at der er nogle kroge der er svære at hitte rundt i, men det er da
med til at skrue charmen op ved at have PC.
Jeg tror folk køber efter hvad folk fortæller hvad der er godt, men går man
de fleste maskiner igennem med de nye kort, så er der med garanti også noget
der ikke kører som det kunne komme til at køre. Problemet er at folk nu om
stunder, de vil ikke indrømme hvis de har gjort noget forkert, så som at
købe et forkert grafikkort, men fortæller stolt at de har det og det
grafikkort, og det er bare jordens bedste, men de har bare ikke formået at
sætte det ordentligt op.
Jeg ville da ikke blive forbavset over at mit heller ikke er sat ordentligt
op, men det er noget jeg pusler med i ny og næ.
Producenterne har ikke råd til at sende noget på markedet der ikke er ok,
det mister de kunder på, og dermed ryger økonomien i firmaet.
Jeg har i øvrigt læst i "privat computer" at Nvidia og ATI vil indgå en
aftale om at skære ned på antallet af nye grafikkort, fordi det går for
stærkt for begge parter til at de begge kan følge med.

Kim Larsen

Fra : DWM

Dato : 15-09-03 15:28

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har i øvrigt læst i "privat computer" at Nvidia og ATI vil indgå en
> aftale om at skære ned på antallet af nye grafikkort, fordi det går for
> stærkt for begge parter til at de begge kan følge med.

Nok nærmere fordi de mister flere penge på den måde.

/Kenneth Iversen

Fra : Rene Nielsen

Dato : 08-09-03 22:03

On Mon, 8 Sep 2003 05:02:18 +0200, in dk.edb.hardware.grafikkort you
wrote:

> [...]
>Derudover må jeg sige at ATI bliver bedre og bedre for hver driver
>opdatering, der bliver skisme rettet nogle fejl hver gang.

Jeg købte et Sapphire R9700 fra shg.dk, installerede driverne fra
CD'en og alt har spillet lige siden...... labert

>Lige nu, har jeg faktisk problemer med at finde driver til et TNT2.
>Ligemeget hvad jeg kaster efter det, virker det ikke.

Jeg ved ikke lige om dette er det problem du bokser med, men win2k (og
sikkert også XP) understøtter ikke OpenGL på TNT2 kort.
Hvis det er en generel fejl du møder, så kan jeg desværre ikke hjælpe.

Med venlig hilsen
Rene Nielsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-09-03 04:05

> [...]
> nvidiadrivere, og computeren har køre perfekt, og stabilt i flere uger nu!
> det er simpelthen et perfekt byttehandel i mine øjne

Glemte helt at spørge, hvad mærke var dit R9600P?
Nogle mærker er bedre end andre.
Jeg har selv et Sapphire som jeg dog måtte ombytte pga. defekt vga udgang og
defekt ram.
Ja det er hele to fejl, jeg var vidst ganske uheldig der.
Men nu har jeg et der virker 100%.

Fra : Aragorn

Dato : 08-09-03 09:10

Goddag folkens, mig ATI kort var fra HSI Excalibur! Det virkede også fint
nok i C&C Generals (ikke hurtigere eller bedre end mit FX5600)...

Jeg kan godt finde ud af at hende de nyeste drivere og installere dem, det
det bare fik mig til at skrive dette indlæg, var da jeg så alle de spørgsmål
folk har med hensn til deres ATI kort, isæt deres TVout funksion der driller
lidt, jeg ville bare fortælle, efter mange års erfaring med nVidia, fik jeg
helt lyst til at kaste mig ud i ATI´s verden, da jeg bla. i privat computer
læste en fin artikel om grafikkorte, men jeg blev ikke posativt overrasket
over kortet!!! Så blev den byttet, og nu kører alt som det skal, uden bøvl

Ok, jamen så glæder jeg mig til den 15. i denne mdr.