Opskrifter med kalkun pesto og pasta..
Fra : Kothoga

Dato : 07-09-03 20:54

hejsa NG
Jeg søger opskrifter med ingridienser fra subj.
Alt har interesse... bare det er "let" og friskt...
på forhånd tak...
Alle andre opskrifter til min lille madklub er oss velkomne, alt har
interesse.. Hvad ville i servere for en søster eller bror?

Fra : kim rasmussen

Dato : 07-09-03 22:37

hej Kothoga

Kalkunruller med dejligt fyld

Skær kødet i tynde skiver og bank dem så store med håndfladen
som du kan.

Smør hver skive med pesto og kom en skive parmaskinke eller
anden røget eller tørret skinke på ,derefter soltørrede tomater i olie
skåret i tynde strimler,et par tynde skiver hvidløg , høvl lidt parmasanost
( bøffelmozzarella eller feta ) på hver skiver og læg et par friske
basilikumblade også på hver skive .

Rul derefter hver skive og bind med tandstikkere eller kødnåle.

Brun rullerne på en pande i olivenolie og kom så et par modne
hakkede tomater på , skalotteløgene hakkes og kommes på, en ekstra skive
skinke hakkes og kommes på, og 2-3 glas hvidvin kommes på , lad simre under
låg i ca 15-20minutter til vinen og tomaterne er kogt ned
Rullerne tages af og lægges i et fad.

Derpå kommes 1/4 - 1/ 2 liter piskefløde eller madlavningsfløde
på og der reduceres igen og til sidst kommes ca 200 gram gorgonzola på
..Saucen hældes over rullerne.
Smag til med salt og peber
Server med frisk pasta

Kim Rasmussen

begin 666 transparent.gif
K1TE&.#EA`0`!`/ ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
`
end

Fra : Pia J

Dato : 08-09-03 08:23

"Kothoga" <Kothoga@rulez.dk> wrote in message
> hejsa NG
> Jeg søger opskrifter med ingridienser fra subj.
> Alt har interesse... bare det er "let" og friskt...
> på forhånd tak...

Svitse bacon og kalkun, tilsætte pesto, evt. ekstra hvidløg, fløde eller
mælk+ jævning, simre mens man koger pastaskaller. Tilsæt til sidst et par
håndfulde jordnødder (eller valnødder). Bland pasta i, grøn salat til.

:Pia

Fra : Jesper E

Dato : 08-09-03 10:42

Kalkunpesto??????