/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvis man sælger en varer for en anden virk~
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-09-03 19:55

Hvis man sælger en varer for en anden virksomhed, kan det så på nogen måde lade
sig gøre, at kunden i tilfælde af problemer, skal henvende sig til den anden
virksomhed?

Nej, vel.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%



 
 
Peter G C (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-09-03 20:23

In news:bjfv2o$dq6$1@sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mitfornavn@mit efternavn.com> typed:

[klip]

> Nej, vel.

Jo, hvis det er aftalt, eller måske hvis der foreligger et fuldmagtsforhold.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Morten Fruergaard (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-09-03 21:46

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, hvis det er aftalt, eller måske hvis der foreligger et fuldmagtsforhold.

Mellem de to selskaber?

Hvad så hvis det selvskab A (Det der solgte varen til selskab B) går konkurs.

Kan kunden så ikke via købeloven gå til selskab B?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%



Rune Wold (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 07-09-03 22:05

Morten Fruergaard wrote:

[klip}

> Hvad så hvis det selvskab A (Det der solgte varen til selskab B) går konkurs.
>
> Kan kunden så ikke via købeloven gå til selskab B?

Køber kan som altovervejende hovedregel alene rette sine krav mod sin
umiddelbare medkontrahent, nemlig sælgeren. Køberen kan dog rette krav
mod sælgers sælger, hvis denne har forpligtet sig over for køberen
(altså den sidste) på et selvstændigt grundlag.

/Rune Wold



--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Peter G C (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-09-03 17:42

In news:bjg5jn$h2p$1@sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mitfornavn@mit efternavn.com> typed:

[klip]

> Mellem de to selskaber?

Ja. B sælger for A en vare i A's navn og for A's regning. Der er da kun
indgået en aftale med A. Ikke andre.

/Peter






Morten Fruergaard (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 08-09-03 17:50

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja. B sælger for A en vare i A's navn og for A's regning. Der er da kun
> indgået en aftale med A. Ikke andre.

Men skal A så ikke udskrive fakturaen?

Eller kan B godt det?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%



Peter G C (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-09-03 19:08

In news:bjic3e$cr3$1@sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mitfornavn@mit efternavn.com> typed:

[klip]

> Men skal A så ikke udskrive fakturaen?
>
> Eller kan B godt det?

Ved det ikke.

/Peter




Martin Jorgensen (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 07-09-03 22:37


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:bjg0hr$j7r$1@sunsite.dk...
> In news:bjfv2o$dq6$1@sunsite.dk,
> Morten Fruergaard <mitfornavn@mit efternavn.com> typed:
>
> [klip]
>
> > Nej, vel.
>
> Jo, hvis det er aftalt, eller måske hvis der foreligger et
fuldmagtsforhold.

Jeg troede ikke at man kunne "aftale" sig ud af de forpligtelser/det ansvar
man vel som sælger har, iht. købeloven...

Men hvis nu det andet firma ikke er i stand til/ikke kan/ikke vil udbedre de
evt. mangler som kan opstå, så ryger ansvaret vel tilbage til sælger igen
eller hvad? Eller gælder aftalen/fuldmagtsforholdet så alligevel?


mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk



Tim Christensen (08-09-2003)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 08-09-03 13:40

Morten Fruergaard wrote:

> Hvis man sælger en varer for en anden virksomhed, kan det så på nogen måde lade
> sig gøre, at kunden i tilfælde af problemer, skal henvende sig til den anden
> virksomhed?
>
I forbrugerkøb kan køber altid henvende sig til sælger uanset hvad
sælger har aftalt med leverandører og lignende.

Mvh

Tim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste