Afgift på cykler på DBA.
Fra : Henrik

Dato : 07-09-03 19:43

Hvorfor kan folk der sætter en cykel til salg på dba ikke bare skrive at der
er uden afgift i stedet for at man skal ind på betale for at se
telefonnummeret for derefter at ringe og få at vide "afgiften er ca.
30-35.000kr".?
Er det mon med vilje eller er det bare fordi at visse sælgere er uvidene om
at vi er nogle der foretrækker at have normale nummerplader på vores
køretøjer?

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Per Emborg

Dato : 07-09-03 20:19

Jeg tror nok det er fordi at DBA betragter dem som erhvervs annoncer Det
var hvad jeg fik at vide da jeg skulle sælge en MC + afgift

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Richard

Dato : 07-09-03 20:45

Per Emborg wrote:

> Jeg tror nok det er fordi at DBA betragter dem som erhvervs annoncer Det
> var hvad jeg fik at vide da jeg skulle sælge en MC + afgift

Det lyder for letkøbt; mon ikke snarere DBA har brug for så mange
annoncer som muligt, at de undlader at skride ind over for annoncer med
amngelfuld prissætning? Og/eller at det vil være for besværligt for dem
at checke/minde hver enkelt annoncør om at prissætningen skal være i
orden

Men det er i sidste ende annoncørerne, der skal have smæk for at
vildlede DBAs læsere IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : BSV

Dato : 08-09-03 05:55

Det er selvfølgelig altsammen korrekt, men sælgeren skal da være noget
grådig før man kan tage fejl af en pris med og uden afgift. Der burde være
en forskel på 2 til 3 gange, men selvfølgelig er det ærgeligt ikke lige at
kunne gennemføre et planlagt "røveri".

bsv

Fra : Henrik

Dato : 08-09-03 07:50

"BSV" <multisol@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> en forskel på 2 til 3 gange, men selvfølgelig er det ærgeligt ikke lige at

Ja, men ikke desto mindre er der ikke ret lang fra det som en naiv? sælger
tror han kan få for en cykel uden afgift og det som en desperat mand sælger
en ramponeret, misligholdt, cykel på plader for.

Henrik
som er på udkig efter en billig cykel til kæresten og derfor kigger på
750ccm< til >20.000kr
www.gsx.dk

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 16:25

> [...]
sælger
> en ramponeret, misligholdt, cykel på plader for.

Jup!
Og derfor står man indimellem og er helt i tvivl om en given annonce
virkelig er et scoop, eller blot en for dyr afgiftsfri!

Bilsektionen har en spalte der hedder "afgiftsfrie" (ell. lign.), vist
primært beregnet på frikørte taxa'er o.lign. men der er bevisligt et behov i
MC-spalten!
Argumentet med erhvervsannoncer (der ikke er gratis, som privat- er) lyder
tilforladeligt; men er med til at spænde ben for overskueligheden :-|

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-09-03 03:31

Armand wrote:

> Og derfor står man indimellem og er helt i tvivl om en given annonce
> virkelig er et scoop, eller blot en for dyr afgiftsfri!

Det rigtigt latterlige er faktisk at man kan vælge at klikke "uden afgift"
når man opretter sin annonce. Problemet bare at man ikke kan søge efter
cykler, der specifikt er oprettet som "Inkl. afgift". Og det er vel nok 1-2
år siden jeg påpegede dette for DBA. Amatørnisser!

--
Tony

Fra : Ole Fisker

Dato : 08-09-03 06:50

Hej

DBA betragter det som en erhvevsannonce, jeg har selv fået en annonce afvist
pga. at det var uden afgift.
Og ja, det er sk... irriterende.

MVH
Ole Fisker

Fra : B. Lind

Dato : 08-09-03 16:33

Det er mindst lige så irreterende for sælgeren at blive kimet ned af folk
der tror at man kan købe en gsxr1100 fra 1989 for 18000,-....
Át sælger så ikke blot skriver at mcèn er uden afgift skyldes DBA`s
latterlige regler om at det så betragtes som en erhvervsannonce og at der så
skal betales for annoncen. (jeg mener at det koster ca 100,- for 1 annonce,
så det kan godt løbe op, spec. hvis man forsøger at sælge uden for sæsonen)

Mvh B.L

Fra : Ken Madsen

Dato : 12-09-03 12:38

"B. Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]

annonce,
> så det kan godt løbe op, spec. hvis man forsøger at sælge uden for

Godt vi har et alternativ

http://www.motorscout.dk

vh Ken